پس از تایید ETF بیتکوین که حالا به مانند طلا دارایی محسوب می‌شود، بررسی این دو به لحاظ ارزشی که ممکن است برای سرمایه‌گذاری داشته‌ باشند، خالی از لطف نیست. این مهم انگیزه‌ای شد تا با مقایسه ارزش بازار بیت کوین در برابر طلا نگاهی اجمالی به این دارایی‌ها داشته باشیم.

پیرو مقایسه ارزش بازار بیت کوین در برابر طلا ارزش کل بازار بیتکوین چیزی بالغ بر +800 میلیارد دلار است در حالی که مارکت کپ طلا بیش از 13T دلار ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ و داده‌های منتشر شده تورمی آمریکا؛ تورم cpi ایالات متحده چقدر است

این در حالی است که ارزش بازار بیت کوین در ژانویه سال 2020 کمتر از 200 میلیارد دلار بوده است؛ این یعنی مارکت کپ بیت کوین در 4 سال اخیر بیش از 4 برابر شده است.

حال با توجه به اینکه ETFها  به تازگی دریچه‌ای جدید برای ورود سرمایه کلان به بازار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دادند، می‌توان رشد بیشتر مارکت کپ در ماه‌ها و سال‌های آتی را در نظر داشت. این بر گسترش بیشتر بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال در جهان و افزایش پذیرش جهانی کمک خواهد کرد.

مبحث ETF بیت کوین از دید برخی افراد، برای بازار مثبت و از دید برخی دیگر به‌دلیل مشکلات Self Custudy و حضانت دارایی‌های دیجیتالی یک فاند منفی محسوب می‌شود. اما به صورت کلی ETFها راه را برای جذب سرمایه بیشتر به بازار کریپتو و بیت کوین باز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارزش بازار بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید

source

توسط