رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت (Microsoft)، یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، تأیید کرده است که ۱۹۰۰ کارمند از اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، بتسدا (Bethesda) و ایکس باکس (Xbox) اخراج خواهند شد.

فیل اسپنسر در پیامی که توسط IGN به کارکنان ارسال شد، گفت:

مایکروسافت از کسانی که به خاطر این تصمیم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، پشتیبانی کامل خواهد کرد؛ از جمله مزایای پایان کار که توسط قوانین استخدام محلی اطلاع داده شده است.

به گفته مدیر اجرایی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تیم رهبری مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و بتسدا اولویت‌ها را تعیین کردند، حوزه‌های هم‌پوشانی را شناسایی نمودند و از اینکه همه ما در بهترین فرصت‌ها برای رشد قرار داریم، اطمینان حاصل کردند. این اخراج چند ماه پس از تکمیل خرید ۶۹ میلیارد دلاری مالک فرنچایز Call of Duty، یعنی اکتیویژن بلیزارد، انجام می‌شود. فیل اسپنسر به وسیله یک ایمیل گفت:

کمی بیش از سه ماه از پیوستن تیم‌های اکتیویژن، بلیزارد و کینگ (King) به مایکروسافت می‌گذرد. همانطور که در سال ۲۰۲۴ به جلو می‌رویم، رهبری مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسویی با یک استراتژی و یک برنامه اجرایی با ساختار هزینه پایدار هستند که از تمامیت تجارت رو به رشد ما پشتیبانی کند. با هم، اولویت‌ها را تعیین کرده‌ایم، زمینه‌های همپوشانی را شناسایی کرده‌ایم و اطمینان حاصل کرده‌ایم که همه در بهترین فرصت‌ها برای رشد همسو هستیم. به عنوان بخشی از این فرآیند، ما تصمیم دردناکی گرفتیم که در میان ۲۲۰۰۰ نفر از هم‌تیمی‌هایمان، ۱۹۰۰ نفر از تعداد نیروی کار خود را کاهش دهیم. من و تیم رهبری متعهد هستیم که این فرآیند را تا حد امکان متفکرانه دنبال کنیم.

افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این کاهش‌ها قرار می‌گیرند، همگی نقش مهمی در موفقیت تیم‌های اکتیویژن بلیزارد، زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) و ایکس باکس ایفا کرده‌اند و آن‌ها باید به تمام آنچه که در اینجا انجام داده‌اند افتخار کنند. ما از همه خلاقیت، اشتیاق و فداکاری که آن‌ها برای بازی‌های ما، بازیکنان و همکارانمان به ارمغان آورده‌اند سپاسگزاریم. ما حمایت کامل خود را از کسانی که در طول انتقال تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، ارائه خواهیم کرد، از جمله مزایای پایان کار که توسط قوانین استخدام محلی اطلاع داده شده است. کسانی که نقش آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد مطلع خواهند شد و از شما می‌خواهیم که با همکاران در حال رفتن خود با احترام و شفقت مطابق با ارزش‌های ما رفتار کنید.

با نگاهی به آینده، ما به سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی ادامه خواهیم داد که کسب و کار ما را توسعه می‌دهند و از استراتژی ما برای ارائه بازی‌های بیشتر به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان حمایت می‌کنند. اگرچه این لحظه سختی برای تیم ما است، اما من مثل همیشه به توانایی شما در ایجاد و پرورش بازی‌ها، داستان‌ها و دنیایی که بازیکنان را گرد هم می‌آورد مطمئن هستم.

ارادتمند شما، فیل اسپنسر

مایکروسافت ۱۹۰۰ نفر از کارکنان ایکس باکس بتسدا و اکتیویژن بلیزارد را تعدیل می‌کند

زیان‌های شغلی در صنعت ویدیو گیم در سال ۲۰۲۳ بسیار گسترده بود و ۹ هزار اخراج تنها در یک سال تخمین زده می‌شود. همچنین به نظر نمی‌رسد که امسال روندی کاهشی داشته باشد. بر اساس نظرسنجی GDC، حدود یک سوم توسعه‌دهندگان می‌گویند که تحت تاثیر اخراج از محل کار خود طی یک دوره ۱۲ ماهه قرار گرفته‌اند. از ۳ هزار توسعه‌دهنده مورد بررسی، ۳۵ درصد گفته‌اند که در این مدت تحت تاثیر اخراج قرار گرفته‌اند، ۷ درصد مستقیماً اخراج شده‌اند، ۱۷ درصد دیگر گفته‌اند که شاهد اخراج همکاران شاغل در بخش خود بوده‌اند و ۱۱ درصد نیز از اخراج همکاران خود در بخش‌ها یا دپارتمان‌های دیگر خبر داده‌اند.


نظر شما درباره تعدیل‌های صورت گرفته از ابتدای سال ۲۰۲۴ چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari