کانادا با کیفیت بالای زندگی و طبیعت خیره کننده، رتبه بالایی را در میان کشورهای برتر جهان به دست آورده است. اگر با تور کانادا، سفری هرچند کوتاه به این کشور داشته باشید متوجه خواهید شد، با توجه به سیاست‌های مهاجرتی منعطف و گسترده، کانادا یکی از مقصدهای مورد علاقه بسیاری از مهاجران در سراسر جهان است.

دلایل قانع کننده مهاجرت به کانادا

کانادا دارای سابقه طولانی در مهاجرت است که به چندین دهه قبل باز می‌گردد و انتظار می‌رود تعداد مهاجران تازه وارد به این کشور تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ نفر اضافه شود که بیشترین تعداد مهاجر در یک سال است.

اگر از خود می‌پرسید، چرا باید به کانادا مهاجرت کنم؟ در ادامه ۸ دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد کانادا بهترین گزینه است.

  1. فرصت‌های شغلی زیاد

کانادا مدت‌هاست کمبود نیروی کار را تجربه می‌کند که با همه‌گیری کووید۱۹ تشدید شده و به پایین‌ترین حد خود رسیده است. از سوی دیگر، نرخ مشاغل خالی در بالاترین حد خود قرار دارد و کشور کانادا اخیراً نزدیک به یک میلیون شغل خالی را گزارش کرده است. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که مهاجرت به این کشور برای پر کردن فرصت‌های شغلی و رفع کمبود نیروی کار بسیار زیاد است.

نتایج بازار کار برای مهاجران به طور قابل توجهی در سال‌های اخیر بهبود یافته است. طبق آمار کانادا، نرخ اشتغال برای مهاجران اخیر از اوایل دهه ۲۰۱۰، ۸ درصد و درآمد در میان مهاجران اخیر ۳۹ درصد افزایش یافته است.

کانادا به عنوان یک کشور برای حفظ رشد جمعیت خود به مهاجرت وابسته خواهد بود و دولت به دلیل توانایی در تقویت اقتصاد و ایجاد شغل برای کانادایی‌ها برای مهاجران ارزش قائل است.

  1. آموزش عالی در کشور کانادا

کانادا به عنوان تحصیل کرده‌ترین کشور جهان دارای رتبه است! تحصیل در کانادا یک حق اساسی است و هر کانادایی حق تحصیل دارد. سیستم رایگان مدارس دولتی و قوانین تحصیل اجباری تضمین می‌کند که هر فرد به آموزش اولیه دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، کانادا نسبت به بسیاری از کشورها دسترسی بیشتری به دانش دارد.

کانادا یک انتخاب عالی در بین دانشجویان برای تحصیل است. مدارس کانادا کیفیت بالایی از آموزش را ارائه می‌دهند و اغلب نسبت به سایر مقاصد تحصیلی محبوب، مقرون به صرفه‌تر هستند. تحصیل در کانادا همچنین می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  1. مراقبت‌های بهداشتی همگانی

مانند تحصیل، دسترسی به خدمات پزشکی یک حق اساسی برای کانادایی‌ها محسوب می‌شود.

سیستم بیمه سلامت ملی تضمین می‌کند که هیچ شهروند یا فرد مقیم کانادا به دلیل هزینه‌ها از مراقبت‌های پزشکی محروم نشود. برخلاف برخی از کشورها، در کانادا، درآمد سالانه شما تعیین کننده دسترسی شما به درمان پزشکی نیست.

هر استان و منطقه برنامه بهداشتی خاص خود را دارد که محصولات و خدمات مختلفی را پوشش می‌دهد. مهاجران می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان محل زندگی خود ثبت نام کرده و کارت سلامت دریافت کنند. کانادایی‌ها مجبور نیستند برای اکثر خدمات پزشکی و اورژانسی مراقبت‌های بهداشتی هزینه‌ای بپردازند.

  1. جمعیت چندفرهنگی متنوع

در سال ۱۹۷۰، کانادا قانون چندفرهنگی را تصویب کرد و تعهد دولت فدرال برای پرورش یک جامعه متنوع را در قانون به ثبت رساند و به جمعیت چندفرهنگی خود افتخار می‌کند. امروزه، کانادا خانه مردمی با بیش از ۲۰۰ کشور با طیف وسیعی از نژادها، مذاهب و فرهنگ‌ها است.

یک مطالعه قبلی که توسط اداره آمار کانادا انجام شده است نشان می‌دهد که اکثریت مهاجران در کانادا احساس خوبی دارند.

  1. ایمنی و امنیت در کانادا

نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار کمتر از سایر کشورهای جهان است. همچنین میزان خشونت با اسلحه بسیار کمتر از ایالات متحده است. کانادا به طور مداوم در نظرسنجی‌های جهانی در مورد ایمنی، پیشرفت و کیفیت زندگی، خوب عمل می‌کند. طبق شاخص صلح جهانی، مرتباً در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار می‌گیرد .

چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

طبق گزارشات، کانادا همچنین رتبه دوم را در رتبه بندی امن‌ترین کشور برای گردشگران در سال ۲۰۲۰ دارد .

  1. نظام سیاسی باثبات در کانادا

کانادا سیستم سیاسی بسیار با ثباتی دارد و برای دموکراسی ارزش زیادی قائل است. رهبران کانادا به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند و ناآرامی سیاسی در کشور بسیار اندک است. وقتی کانادایی‌ها از دولت ناراضی هستند، می‌توانند آزادانه اعتراض کنند و برای تغییر، لابی کنند یا در انتخابات بعدی حزب دیگری را انتخاب کنند.

  1. اقتصاد پر رونق کانادا

کانادا به عنوان یکی از با ثبات‌ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی شناخته می‌شود. در حالی که بسیاری از کشورها از اثرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ رنج می‌برند، کانادا قوی‌تر از همیشه بازگشته است. تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، اقتصاد کانادا بزرگ‌تر از قبل از کرونا بوده و با سرعت ۶.۷ درصد رشد کرده است.

برای حفظ رشد اقتصادی پس از بیماری کرونا، کارفرمایان به کارگران خارج از کشور برای پر کردن شکاف‌های بازار کار نگاه می‌کنند. مهاجران آینده‌نگر برای موفقیت در کانادا موقعیت مناسبی دارند.

نتیجه گیری

چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

در پایان، تاریخ طولانی مهاجرت کانادا و تعهد آن به چندفرهنگی بودن، آن را به انتخابی جذاب برای کسانی که به فکر مهاجرت هستند تبدیل کرده است. با اقتصاد قوی که فرصت‌های شغلی متعدد و سیستم آموزشی عالی را ارائه می‌دهد، کانادا به عنوان مکانی ایده‌آل برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای شناخته شده است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی این کشور تضمین می‌کند که همه افراد با صرف نظر از درآمد، می‌توانند به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند. سیاست‌های آسان برای گرفتن ویزای کانادا، جامعه متنوع و استقبال کننده از مهاجر، نرخ پایین جرم و جنایت، سیستم سیاسی باثبات و اقتصاد پر رونق در کنار هم این کشور را به یکی از امن‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم، نگرش استقبال کننده کانادا نسبت به مهاجران، همراه با اقتصاد قوی آن، چشم انداز امیدوارکننده‌ای را برای کسانی که در نظر دارند کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند، ارائه می‌دهد. چه به دنبال فرصت‌های اقتصادی، یک محیط فرهنگی متنوع یا یک زندگی امن و با ثبات باشید، کانادا بدون شک دلایل قانع کننده‌ای برای مهاجرت ارائه می‌دهد.

source

توسط funkhabari