یک قابلیت جدید برای طرفداران Xbox در راه است، فیل اسپنسر قول پشتیبانی گسترده از قابلیت تجربه ابری بازی‌های ایکس باکس را داده است.

در حال حاضر قابلیت تجربه ابری بازی‌های ایکس باکس خیلی محدود است، تنها عناوین اندکی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و در کل محدودیت زیادی دارد. اما از آنجایی که فناوری ابری قرار است نقش گسترده‌تری در آینده ایفا کند، امسال قرار است شاهد بهبود این تجربه برای طرفداران ایکس باکس باشیم.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، می‌گوید که امسال می‌توانید انتظار قابلیت تجربه ابری بازی‌های خریداری شده را داشته باشید. وقتی از ایشان پرسیده شد که چه وقت می‌توانیم بازی‌های خودمان را در xCloud تجربه کنیم، فیل اسپنسر گفت: «در ادامه سال».

البته باید خاطرنشان کنیم که بدون شک محدودیت‌هایی در این بین وجود خواهد داشت، به عنوان مثال، اگر خاطرتان باشد مایکروسافت حق امتیاز استریم بازی‌های Activision Blizzard را به Ubisoft داد تا بتواند قرارداد خرید را نهایی کند. همچنین چند قرارداد مشابه با سایر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ابری منعقد کرد تا رضایت آن‌ها را جلب کند. بنابراین احتمالاً محدودیت‌هایی از این دست را شاهد خواهیم بود.

نظر شما درباره فناوری ابری چیست؟ با توجه به شکست بدی که سرویس گوگل استادیا خورد و استقبال اندکی که از سرویس‌های مشابه انویدیا و آمازون شده است، آیا آینده‌ای برای این فناوری متصور هستید؟

source

توسط funkhabari