به عنوان ریشه و منشأ یکی از ستایششدهترین فرنچایزهای بازی، Red Dead Revolver گزینهای ایدهآل برای یک بازسازی به شمار میرود.
از زمان انتشار Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸، درخواستهای زیادی برای ریمیک یا ریمستر Red Dead Redemption وجود داشته است. با این حال، Red Dead Revolver (عنوانی که با شکل دادن علاقه راکستار (Rockstar) به داستانهای وسترن آغازگر این ماجرا بود) میتواند گزینه جسورانهتر و بهتری باشد. این بازی یادگار دورانی است که در آن، راکستار بازیها را با سرعت بیشتری تولید میکرد و با بازسازی مدرن و ارتقای گرافیک، میتواند به یک اثر دوستداشتنی برای طرفداران تبدیل شود.
در سال ۲۰۰۴، راکستار در مسیر تبدیل شدن به یکی از شناختهشدهترین استودیوها و ناشران بازیهای ویدیویی بود. با انتشار بازیهایی مانند Grand Theft Auto: Vice City در سال ۲۰۰۲ و Grand Theft Auto: San Andreas در سال ۲۰۰۴، بسیاری آن دوران را عصر طلایی این شرکت میدانند. تنها یک ماه پس از انتشار بازی جنجالی و در عین حال موفق Manhunt، استودیوی راکستار سندیگو بازی Red Dead Revolver را منتشر کرد؛ داستانی انتقامجویانه در دنیای غرب وحشی که با تکیه بر کلیشههای این ژانر، زمینهساز خلق دو عنوان مورد احترام بعدی این فرنچایز در صنعت بازیهای ویدیویی شد.
بازی کردن Red Dead Revolver در سال ۲۰۲۴ کار چندان آسانی نیست. جدیدترین کنسولی که میتواند این بازی را اجرا کند، پلی استیشن ۴ است و حتی در آن صورت هم برخی سیستمهای قدیمی وجود دارند که میتوانند طرفداران را از امتحان کردن آن منصرف نمایند. کیفیت و انیمیشنها برای زمان خود چشمگیر بودند؛ اما امروزه دیگر چندان جالب نیستند؛ همچنین ریتم مراحل و روایت داستان، برای کسانی که به طراحی جهان باز عناوین Red Dead Redemption عادت کردهاند، ناخوشایند به نظر میرسد.
چرا راکستار سراغ Red Dead Revolver نمیرود؟
موردی که باعث میشود Red Dead Revolver کمی برای بازسازی نامناسب باشد، عدم ارتباط بین این بازی و دو دنباله آن است. سفر پرماجرای رد هارلو (Red Harlow) تقریباً در Red Dead Redemption فراموش شد و قابل توجهترین اشاره به این بازی، صحبتهای دور آتش در Red Dead Redemption 2 بود. با وجود نبود شخصیتهای Red Dead Revolver در دو دنباله، مکانهای کمی که در هر سه بازی مشترک بودند و اشارات اندک به قهرمان داستان Red Dead Revolver، قابل درک است که چرا این بازی در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده و بیشتر شبیه یک نمونه اولیه به نظر میرسد تا اولین بازی در این مجموعه. همین مسئله میتواند به عنوان نقصی در پرونده بازسازی آن تلقی شود؛ اما داستانی مستقل و طراحی مناسب با آن دوره باعث میگردد تا این نقص برای مخاطبان کمرنگتر جلوه کند.
زمان احیای Red Dead Revolver فرا رسیده است
در دورهای که ریمیکها و ریمسترها کم نیستند، بازسازی Red Dead Revolver با ویژگیها و کیفیتی جدید، چیز عجیبی به نظر نمیرسد. ارتقای سیستم مبارزه و مکانیزم Dead Eye به سطح Red Dead Redemption 2 و مدرن کردن مینی-گیمهای هیجانانگیز مانند دوئل سریع در Red Dead Revolver، کمک زیادی در ارتقای بازی به استانداردهای جدید بازیسازی خواهد کرد.
بازسازی Red Dead Revolver قطعاً در وهلهی اول طرفداران عناوین Red Dead Redemption را مخاطب قرار میدهد؛ اما همچنین میتواند با رویکرد آزادانهتر خود نسبت به بقیه بازیهای این فرنچایز، مخاطبان گستردهتری را به خود جذب کند. برخی از مبارزات بزرگ با باسها، از جمله یک شعبدهباز که معجون مار مینوشد، دو مزدور سوار بر گاومیش و Pig Josh بدنام، میتوانند پتانسیل باورنکردنی داشته باشند. با نوارهای سلامتی، دشواری زیاد و مکانیسمهای بیرحم، این بازی بیشتر شبیه یک اثر فرعی در سبک سولزبورن به نظر میرسد تا سبک واقعگرایانهتر Red Dead Redemption، و این میتواند یک جذابیت وسوسهانگیز باشد.
مسئله زمان و منابع برای راکستار
با توجه به محدوده کوچکتر Red Dead Revolver و همچنین سختی در کار با کد اصلی Red Dead Redemption که قبلاً توسعهدهندگان به آن اقرار کردند، بازسازی اولی میتواند پیشنهاد بسیار سادهتری باشد.
از توجه و همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.
source