بنا به اظهارات توسعه‌دهندگان سری، تعداد بازیکنان بیشتر نسخه اول Dying Light نسبت به نسخه دوم، مسئله عجیبی نیست؛ چرا که غلبه به این بازی، بی‌شک امری دشوار است!

زمانی که نسخه اول سری Dying Light در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، با ارائه یک تجربه زامبی محور، بدون محدودیت و پویا در کنار پارکور سریع، بازیکنان سرتاسر جهان را مجذوب خود کرد. در نهایت، این عنوان به واسطه‌ ویژگی‌های کم‌نظیر خود، به یک بازی کلاسیک تبدیل و سبب شد استودیوی تک‌لند (Techland) در فوریه سال ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰)، با توسعه Dying Light 2: Stay Human، دنباله‌ای را برای قسمت اول منتشر کند.

با این حال، دنباله مذکور تا حدودی در حفظ مخاطبان خود ناکام ماند و در زمان عرضه، استقبال قابل توجه‌ای از آن صورت نپذیرفت. البته استودیوی تک‌لند بدون توجه به این واقعیت، همواره سعی در ایجاد محتوای جدید و متنوع برای این عنوان داشته است. اخیراً از تایمون اسمکتالا (Tymon Smektała)، مدیر فرنچایزهای استودیوی تک‌لند، پرسیده شد که چه احساسی نسبت به موفقیت بیشتر عنوان نخست سری Dying Light از لحاظ تعداد بازیکنان در مقایسه با دنباله‌ آن دارد؟

طبق گزارشی خبری و یک مصاحبه کوتاه با رسانه PCGamesN مشخص شد که نسخه اول سری، غالباً تعداد بازیکنان بیشتری (در پلتفرم استیم) نسبت به Dying Light 2 داشته. البته شایان ذکر است که اخیراً و با انتشار Dying Light 2 Stay Human Reloaded Edition این مسئله دچار تغییر شده؛ اما برای چندین ماه، بازی نخست از دنباله‌ خود در تعداد بازیکنان پیشی گرفته بود. اسمکتالا در رابطه با این مسئله به اظهار نظر پرداخت:

عنوان Dying Light 1 یک بازی عالی با محتوایی به ارزش ۸ سال است که در حال حاضر می‌توانید با قیمت اندکی خریداری کنید. غلبه بر چنین بازی‌ای بی‌شک دشوار خواهد بود! با این وجود و با توجه به اینکه این دو بازی اهداف مختلفی را دنبال‌ می‌کنند، توسعه‌ آن‌ها در کنار هم برای ما بسیار خوشحال‌کننده است. بازی نخست یک نقطه ورود عالی به دنیای Dying Light به شمار می‌رود که بازیکنان زیادی را به پیگیری دنباله‌اش مجاب می‌کند.

آقای اسمکتالا تا حد ممکن بی‌پرده سخن گفت و اعتراف کرد که استودیوی تک‌لند در عرضه Dying Light 2 به موفقیت چشمگیری دست نیافت؛ اما با اشاره به پتانسیل بالای دست نخورده‌ این عنوان، اذعان داشت که تلاش جدی و مصممی برای بهبود کیفیت محصول و برآورده کردن درخواست‌های جامعه‌ بازیکنان آن وجود دارد.


نظر شما در رابطه با این اظهارات چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

source

توسط funkhabari