استودیوی Fntastic، سازنده‌ی عنوان بحث‌برانگیز و ناموفق The Day Before، می‌گوید هدف یک کمپین نفرت‌ قرار گرفته است و بلاگرها را مسئول شکست خود می‌داند.

داستان شکست The Day Before و توسعه‌دهنده آن Fntastic، احتمالاً داستانی باشد که قرار است سال‌ها در میان اهالی صنعت بازی و اطراف آن روایت شود. این بازی با جنجال، هیاهوی زیاد و بحث‌های مختلف منتشر گردید، اما به علت باگ‌ها و مشکلات متعدد مورد انتقادات شدید بازیکنان و منتقدین قرار گرفت و تیم سازنده نیز یک هفته پس از انتشار بازی از بسته شدن این استودیو خبر داد.

با گذشت چند روز از بسته شدن رسمی سرورهای The Day Before، استودیوی Fntastic بیانیه‌ای را در صفحه‌ی توییتر خود منتشر کرده است. این استودیو اکنون ادعا می‌کند که هدف یک کمپین نفرت‌ توسط گروهی از بلاگرها و دیگران بوده است.

این توسعه‌دهنده در توییت خود می‌گوید که هیچ چیزی در مورد ادعاهای مختلف در خصوص کلاهبرداری استودیو از بازیکنان یا بازی وجود ندارد. سپس به طور خاص بلاگرها را مقصر شکست The Day Before خواند.

بعضی از بالاگرها از همان ابتدا با ایجاد محتوای دروغین با عناوین بزرگ برای به دست آوردن بازدید و فالوور پول هنگفتی به دست آوردند و از کمبود اطلاعات در مورد توسعه بازی سوء استفاده کردند. به دلیل محبوبیت بازی قبل از انتشار، اقدامات آن‌ها باعث افزایش پول در میان تولیدکنندگان محتوا شد.

جو منفی القا شده توسط بلاگرهای خاصی که از روی نفرت پول می‌گیرند، بر برداشت از بازی تأثیر می‌گذارد. به گیم پلی بی‌طرفانه مانند استریم Dr. Disrespect در زمان انتشار نگاه کنید. با وجود باگ‌های اولیه و مشکلات سرور، او بازی را دوست داشت که بعداً مشکلات آن را برطرف کردیم و بازی بعداً بررسی‌های بهبود یافته‌ای دریافت کرد. متأسفانه کمپین نفرت قبلاً نیز آسیب قابل توجهی وارد کرده بود.

این استودیو در ادامه افزود پس از توقف فروش بازی، پیام‌هایی از افراد زیادی دریافت کرده است که می‌گویند توسط بلاگرها فریب خورده‌اند و در واقع بازی را دوست دارند و می‌خواهند به آن دسترسی داشته باشند.

ما همچنین شنیدیم که درخواست‌هایی برای ادامه توسعه ایجاد شده است و در بازار سیاه قیمت بازی از ۲۰۰ دلار فراتر رفت و برخی حتی شروع به ساخت مادهای خود کردند.

Fntastic می‌گوید که همه افراد شرکت به سختی روی این بازی کار کرده‌اند، در حالی که هیچ درآمدی از پیش‌‌خرید یا کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی کسب ننموده‌اند.

حتی پس از بسته شدن بازی، ما همراه با ناشر پول را به همه بازیکنان برگرداندیم، از جمله بازپرداخت اجباری برای کسانی که آنها را درخواست نکردند. چند شرکت پول را به این شکل پس می‌دهند؟

این توسعه‌دهنده همچنین به ادعاهای کارمندان سابق درباره اینکه The Day Before چگونه بوده است، پرداخت. Fntastic می‌گوید که نمی‌داند افرادی که این ادعاها را مطرح می‌کنند واقعی هستند یا نه، اما قاطعانه اعتقاد دارد که روابط عالی با کارکنانش داشته است.

با وجود اینکه ما یک شرکت مستقل کوچک با بودجه محدود بودیم، به کارمندان در جابجایی و مراقبت‌های بهداشتی کمک کردیم و به برخی از آن‌ها برای خرید تجهیزات، وام مسکن و سایر امور شخصی کمک‌های لازم را انجام دادیم. نرخ ریزش پایین نیروی کار و این واقعیت که نیمی از کسانی که ترک کردند به شرکت بازگشتند، فضای کاری مثبت ما را نشان می‌دهد.

بیانیه طولانی Fntastic با تشکر از کسانی که این استودیو را حمایت کردند، پایان یافت و در عین حال از آن‌ها درخواست شد تسلیم نشوند و به کار خود ادامه دهند. علیرغم اینکه استودیو قبلاً به طور عمومی تعطیلی خود را اعلام کرده بود، به افراد توصیه کرد که مراقب اتفاقات مشابه در آینده باشند.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط funkhabari.ir