ولو (Valve) کاربران استیم (Steam) را تشویق می‌کند که سیستم‌ عامل‌های قدیمی خود را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهند.

با فرا رسیدن سال نوی میلادی، ولو به صورت رسمی پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز را متوقف کرد. این بدان معناست که کاربران Steam که همچنان از ویندوز ۷، ۸ یا ۸.۱ استفاده می‌کنند، برای ادامه‌ی استفاده از این فروشگاه دیجیتالی، باید آن را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهند.

شایان ذکر است که کاربران ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ در حال حاضر همچنان می‌توانند از Steam استفاده کنند. با این حال از آنجایی که پلتفرم‌ها هیچ‌گونه به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند، هرگونه باگ یا مشکلی که ممکن است در نسخه‌های جدیدتر استیم ظاهر شود، هیچ‌گونه اصلاحی از سوی ولو دریافت نخواهد کرد. این موضوع همچنین به این معنی است که استیم در برخی موارد ممکن است اساساً کار بر روی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را متوقف کند.

ولو در ابتدا پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را در مارس ۲۰۲۳ اعلام کرده بود. این شرکت اعلام کرد که از آنجایی که از نسخه جاسازی‌شده Google Chrome برای Steam استفاده می‌کند، باید سیستم عامل مورد نیاز خود را با خود کروم حفظ کند. کروم مدتی پیش پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر از ۱۰ ویندوز را متوقف کرد.

نکته‌ی جالب اینجاست ولو نسبت به مایکروسافت مدت طولانی‌تری از ویندوز ۷ پشتیبانی کرد. مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داده بود و از سوی دیگر، پشتیبانی این شرکت از ویندوز ۸ و ۸.۱ در ژانویه ۲۰۲۳ خاتمه یافت.

source

توسط funkhabari