بازی GTA 6 به خاطر انتخاب لوسیا (Lucia) به عنوان شخصیت اصلی، مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتظارها برای تریلر ‌GTA 6 سرانجام در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و رونمایی این بازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای گیم در سال ۲۰۲۳ بود. راکستار با معرفی لوسیا، یکی از دو شخصیت اصلی بازی، غوغا به پا کرد.

اما هدف‌گیری راکستار برای رسیدن به کمال، باعث واکنش‌های متفاوتی شده است. برخی از افراد به‌خاطر ظاهر لوسیا، بازی را به موج «بیدار» یا woke وصل می‌کنند.woke اصطلاحی است که معمولاً برای اشاره به جنبش‌های عدالت اجتماعی و تمرکز بر حقوق اقلیت‌ها استفاده می‌شود. برخی از افراد این جنبش‌ها را به افراط در اصلاحات اجتماعی و سیاسی متهم می‌کنند.

پس از این حرف‌ها، ند لوک (Ned Luke)، صداپیشه شخصیت مایکل (Michael) در GTA 5، از لوسیا و بازی دفاع کرد.

اهمیت ماجرا اینجا است راکستار معمولا با لحن طنزآمیز، به مسائل حساس اجتماعی در سری GTA می‌پردازد. برخی نگران بودند که با وجود لوسیا، چنین انتقاداتی مانع پرداختن به این موضوعات در GTA 6 شود. اما ند لوک نظر دیگری دارد.

لوک در مصاحبه‌ای با IGN گفت:

لوسیا قوی و حقه‌باز است. او در تریلر عالی به نظر می‌رسید.

ند خطاب به کسانی که بازی را ووک می‌خوانند، واکنش تندی نشان داد و آن‌ها را ترول‌های مجازی خواند. لوک همچنین یادآوری کرد که راکستار پیش از این هم از شخصیت‌های زن اصلی در سری GTA استفاده کرده است. لوک پیش‌بینی کرد که GTA 6 بزرگ‌ترین بازی تاریخ خواهد بود و لوسیا به یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های فرنچایز GTA تبدیل خواهد شد.

البته دلایل دیگری هم برای وصل کردن درون‌مایه‌های Woke به GTA 6 وجود دارد. حضور پررنگ شخصیت‌های سیاه‌پوست و لاتین‌تبار در تریلر یکی از آن‌هاست. اما با توجه به اینکه تریلر فقط بخش کوچکی از بازی را نشان می‌دهد، این انتقادها هم چندان وارد نیستند. لوک با احتیاط از پرداختن بیش از حد به این موضوع پرهیز کرد. بحث‌های اجتماعی درباره اینطور مسائل معمولا حساس هستند و هر طرفی ممکن است نسبت به دیگری خشمگین شود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که اتهاماتی که به GTA 6 وارد می‌کنند درست باشند. تریلر اولیه نشان داد که این بازی همان‌قدر دیوانه‌وار و خنده‌دار است که نسخه‌های قبلی بودند.

source

توسط funkhabari