کمپانی مایکروسافت (Microsoft) ظاهراً در چند هفته گذشته چندین پروژه سخت‌افزاری جدید را استارت زده است.

اخیراً در مورد شایعه‌ای از یوتیوبر، Moore’s Law Is Dead، گزارش دادیم که ادعا می‌کرد سونی (Sony) در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک کنسول دستی جدید است. همچنین با توجه به محبوبیت سوییچ (Switch) و استیم دک (Steam Deck)، این تصمیم از جانب سونی نسبتاً معقول به نظر می‌رسد.

ظاهراً شرکت‌های بیشتری علاقه‌مند به ساخت کنسول دستی خود هستند و مایکروسافت یکی از آن‌ها است. دو دهه پیش، شایعات مکرری در مورد “Xboy” وجود داشت که هرگز محقق نشد، اما اکنون ممکن است مایکروسافت همانند سونی دوباره به این بازار علاقه‌مند شده باشد. چندین واحد بازی‎‌های رایانه شخصی نیز اخیراً در مایکروسافت راه‌اندازی و معرفی شده‌اند و به عنوان سازنده ویندوز و مالک اکوسیستم ایکس باکس، احتمالاً یک چشم‌انداز تجاری جالب را از سوی شرکت آمریکایی شاهد خواهیم بود.

زمانی که روزنامه‌نگار، تام هندرسون (Tom Henderson)، در پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) پست کرد که «شرط می‌بندد ایکس باکس نیز در حال بررسی ساخت یک کنسول دستی است»، ادیتور قابل اعتماد رسانه ویندوز سنترال (Windows Central)، یعنی جز کوردن (Jez Corden)، پاسخ داد: «بله، همینطور است». در یک بحث جداگانه، کوردن همچنین اضافه کرد که «ایکس باکس به معنای واقعی کلمه چندین پروژه سخت‌افزاری جدید را در چند هفته گذشته استارت زده». به احتمال زیاد یکی از این پروژه‌های بالقوه به کنسول دستی ایکس باکس مرتبط خواهد بود.


آیا به یک ایکس باکس دستی از مایکروسافت که دارای ویندوز است، احتمالاً با تمرکز بر بازی‌های گیم پس (Game Pass) و فروشگاه ایکس باکس (Xbox Store) علاقه دارید؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari