استودیوی لاریان (Larian Studios)، سازنده Baldur’s Gate 3، معتقد است که سرویسهای اشتراکی برای صنعت ویدیو گیم مضر هستند.
نکات برجسته
- بنیانگذار استودیوی لاریان چندان علاقهای به سرویسهای اشتراکی ندارد.
- او معتقد است که این خدمات بر صنعت بازی تأثیر منفی خواهند گذاشت.
- سوئن وینک (Swen Vincke) همچنین تایید کرد که هیچ یک از بازیهای استودیوی لاریان در هیچ سرویس اشتراکی منتشر نخواهد شد.
استودیوی یوبیسافت (Ubisoft) اخیراً در مورد تأثیر رو به رشد کتابخانههای دیجیتال و خدمات اشتراکی صحبت کرده است. رئیس این شرکت فرانسوی از گیمرها خواست تا به عدم مالکیت بازیها عادت کنند.
این بیانیه مورد توجه بسیاری قرار گرفت و سوئن وینک، بنیانگذار استودیوی لاریان، پاسخی را به دنبال داشت. او میگوید که محتوا از همهچیز مهمتر بوده و ادعا میکند که استودیوی او هرگز بازیها را در سرویسهای اشتراکی قرار نخواهد داد.
چرا مهم است: در حالی که خدمات اشتراکی برای مصرفکننده عالی هستند، بسیاری از توسعهدهندگان معتقدند که باعث افت کیفیت محتوا خواهد شد، چرا که استودیوها تلاش میکنند تا در میان تعداد زیادی از پیشنهادها برجسته شوند.
سوئن وینک معتقد است که اگر خدمات اشتراکی به مدل غالب تبدیل شوند و گروهی از مردم تصمیم بگیرند که چه چیزی به بازار عرضه شود، به دست آوردن بازیهای خوب بسیار سخت خواهد شد. او بیان کرد:
آینده بازیها هر چقدر هم دستخوش تغییر شود، محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. اما اگر اشتراک به مدل غالب تبدیل گردد و گروهی منتخب تصمیم بگیرند که چه چیزی به بازار عرضه شود و چه چیزی نه، دریافت محتوای خوب بسیار سختتر خواهد شد.
او معتقد است که اشتراکها همیشه به سمت تجزیه و تحلیل هزینه/منفعت از سوی شرکتها هدایت میشوند و در درجه اول بر حداکثر کردن سود متمرکز هستند.
این موضوع باعث میشود تا بازیهای کوچک، سختتر به موفقیت برسند و جذابیت فعلی سرویسهایی مانند ایکس باکس گیم پس از بین برود. نتیجه نهایی در چنین صنعتی میتواند این باشد که بازیها بر اساس مطالبههای سرویسهای اشتراکی ساخته خواهند شد.
سوئن وینک ادعا میکند که هیچکس چنین شرایطی را نمیخواهد، زیرا محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. سازنده مورد بحث مطمئناً به نکته جالبی اشاره کرده که با توجه به تجربه و موقعیتش در این صنعت، قابل تأمل است.
شما بازیهای ما را در سرویسهای اشتراکی پیدا نخواهید کرد. ممکن است این خدمات در دید بسیاری از توسعهدهندگان فرصتی برای ساخت بازیهایشان باشد و من مشکلی با این موضوع ندارم. فقط میخواهم مطمئن شوم که اکوسیستم فعلی دیگر نمیمیرد، زیرا بسیار ارزشمند است.
در گذشته، سوئن وینک تایید کرده بود که Baldur’s Gate 3 را روی ایکس باکس گیم پس قرار نخواهد داد. او در پایان آخرین مصاحبه خود، این رویکرد را تکرار کرد و اظهار داشت که موضوع مورد بحث برای تمام عناوین آینده استودیوی لاریان صادق خواهد بود.
او ادعا کرد که این مدل میتواند برای بسیاری از تیمها کاملاً فریبنده باشد. استودیوهایی مانند تیم سازنده Lies of P قبلاً نسخه ایکس باکس گیم پس خود را به عنوان یک فرصت هیجانانگیز ستایش کردهاند، اما بنیانگذار استودیوی لاریان آیندهای را نمیخواهد که در آن، اشتراک تنها وسیله دسترسی به بازیها باشد.
توسعهدهنده امیدوار است که اکوسیستم سنتی بازیها همچنان بتواند مانند امروز رشد کند. با این حال، با وجود سرمایهگذاری هر غول صنعت بر روی یک مدل اشتراکی، ترس سوئن وینک ممکن است در آیندهای نزدیک محقق گردد.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات پایین به ما اطلاع دهید.
source