پی اس فایو کنسول نسل نهمی شرکت سونی است و دارای حافظه اس اس دی مخصوص این شرکت است که تنها ۶۶۷ گیگابایت فضای خالی برای استفاده مصرف کننده دارد. ۶۶۷ گیگابایت حافظه با توجه به حجم بالای بازی های امروزی، چندان کافی نیست و نمی توانید بیشتر از ۵ یا ۶ بازی روی کنسول خود داشته باشید. به همین دلیل برای نصب بازی های جدید به پاک کردن بازی های قبلی نیاز خواهید داشت؛ اما خوشخبتانه این مشکل با خرید اس اس دی پی اس فایو قابل حل است. شما می توانید با خرید اس اس دی های تایید شده توسط شرکت سونی، فضای ذخیره سازی کنسول خود را ارتقا دهید. در این مقاله به بررسی قیمت اس اس دی پی اس فایو می پردازیم و ویژگی های یک نمونه مناسب را بررسی خواهیم کرد.

اس اس دی مناسب پی اس فایو

در خرید ssd ps5 باید توجه داشته باشید که اس اس دی ای که انتخاب می کنید با کنسول شما سازگار باشد و امکان نصب اس اس دی روی کنسول ps5 وجود داشته باشد. گفته خود سونی اس اس دی هایی با استاندارد PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe به همراه هیت سینک برای این کنسول مناسب هستند. اگر درمورد ssd ها اطلاعات کمی دارید، لازم نیست که نگران باشید. در ادامه برخی از بهترین مدل های اس اس دی پی اس فایو را نام خواهیم برد.

به چقدر فضای ذخیره سازی نیاز است؟

SSD M.2

کنسول پی اس فایو، اس اس دی های استاندارد ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت را می پذیرد. اگر قبلا کنسول را خریداری کرده اید، احتمالا خودتان می دانید که به چقدر فضای ذخیره سازی بیشتر نیاز دارید؛ اما اگر به تازگی کنسول خود را خریده اید و به دنبال اس اس دی برای ps5 می گردید، ممکن است تشخیص این که به چه میزان حافظه نیاز دارید کمی مشکل باشد.

به لطف ویژگی های نسل جدید کنسول با قابلیت فشرده سازی بازی های ps5 به طور معمول حجم کمتری از بازی های ps4 دارند و به طور کلی حجم بازی ها از ۳۰ تا ۱۰۰ گیگابایت متغیر است؛ اما قبل از انتخاب اس اس دی دقت داشته باشید که چه بازی هایی را برای نصب روی کنسول در نظر دارید؛ زیرا برخی استثنا ها مانند بازی Call of Duty وجود دارد. نسخه Modern Warfare 2 این سری در حال حاضر به بیش ۲۰۰ گیگابایت فضا برای نصب نیاز دارد.

مورد بعدی که در خرید ssd ps5 باید به آن توجه داشت، این است که انتخاب اس اس دی پی اس فایو با حجم های ۲۵۰ گیگابایتی دیگر صرفه اقتصادی ندارد؛ به این دلیل که مدل های ۲۵۰ گیگابایتی چندان ارزان تر از مدل های ۵۰۰ گیگابایتی نیستند و نسبت به قیمت خود ارزش خریدی ندارند.

اگر بتوانید بودجه خود را افزایش دهید، مناسب ترین اس اس دی برای ps5 مدل های ۱ و ۲ ترابایتی هستند. مدل های ۱ و ۲ ترابایتی نسبت به فضای ذخیره سازی که ارائه می دهند، مناسب ترین قیمت را دارند. در صورتی که بودجه نامحدودی دارید، مدل های ۴ ترابایتی نیز وجود دارند.

آیا امکان بازی با ssd اکسترنال وجود دارد؟

SSD ON PS5

اگر به دنبال اس اس دی پی اس فایو هستید و قصد دارید مدل های اکسترنال را خریداری کنید، حتما باید یک نکته را بدانید. اس اس دی های اکسترنال از آن جایی که از طریق رابط USB به کنسول متصل می شوند، تنها قابلیت اجرای بازی های ps4 و ذخیره بازی های ps5 را دارند. به همین دلیل در خرید ssd ps5 نباید مدل های اکسترنال را برای بازی کردن انتخاب کنید.

  • Samsung 980 Pro SSD
  • یکی از بهترین گزینه ها اس اس دی هیت سینک دار سامسونگ مدل ۹۸۰ pro است. اگر به برند های متفرقه اعتمادی ندارید و می خواهید بهترین را انتخاب کنید، برند سامسونگ انتخابی عالی است. اس اس دی های NVMe این شرکت سرعت بسیار بالایی دارند و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهند. به همین دلیل شما می توانید روی اس اس دی ۹۸۰ Pro به عنوان یک اس اس دی پی اس فایو مناسب حساب باز کنید. این اس اس دی نسبت به برخی از همتایان خود گران تر است؛ اما به طرز چشمگیری از آن ها سریع تر عمل می کند. این اس اس دی را می توانید در مدل های ۱ و ۲ ترابایتی تهیه کنید.
  • Samsung 990 Pro SSD
  • گزینه بعدی برای خرید ssd ps5، اس اس دی ۹۹۰ pro سامسونگ است. اس اس دی ۹۹۰ pro اس اس دی PCle 4.0 شرکت سامسونگ است که عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است. این اس اس دی از رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار AES 256 بیتی بهره می برد و با پی اس فایو نیز کاملا سازگار است. به همین دلیل اگر به دنبال یک اس اس دی سریع و با دوام هستید که بتوانید به کمک آن فضای ذخیره سازی کنسول خود را افزایش دهید، این اس اس دی انتخاب مناسبی است. این مدل نیز مانند ۹۸۰ pro در دو مدل ۱ و ۲ ترابایتی عرضه شده است.
SSD 990 PRO WH SAMSUNG
  • Corsair MP600 Pro LPX
  • اگر به دنبال برند معتبر دیگری به غیر از سامسونگ می گردید، می توانید کورسیر را انتخاب کنید. کورسیر یکی از تولید کنندگان معتبر الکترونیکی مانند حافظه های SSD است. حافظه اس اس دی MP600 Pro LPX یکی از سریع ترین اس اس دی هایی است که می توانید روی کنسول پی اس فایو خود نصب کنید. سرعت خواندن این اس اس دی تا ۷۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد. همچنین هیت سینک نصب شده روی آن باعث شده است تا اس اس دی در دمای پایین کار کند و به هیچ عنوان با مشکل دما رو به رو نشود.

جمع بندی

حافظه ذخیره سازی پی اس فایو محدود است و از ۸۸۵ گیگابایت ارائه شده تنها چیزی حدود ۶۶۷ گیگابایت برای مخاطب آزاد است. این میزان حافظه با توجه به حجم بالای بازی های روز، کم است و معمولا بیشتر از ۶ تا ۷ بازی را نمی توان در کنسول به طور همزمان نصب کرد. بهترین راه برای افزایش حافظه کنسول خرید اس اس دی پی اس فایو است. در این مقاله درمورد نکاتی که در انتخاب اس اس دی های مخصوص پی اس فایو باید به آن ها توجه داشته باشید صحبت کردیم و برخی از بهترین مدل ها را معرفی نمودیم. شما می توانید برای خرید انواع اس اس دی به سایت دادبان شاپ مراجعه نمایید و پس از بررسی نمونه های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

Fido

source

توسط funkhabari