در بازی Avowed «هیچ بیلد کامل و بینقصی» وجود ندارد. در این عنوان RPG «انتخابها و نتیجههای مختلفی برای آنچه که با آن روبهرو میشوید، وجود دارد» بنابراین میتوانید تفنگها، سلاحهای سرد و سپرها را هر طور که میخواهید با هم ترکیب کنید.
استودیوی Obsidian در پیشبرد بازی نقشآفرینی فانتزی اول شخص خود، Avowed، به شدت بر انتخاب و آزادی بازیکن تمرکز کرده است. توسعهدهندگان اعلام کردهاند که هیچ ساختار کاملی در کلاسهای این عنوان RPG وجود ندارد.
کارگردان گیمپلی، گیب پارامو(Gabe Paramo)، در مصاحبه با Gamesradar می گوید:
در Obsidian، این دنیای و مسیر خاص شما است، درسته؟
این فلسفه از طریق سیستم نبرد بازی آشکار میشود، که به شما امکان میدهد هر دو قطعه از تجهیزات را همزمان با هم ترکیب کنید.
پارامو ادامه میدهد:
شما میتوانید یک تپانچه در دست راست و یک سپر در دست چپ خود بگذارید. در این حالت شما بلوکه و شلیک میکنید. این انتخاب شما است و نتیجهای در پی دارد. میتوانید از خنجر استفاده کنید که سریع و بیصدا است، یا از تپانچه استفاده کنید که قدرت آن بیشتر است ولی صدای بلندی دارد و پر کردن آن زمان میبرد.
خوشبختانه، پارامو همچنین اعلام کرد که برای هر انتخاب مزایا و معایبی وجود دارد و هیچ بیلد و ترکیب کاملی وجود نخواهد داشت. با این حال، برخی از عواقب دائمی نیستند، شما میتوانید هر زمان که بخواهید در سبک بازی خود تغییراتی را ایجاد کنید و همه آن ترکیبات سرگرمکننده را آزمایش کنید.
هدف از آزادی بازیکن در رابطه با شخصیسازی، این است که به ما اجازه دهد با چالشهای مسیر بازی سازگار شویم. چالشهایی که با موانع محیطی ترکیب میشوند. مثلاً ممکن است برای ذوب کردن یخ به جادوی آتش نیاز باشد یا برای از پیش رو برداشتن یک مانع از یک سلاح سنگین استفاده شود.
source