همان‌طور که می‌دانید جزیره کیش در جنوب ایران یکی از گردشگر پذیرترین جزیره‌هایی است که در طول سال همیشه مملو از مسافر و گردشگر است. جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی، تفریحی و زیبایی‌هایی که در هیچ نقطه از جهان نمی‌توانید همانند آن‌ها را مشاهده کنید همگی در کنار هم و در جزیره کیش گرد آمده‌اند. البته این جزیره چون در جنوب ایران قرار گرفته آب‌و‌‌هوای گرم و مرطوبی دارد. ناگفته نماند که برای سفر به جزیره کیش همه چیز به شما بستگی دارد. اینکه شما کدام فصل سال را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید به طور کل سفری متفاوت برای شما را رقم خواهد زد. شاید تصور کنید که رسیدن به جزیره کیش صرفاً با هواپیما امکان‌پذیر است. اما ما در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که راه‌های منتقل شدن از جزیره کیش به تهران و از تهران به جزیره کیش چگونه است.

سفر به تهران از کیش

واقعیت این است که قیمت بلیط هواپیما کیش تهران یا تهران کیش با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی متفاوت است. برای مثال اگر شما شش ماهه اول سال را برای سفر به جزیره کیش انتخاب کنید، خصوصا اگر فصل تابستان فصل انتخابی شما برای سفر به جزیره کیش باشد، بدون شک با تخفیفات ویژه و قیمت‌های ارزان‌تری نسبت به سایر اوقات سال برای سفر به جزیره کیش روبرو هستید. فصل تابستان در جزیره کیش به‌شدت گرم و شرجی است و افراد زیادی تاب تحمل این گرما را ندارند. به همین دلیل جشنواره‌های متعددی در این جزیره برگزار می‌شود و هتل‌ها و تورها و حتی بلیط هواپیماها با قیمت‌هایی بسیار کمتر به مسافران و گردشگران عرضه می‌شوند. البته استفاده از هواپیما تنها راه سفر از کیش به تهران یا بالعکس نیست. راه‌های دیگری هم برای مسافرت از جزیره کیش به تهران یا تهران به کیش وجود دارد.

مسیر هوایی کیش تهران

بدون شک اولین راهی که برای سفر از کیش به تهران یا تهران به کیش به ذهن همه افراد می‌رسد، سفر هوایی است. بلیط کیش تهران یکی از معمول‌ترین و پرطرفدارترین بلیط‌هایی است که در تمام آژانس‌ها و سایت‌های آنلاین‌ها به وفور پیدا می‌شود و شما می‌توانید با آن سفر خود را از جزیره کیش به تهران آغاز کرده یا خاتمه دهید.

استفاده از هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن و طی کردن این مسیر است. فاصله تهران تا کیش به وسیله هواپیما ۱۰۴۷ کیلومتر است که تقریباً یک ساعت و ۵۰ دقیقه زمان می‌خواهد. البته تهیه کردن این بلیط در فصول مختلف می‌تواند سخت‌تر یا آسان‌تر باشد. اگر شما فصل “های سیزن” را برای سفر به جزیره کیش انتخاب کنید، بدون شک برای گرفتن بلیط کمی با زحمت روبه‌رو هستید. اما در فصولی که سفر به کیش کمتر انجام می‌شود، بلیط تهران کیش راحت‌تر و سریع‌تر تهیه خواهد شد. ضمن اینکه در این فصول سفر به جزیره کیش مقرون‌به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر هم است.

راه‌های زمینی برای سفر کیش تهران یا تهران کیش

در میان راه‌های مختلف، راه‌های زمینی هم از جمله پرطرفدارترین راه‌های سفر از جزیره کیش به سمت تهران یا بالعکس هستند. استفاده از خودروی شخصی برای این سفر کاملا مقرون‌به‌صرفه بوده و به لحاظ گشت‌وگذار در شهر و جزیره کیش هم برای شما اقتصادی‌تر است. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم راه‌های سفر به جزیره کیش دو راه زمینی و هوایی است که شما می‌توانید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما مسیر جاده‌ای و زمینی از تهران بود، بهتر است که اول از همه وارد اتوبان قم شده سپس از سمت اتوبان قم خودتان را به کاشان برسانید.

سپس از آنجا به اصفهان بروید و بعد از آن عازم بندرعباس و بندر لنگه شوید. حتی می‌توانید از سمت بندر آفتاب نیز این مسیر را در پیش بگیرید. البته مسافت شما تا بندرعباس بیشتر است. البته ما توصیه می‌کنیم که راه خود را به سمت شیراز و بعد از آن به سمت بندر آفتاب کج کنید. در مسیر زمینی تهران کیش شما از قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده و فیروزآباد به‌راحتی به بندر چارک خواهید رسید. برای مسیر برگشت از کیش به تهران هم با خودروی شخصی به‌راحتی می‌توانید این مسیر را در پیش بگیرید.

سفر از کیش به تهران یا از تهران به کیش با اتوبوس

دسترسی بعدی شما از مسیر کیش به تهران یا تهران به کیش می‌تواند با اتوبوس انجام شود. شاید تصور کنید که سفر بین تهران و کیش و بالعکس با اتوبوس امکان‌پذیر نیست. اما ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با اتوبوس از تهران به جزیره کیش و از جزیره کیش به تهران سفر کنید. برای انجام این سفر بد نیست بدانید که نقشه راه شما شبیه سفر به جزیره کیش یا به تهران با خودروی شخصی است. البته تفاوت‌های کوچکی هم در این بین وجود دارد. در سفر با خودرو شما می‌توانید توقف کرده و استراحت کنید. ولی در سفر با وسیله نقلیه اتوبوس، شما حتما باید خودتان را به یکی از شهرهایی که به جزیره کیش نزدیک است مانند بندرعباس یا بوشهر برسانید. سپس مدتی را در آنجا توقف و استراحت کرده و بعد راه خود را ادامه دهید که البته ممکن است کمی برای شما دشوار و سخت باشد. برای سفر با اتوبوس از تهران به سمت کیش شما باید از پایانه ترمینال تهران به شهرهایی که نزدیک به کیش هستند، بلیط تهیه کنید. سپس از آنجا تقریبا ۱۵۰۰ کیلومتر را که ۱۴ ساعت زمان خواهد برد به سمت جزیره کیش با اتوبوس‌های دریایی تا جزیره طی کنید. برخی از افراد این راه را سخت می‌دانند و آن را انتخاب نمی‌کنند. چون به هر حال مسیر شما طولانی‌تر شده و کمی خسته‌کننده می‌شود. بر همین اساس ما توصیه می‌کنیم که با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌های خود بهترین راه را برای سفر از کیش به تهران یا تهران به کیش انتخاب کنید.

از کیش به تهران یا از تهران به کیش؟!

در این مطلب راه‌های دسترسی به بلیط کیش تهران را برای شما شرح دادیم. جالب آن است که بدانید همان مسیری را که طی کردید تا از تهران به کیش برسید، طی خواهید کرد تا از کیش به تهران برگردید. در هر حال انتخاب نهایی با شماست. اما توصیه ما استفاده از خدمات مجموعه‌های موفق و خوشنامی مانند اسنپ تریپ است.

Daniallox😃هیولا

source

توسط funkhabari