یک تحلیلگر اخیراً به این نتیجه رسیده است که تبدیل شدن سرویس‌های اشتراکی به یک مدل غالب در صنعت بازی بعید به نظر می‌رسد.

سرویس‌های اشتراکی مانند Xbox Game Pass و PS Plus بازی‌ها را با قیمت کمی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. این باعث می‌شود که چنین سرویس‌هایی برای گیمرهای کم‌هزینه فوق‌العاده جذاب باشند و هر ماه صدها بازی را ارائه دهند.

سرویس PS Plus در سال گذشته میلادی بازی‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ دلار و سرویس Xbox Game Pass بازی‌هایی با ارزش ۹۰۰۰ دلار را ارائه دادند. این مدل اشتراکی هر سال محبوب‌تر می‌شود، اما یک تحلیلگر پیش بینی می‌کند که مدل مذکور هرگز بر صنعت بازی تسلط نخواهد داشت.

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella) از شرکت تحقیقاتی Circana در گزارش اخیر خود می‌گوید که سرویس‌های اشتراکی دیگر در آمریکا رشد نمی‌کنند و رشد آن‌ها کاهش یافته است. او اذعان می‌کند که بسیاری این مدل عرضه بازی را ترجیح می‌دهند، اما داده‌ها نشان می‌دهند احتمال کمی وجود دارد که مدل اشتراکی، جایگزین بازی‌های سنتی شود.

مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که سرویس Xbox Game Pass به آمار ۲۵ میلیون کاربر دست یافته و از آن زمان تا به حال آمار به‌روزشده‌ای را ارائه نکرده است. همچنین داده‌های Circana از سال گذشته نشان می‌دهد که چنین سرویس‌هایی به مدت دو سال نتوانسته‌اند به بالاترین میزان خود مانند نتایج سال ۲۰۲۱ برسند و از آن زمان به بعد به ۴۰۰ میلیون دلار خرج کرده‌اند.

پیسکاتلا توضیح می‌دهد که استفاده از سرویس‌های اشتراکی در حال افزایش است. بسیاری نگران این موضوع هستند که انتشار بازی‌ها در روز اول عرضه بر روی این سرویس‌ها، روی فروش سنتی بازی آسیب برساند. اما داده‌های او نشان می‌دهد که این گونه نیست. به طور کلی این تحلیلگر معتقد است که نیازی به ترس از رشد سرویس‌های اشتراکی وجود ندارد.

روند کنونی در صنعت نشان می‌دهد که این سرویس‌ها انتخاب‌های بیشتری را برای توسعه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان و همه افرادی که در این صنعت دخیل هستند اضافه کرده و تأثیر مثبت خالصی ایجاد می‌کند.

اخیراً نیز Larian Studios، سازنده‌ی بازی Baldur’s Gate 3، مخالفت خود را با سرویس‌های اشتراکی اعلام کرده است. به گفته‌ی Swen Vincke، مدیرعامل استودیوی مذکور، بازی‌های این توسعه‌دهنده بر روی این سرویس‌ها عرضه نخواهند شد.

به طور کلی صنعت بازی احتمالاً به زمان بیشتری برای سازگاری با عصر جدید توزیع بازی‌ها نیاز خواهد داشت و بسیاری هنوز نمی‌خواهند تردیدهای خود را کنار بگذارند.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط funkhabari