اجرای تصاویر خیره‌کننده و بارگذاری سریع بازی Final Fantasy 16 در PS4 غیرممکن بود!

نکات برجسته

  • طبق گفته یوشی-پی (Yoshi-P)، بازی Final Fantasy 16 در ابتدا قرار بود برای PS4 و PS5 عرضه شود.
  • تمایل تیم به بارگذاری سریع بازی و تصاویر با کیفیت بالا باعث شد تا آن را به یک انحصاری برای PS5 تبدیل کنند.
  • سخت‌افزار PS4 باعث افت اجباری محصول می‌شد و احتمالاً ظاهر بازی را بدتر از Final Fantasy 15 روی PS4 می‌کرد.

یوشی-پی، تهیه‌کننده عناوین Final Fantasy، اخیراً روایتی شگفت‌انگیز از وقایع ساخت شانزدهمین نسخه از این سری را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. در ابتدا قرار بود Final Fantasy 16 برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر شود. با این حال، جاه‌طلبی تیم سازنده برای ترکیب بارگذاری روان و گرافیک درجه یک، استودیو را مجبور کرد تا نسخه PS4 را کنار بگذارد.

چرا اهمیت دارد: سخنان یوشی-پی ماهیت پیچیده توسعه بازی و اهمیت سخت‌افزار بهبود یافته را برای بازی‌های مدرن برجسته می‌کند.

در مراحل اولیه، تیم توسعه‌دهنده با انتخاب سختی مواجه شد. تلاش برای خلاص شدن از زمان بارگذاری طولانی در PS4 منجر به افت قابل توجه‌ای در کیفیت گرافیکی بازی می‌شد، جوری که حتی پایین‌تر از استاندارد تعیین شده توسط Final Fantasy 15 بود. یوشی-پی که مصمم به حفظ درخشش بصری شناخته شده سری است، تماس مهمی با سونی (Sony) برقرار کرد و اعلام نمود که Final Fantasy 16 یک عنوان انحصاری برای PS5 خواهد بود. او همچنین اشاره کرد که محتویات بازی، PS4 را به محدودیت‌های مطلق خود سوق می‌دهند. یوشی-پی بیان داشت:

در تلاش برای حذف زمان بارگذاری طولانی در PS4، مجبور بودیم کیفیت گرافیکی را به یک نقطه کمتر از نسخه پانزدهم کاهش دهیم.

نائوکی یوشیدا به ماهیت حساس این انتخاب پی برد و اشاره کرد که نقشه راه بازی، هنوز هم انتشار احتمالی آن برای پلی استیشن ۴ را در نظر گرفته است. با این حال و با ادامه توسعه، مشخص شد که رسیدن به کیفیت مطلوب یک یا دو سال بیشتر طول می‌کشد، همین محدودیت، تیم را از کار روی پورت PC تا همین اواخر عقب نگه داشته بود.

در مواجهه با این چالش، تیم تصمیم گرفت به طور کامل از ویژگی‌های پیشرفته PS5 استفاده کند و توسعه نسخه PS4 را کنار بگذارد. علاوه بر این، سازنده تاکید کرد که تیم برای تکمیل بازی به قابلیت‌های سخت‌افزاری PS5 نیاز داشته است. همانطور که یوشی-پی ذکر کرده، تصمیم قطعی در مورد انحصاری بودن بازی برای PS5 در حدود مراحل میانی توسعه گرفته شده بود.

با اینکه لغو نسخه PS4 یک انحراف استراتژیک از برنامه‌های اصلی شرکت بود، اما استدلال تیم سازنده واضح است: «طولانی شدن فرایند توسعه باعث افزایش هزینه‌ها و منابع استرس می‌شود». اکنون که بازی منتشر شده، مشخص است که Final Fantasy 16 از قابلیت‌های کامل سخت‌افزار PS5 بهره می‌برد. یوشیدا معتقد است که تمرکز بر PS5 به تیم اجازه می‌دهد تا بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان ایجاد کنند.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari.ir