شایعاتی مبنی بر اینکه کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس (Xbox) فاقد درایو دیسک داخلی هستند و از درایو دیسک خارجی پشتیبانی می‌کنند در فضای مجازی پخش شده است.

سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۲)، مایکروسافت ناخواسته بخشی از برنامه‌هایش برای کنسول‌های آتی خود را فاش کرد. این برنامه‌ها شامل عرضه یک کنسول میان‌نسلی بدون درایو دیسک و کنترلرهای ارتقا یافته با بازخورد لمسی بودند.

گزارش جدیدی به شایعات قبلی در مورد تغییر مسیر مایکروسافت و عرضه بازی‌های آن روی پلتفرم‌های رقیب ملحق شده است. مایکروسافت تأیید کرد که آن‌ها در حال ایجاد یک تغییر هستند، اما اطلاعیه رسمی که توضیح می‌دهد مسیر جدید آن‌ها چگونه طی خواهد شد، هفته آینده منتشر می‌شود.

شایعات دیگری نیز به گوش رسید، مبنی بر اینکه مایکروسافت در نظر دارد از ساخت کنسول‌ها دست بردارد و به یک ناشر ترد پارتی تبدیل شود. این گمانه‌زنی همچنین ناشی از شایعاتی بود مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال خارج کردن بازی‌های فیزیکی Xbox Series خود از فروشگاه‌ها است.

حال به شایعه جدیدی می‌رسیم که تمام احتمالات قبلی را تغییر می‌دهد. در آخرین قسمت از پادکست Prime Time Gaming، مهمان برنامه، MAGG، جزئیات جدیدی را به نقل از منابع شخصی خود فاش کرد.

MAGG تأیید نمود که مایکروسافت مطمئناً برنامه‌های خود برای عرضه یک کنسول میان‌نسلی را لغو کرده است و همچنین نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس دیگر با درایو دیسک داخلی عرضه نخواهد شد؛ در عوض، یک درایو دیسک خارجی وجود خواهد داشت که می‌توان آن را جداگانه خریداری کرد. همچنین او باور دارد که کنترلرهای کاملاً جدیدی کنسول‌های نسل بعد ایکس باکس را همراهی خواهند کرد.

اگر این شایعات درست باشند، مایکروسافت فرصت بزرگی خواهد داشت؛ زیرا همانطور که می‌دانیم، مایکروسافت به غیر از کنسول‌های ایکس باکس، تبلت و لپ تاپ نیز با نام تجاری سرفیس (Surface) تولید می‌کند. با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد مایکروسافت، ممکن است آن‌ها یک درایو دیسک نوری استاندارد برای تمام سخت‌افزارهای خود بسازند. این درایو دیسک نوری می‌تواند به محصولات سرفیس، کنسول‌های بازی و حتی کنسول دستی و قابل حمل ایکس باکس نیز متصل شود.

مایکروسافت واقعاً هیچ محدودیتی برای کارهایی که می‌تواند انجام دهد، ندارد؛ اما در حال حاضر تنها چیزی که ما داریم شایعه‌ای است که می‌توان به درستی آن شک کرد.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط funkhabari