ایو گیلمو (Yves Guillemot)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران یوبیسافت، فروش بازی Assassin’s Creed Nexus VR را ناامیدکننده خواند و اظهار داشت که این شرکت فعلاً روی واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری زیادی نخواهد کرد.

در طی یک جلسه پرسش و پاسخ به عنوان بخشی از یک کنفرانس تلفنی در مورد فروش سه ماهه سوم یوبیسافت (Ubisoft) در سال مالی ۲۰۲۴، یکی از تماس‌گیرندگان در مورد ظهور فرمت‌های واقعیت مجازی جدید مانند Meta Quest 3 و Apple Vision Pro صحبت کرد و پرسید این شرکت برنامه‌های خود در زمینه توسعه نرم‌افزار برای پلتفرم‌های VR به روزرسانی کرده است یا خیر.

گیلمو در پاسخ به این سوال اظهار داشت که یوبیسافت هنوز مایل نیست منابع زیادی را به VR اختصاص دهد؛ عمدتاً به این دلیل که فروش Assassin’s Creed Nexus VR در حد انتظارات این شرکت نبوده است.

ما از آنچه که توانستیم با Assassin’s Creed در VR به دست آوریم کمی ناامید شده‌ایم. این بازی به فروش خود ادامه می‌دهد، اما ما فکر می‌کردیم که بیشتر از این بفروشد. بنابراین در حال حاضر سرمایه‌گذاری خود را روی VR افزایش نمی‌دهیم.

ما از آنچه که Apple ارائه کرده بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنیم Apple Vision Pro سخت‌افزار فوق العاده‌ای است، اما ما همچنان به این تجارت VR نگاه می‌کنیم، ولی سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام نمی‌دهیم تا زمانی که به اندازه کافی رشد کند.

Assassin’s Creed Nexus VR در نوامبر سال گذشته برای Meta Quest منتشر شدند. بازیکنان می‌توانند در نقش سه شخصیت اتزیو، کاساندرا و کانر قرار بگیرند و کارهای مختلفی از جمله حرکات پارکور را از طریق چشمان خود انجام دهند.

یوبیسافت پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ از لغو عنوان واقعیت مجازی Splinter Cell VR خبر داد که قرار بود در انحصار Meta Quest باشد.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط funkhabari