رئیس سابق بخش حقوقی شرکت پوکمون می‌گوید که بازی Palworld، یک کپی مزخرف دیگر به نظر می‌رسد که هزار بار در طی این سال‌ها دیده است.

رشد انفجاری Palworld همچنان ادامه دارد، حتی در حالی که انتقادات زیادی را به خاطر شباهت‌هایش با پوکمون و سایر بازی‌ها، به خود جلب می‌کند. یکی از افرادی که به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نگرفته، دان مک گوان (Don McGowan) است که تقریباً ۱۲ سال تیم حقوقی شرکت پوکمون را رهبری می‌کرد.

او در مورد بازی چنین اظهار نظر کرده است:

این بازی شبیه مزخرفات کپی پیست شده‌ای به نظر می‌رسد که من هزار بار در سال، وقتی مدیر ارشد حقوقی پوکمون بودم می‌دیدم. من فقط متعجبم که تا به اینجای کار رسیده است.

Palworld توسط سازنده‌اش به‌عنوان یک «بازی اکشن ماجراجویی بقا» توصیف شده است که در آن بازیکنان می‌توانند با دوستان خود برای ساختن پایگاه، پیمایش و مبارزه، مسیر خود را پیش ببرند. علی‌رغم لحن و سبک متفاوت، بسیاری از طراحی‌های هیولاهای Palworld، شباهت‌های قابل توجه‌ای با پوکمون‌ها دارند و در تابستان گذشته، به آن لقب اینترنتی «پوکمون تفنگی» را دادند. الهامات مستقیم از Elden Ring و سایر بازی‌های نقش‌آفرینی نیز در بازی دیده می‌شود.

رئیس سابق حقوقی پوکمون palworld شبیه یک کپی مزخرف است گیمفا

اما پس از انتشار موفقیت آمیز Palworld برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس در هفته گذشته، یک حساب کاربری ناشناس در توئیتر به صورت آنلاین ظاهر شد که مدعی بود، شواهدی از الهام گرفتن از طراحی، بلکه سرقت ادبی از دارایی‌های واقعی پوکمون اسکارلت و ویولت را نشان می‌دهد.

روز دوشنبه، تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe)، کارگردان Palworld و مدیر عامل استودیوی Pocketpair، پاسخی به اتهامات سرقت ادبی منتشر کرد. در حالی که او الهام‌گیری از پوکمون را رد نکرد، اما گفت که هنرمندان بازی مورد سوء استفاده‌های اینترنتی و آنلاین قرار گرفته‌اند و خواستار توقف آن شده‌اند.

مدیر بازی Palworld در این باره گفت:

ما در حال حاضر نظرات توهین آمیزی را علیه هنرمندان خود دریافت می‌کنیم، علاوه بر توییت‌هایی که به نظر می‌رسد تهدید به مرگ باشند. در حالی که ما نظرات مختلفی در مورد Palworld دریافت کرده‌ایم، مهم است توجه داشته باشیم که نظارت بر تمام موارد مربوط به بازی، توسط یک تیم از جمله خودم انجام می‌شود. مسئولیت موارد تولید شده بر عهده من است. اگر این نظرات نسبت به هنرمندان سازنده در Palworld متوقف شود، خوشحال خواهم شد.

لازم به ذکر است، عنوان Palworld، اکنون بیش از پنج میلیون نسخه در سه روز اول عرضه در سراسر جهان فروخته است.

source

توسط funkhabari