سال‌ها است این باور وجود دارد که Dark Souls 2 ضعیف‌ترین بازی در مجموعه سولزبورن، به دلیل کارگردانی نشدن آن توسط هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) است؛ اما انگار خود میازاکی نظر دیگری دارد.

در مصاحبه‌ای با IGN، از میازاکی در مورد Dark Souls 2 و ارتباط آن با Elden Ring – که هر دو طراحی جهان باز دارند – سوال شد. معلوم گشت که میازاکی بسیار به این بازی افتخار می‌کند و معتقد است که تاثیر زیادی بر بسیاری از پروژه‌های فرام‌سافتور (FromSoftware) بعد از آن داشته. میازاکی گفت:

من شخصاً فکر می‌کنم Dark Souls 2 واقعاً پروژه‌ فوق‌العاده‌ای برای ما بود و بدون آن، ما نمی‌توانستیم بسیاری از ارتباط‌ها و ایده‌هایی را داشته باشیم که به پیشرفت و ادامه‌ کل سری کمک کرده‌اند.

نمی‌توان با این حرف مخالفت کرد. حتی مخالفان Dark Souls 2 هم باید اعتراف کنند که DNA این اثر را می‌توان در طراحی عناوینی مانند Sekiro و البته Elden Ring دید.

میازاکی همچنین معتقد است که تجربه با کارگردان‌های دیگر به غیر از خودش موفقیت‌آمیز بوده. در حالی که توموهیرو شیبویا (Tomohiro Shibuya) و یویی تانیورا (Yui Tanimura)، کارگردان‌های Dark Souls 2، به خاطر رویکردشان مورد انتقاد قرار گرفتند، اما میازاکی معتقد است که سپردن بازی سولزبورن به دستانی غیر از خودش باعث شد:

باعث شد تا بتوانیم انگیزه و ایده‌های متفاوتی داشته باشیم که در غیر این صورت ممکن نبود به ذهنمان خطور کنند. احتمال زیادی وجود دارد که در آینده، مسئولیت کارگردانی بازی‌های دیگر سولزبورن را به افراد دیگری واگذار کنیم.

عجیب نیست که میازاکی به Dark Souls 2 نگاه مثبتی دارد. اگرچه او کارگردان نبود، اما در توسعه‌ بازی به عنوان ناظر مشارکت داشت. با اینکه بسیاری از انتقادها حول محور نبود میازاکی به عنوان کارگردان است، اما عجیب خواهد بود که او بخواهد بازی‌ای را که تحت نظارت مستقیم خودش بوده، زیر سوال ببرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که میازاکی دیگر خیلی تمایلی به نظارت نداشته باشد. در حالی که او مسیر انتخاب شده توسط شیبویا و تانیورا در Dark Souls 2 را دوست دارد، اما به نظر می‌رسد که از نقش نظارت لذت نمی‌برد. او نقش نظارتی خود در Dark Souls 2 را یک پشیمانی کوچک می‌نامد و اشاره می‌کند که ترجیح می‌دهد در بسیاری از پروژه‌ها کارگردان باشد.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط funkhabari.ir