فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت (Microsoft)، به کارمندان تیمش گفته است که ایکس باکس (Xbox) به ساخت کنسول‌ها ادامه خواهد داد.

پس از گزارش‌های مختلف در مورد تبدیل شدن مایکروسافت به ناشر ترد پارتی، فیل اسپنسر هفته گذشته به برگزاری یک رویداد تجاری اشاره کرد که در آن، جزئیات مربوط به آینده این برند به اشتراک گذاشته خواهد شد. شایعات حاکی از آن هستند که فرنچایزهای اصلی ایکس باکس، از جمله Halo ،Gears of War ،Starfield ،Indiana Jones و Hi-Fi Rush به پلتفرم‌های رقیب خواهند آمد.

برخی حتی پیشنهاد کردند که ایکس باکس مسیر سگا (SEGA) را طی کرده و از تجارت کنسول‌سازی خارج می‌شود. برای اینکه همه‌چیز برای طرفداران گیج‌کننده‌تر گردد، ساعاتی پیش افشاگری که از عرضه Starfield روی پلی استیشن خبر داده بود، ادعاهای خود را پس گرفت و تکذیب کرد. فیل اسپنسر در پاسخ به واکنش‌های جامعه در پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت:

ما گوش می‌دهیم و صدای شما را می‌شنویم. ما در حال برنامه‌ریزی یک رویداد تجاری برای هفته آینده هستیم؛ جایی که مشتاقانه منتظریم تا جزئیات بیشتری را در مورد چشم‌انداز خود برای آینده ایکس باکس با شما به اشتراک بگذاریم. گوش به زنگ باشید.

در این مرحله، ما کاملاً مطمئن نیستیم که فیل اسپنسر و ایکس باکس در هفته آینده چه چیزی را به اشتراک خواهند گذاشت؛ اما ظاهراً خروج از تجارت کنسول‌سازی در دستور کار آن‌ها قرار ندارد؛ حداقل این چیزی است که گزارشگر معمولاً آگاه، شانون لیائو (Shannon Liao)، در وبلاگ خود می‌نویسد. به گفته لیائو، مایکروسافت سه‌شنبه گذشته جلسه‌ای برگزار کرده که در آن فیل اسپنسر به کارمندان اطمینان داده ایکس باکس به ساخت کنسول‌ها به عنوان بخشی از استراتژی چند دستگاهی ادامه خواهد داد. خبرنگار مذکور در وبلاگ خود می‌نویسد:

کمپانی مایکروسافت یک نشست داخلی در روز سه‌شنبه برگزار کرد که در آن، فیل اسپنسر به کارمندان گفت هیچ برنامه‌ای برای توقف ساخت کنسول‌ها وجود ندارد و ایکس باکس همچنان بخشی از استراتژی ما است که شامل چندین نوع دستگاه می‌شود.

جالب اینجاست که هیچ اشاره‌ای به صحبت‌های فیل اسپنسر در رابطه با نگرانی‌های جامعه نسبت به عرضه انحصاری‌های سابق ایکس باکس برای پلتفرم‌های نینتندو و پلی استیشن، نشده است.

در میان شایعات ایکس باکس در هفته گذشته، گزارشاتی در مورد برنامه‌ریزی مایکروسافت برای عرضه نسل بعدی ایکس باکس خود در دو SKU مختلف – یک کنسول خانگی سنتی و یک کنسول دستی قابل حمل – نیز وجود داشت. اینکه آیا شایعه فوق‌الذکر موثق است یا خیر، باید مشخص شود؛ اما هفته گذشته، یوتیوبر معروف، Moore’s Law is Dead، ادعا کرد که کنسول بعدی مایکروسافت ممکن است دیرتر از پلی استیشن ۶ سونی (Sony) عرضه شود؛ زیرا تا ماه گذشته هیچ قراردادی با AMD امضا نشده بود.


به محض کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های ایکس باکس برای آینده، شما را به‌روز خواهیم کرد. نظر شما در این مورد چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari