پس از یک کریسمس ناامیدکننده برای هر دو پلتفرم، تولید PS5 و Xbox Series کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد که نه مایکروسافت (Microsoft) و نه سونی (Sony) کریسمس خوبی را در سال گذشته تجربه نکرده‌اند. هر دو شرکت با حجم زیادی از کنسول‌های به فروش نرفته مواجه شده‌اند. این موضوع در حال حاضر عواقبی دارد و طبق گزارش Businesstoday (از طریق Install Base)، هر دو کمپانی قصد دارند تولید کنسول خود را کاهش دهند.

انتظار می‌رود سونی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، تولید کنسول‌ها را به نصف کاهش دهد (از ۱ میلیون دستگاه در ماه به فقط ۵۰۰ هزار دستگاه). طبق گزارشات منتشر شده، مایکروسافت درخواست کرده است که در سه ماهه اول هیچ کنسولی تولید نشود، به این معنی که در طول این مدت کنسول جدیدی ساخته نخواهد شد. این شایعات بسیار خطرناک هستند، زیرا کاهش ۵۰ درصدی نشان می‌دهد که سونی و مایکروسافت اساساً تقاضا برای کنسول خود را اشتباه محاسبه کرده یا بدتر از آن، علاقه در بین خریداران بالقوۀ جدید کاهش یافته است. توقف لحظه‌ای تولید کنسول چیز جدیدی نیست (در سال ۲۰۰۳ برای GameCube اتفاق افتاد)، اما نشانه‌ای واقعا بد بوده و علاقه کم گیمرها را نشان می‌دهد.

با وجود اینکه خبر مورد بحث از منبعی قابل اعتماد منتشر شده، اما باید تا تایید رسمی آن منتظر بمانیم. Xbox Series X/S تقریباً با همان سرعت Xbox One فروخته می‌شوند، در حالی که پلی استیشن ۵ تاکنون از نسل بسیار خوبی برخوردار بوده است. امیدواریم این اتفاق تنها به بازه زمانی کوتاهی مربوط شود و تولید کنسول‌ها دوباره همانند سابق قوت بگیرد.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari