اپل (Apple) 73 میلیون دلار از Epic Games طلب کرده تا هزینه‌هایی را جبران کند که در جریان مبارزات حقوقی اخیر خود خرج کرده است.

دادگاه عالی آمریکا به‌تازگی به اختلاف طولانی مدت بین اپل و اپیک گیمز (Epic Games) پایان داد. طبق گزارش CNBC، آ‌ن‌ها در نهایت تصمیم گرفتند که به درخواست‌های هیچ یک از طرفین رسیدگی نکنند. همچنین دادگاه عالی آمریکا از شنیدن چالش ضد انحصار اپیک گیمز در مورد رویکردهای App Store خودداری کرد.

کاربر توییتر games_fray first متوجه اقدام اپل شده و یافته‌های خود را در توییتر منتشر کرد.

اپل از Epic Games می‌خواهد ۷۳ میلیون دلار برای هزینه‌های دادرسی پرداخت کند. اپل می‌گوید ۸۲,۹۷۱,۴۰۱ دلار برای دفاع در برابر این پرونده هزینه کرده است که آن را به ۸۱,۵۶۰,۳۶۲ دلار تعدیل و ۱۰٪ را کم می‌کند؛ زیرا اپیک گیمز در ۱ مورد از ۱۰ مورد برتری داشته و به همین منظور ۷۳,۴۰۴,۳۲۶ دلار طلب کرده است.

اپل اعلام کرده است که بیش از ۸۰ میلیون دلار برای دفاع از دادگاه‌های مربوطه هزینه کرده است. از آنجایی که اپیک گیمز یکی از ده‌ مورد را پیروز شده، اپل بازپرداخت را چندین میلیون دلار کاهش داد.

این خبر پس از شکایت پیروزمندانه Epic Games علیه گوگل در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد. پس از چهار هفته شهادت، تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل اپیک گیمز، در توییتی اعلام کرد که هیئت منصفه انحصار گوگل پلی را تشخیص داده است.

اپیک گیمز همچنین امیدوار بود که به استراتژی App Store رسیدگی شود، زیرا اپل خواستار کاهش ۲۷ درصدی فروش پس از پیوند مشتری است. از سوی دیگر، طرفداران اکنون نگران این هستند که بازپرداخت‌های هنگفت اپل چگونه می‌تواند بر روی Fortnite اپیک گیمز تأثیر بگذارد. دنیای این بازی در حال گسترش است و توسعه‌دهندگان جشنواره Fortnite جدیدی را معرفی کردند که انتظار دارد هر سال صدها آهنگ دریافت کند.

توسعه‌دهندگان همچنین اخیراً برنامه‌های بزرگی را برای Rocket Racing اعلام کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند فصل ۱، گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید و آهنگ‌های ساخته شده توسط سازندگان را در اوایل سال جاری منتشر کنند. هر دو جشنواره Fortnite و Rocket Racing موارد جاه‌طلبانه‌ای هستند که به‌ سرعت علاقه‌های جدید زیادی را به طور کلی به سوی Fortnite برانگیخته است.

باید دید که آیا اپیک گیمز می‌تواند خواسته‌های اپل را بدون از دست دادن قدرت در مورد Fortnite برآورده کند یا خیر. علاوه بر این، ۷۳ میلیون دلار ممکن است مبلغ نهایی درخواستی نباشد.

نظر شما در این باره چیست؟


منبع: Insidergaming

source

توسط funkhabari