به نظر می‌رسد که علی‌رغم تردید بسیاری از بازیکنان نسبت به کنسول دستی جدید سونی (Sony)، فروش Playstation Portal چیزی فراتر از انتظارات این شرکت محسوب می‌شود.

طی مصاحبه‌ جدید با رسانه Game File، خانم هیرومی واکای (Hiromi Wakai)، معاون بخش مدیریت محصولات پلی استیشن، در ارتباط با پلی استیشن پورتال که علی‌رغم آغاز فروش آن، همچنان بسیاری از بازیکنان دلیل ساخت آن را زیر سوال می‌برند، به گفت‌وگو پرداخت.

به نظر می‌رسد که این مصاحبه، اطلاعاتی رسمی در ارتباط با پلی استیشن پورتال را شامل شده؛ همچنین دیدگاه سونی به میزان موفقیت این دستگاه و فرآیند فکری پشت آن را برای کاربران روشن‌تر می‌کند.

در قدم نخست و از لحاظ میزان فروش، واکای بدون اشاره به هیچ عدد مشخصی، اذعان می‌کند که موفقیت قابل توجه پلی استیشن پورتال از لحاظ فروش (که از قضا همچنان ادامه دارد)، موجب شگفتی عمیق تصمیم‌گیران مربوط به توسعه و عرضه این کنسول دستی شده است:

اگرچه ما در حال حاضر هیچ رقم مشخصی از عرضه کنسول نداریم، اما می‌توان با قطعیت گفت که تقاضا برای پلی استیشن پورتال فراتر از انتظارات ما بوده است.

در ارتباط با منطق و چرایی وجود این کنسول دستی، پاسخ واضحی از سوی واکای شنیده می‌شود؛ پاسخی که ممکن است برای طرفدارانی که همچنان از موضوع ساخت این کنسول دستی به جای PS Vita 2 سردرگم و آزرده هستند، قانع‌کننده نباشد. او در این زمینه اظهار نظر می‌کند و می‌گوید:

ایده اصلی دستگاه ریموت‌پلی پلی استیشن پورتال، ناشی از هدف ما برای ارائه تجربه‌‌ بازی با کیفیت بالاتر برای بازیکنان دارای کنسول بود.

سونی تقاضا برای playstation portal فراتر از انتظار بوده است

علی‌رغم اشاره به این نکته در شروع توضیحات خود، واکای روشن می‌کند که پلی استیشن برای دستیابی به این هدف، هرگز ساخت دستگاهی دستی مانند PlayStation Portable یا PS Vita را در نظر نگرفت.

بحث‌های اولیه برای تولید این محصول با در نظر گرفتن این نکته آغاز شد که چگونه می‌توان تجربه بازی با کنسول PS5 را بدون راه‌اندازی یک دستگاه دستی جداگانه گسترش داد.

خانم واکای در ادامه‌ توضیحات خود، به این نکته اشاره می‌کند که بخش بزرگ دیگری از فرایند منطقی تصمیم‌گیری برای ساخت پورتال در این مسئله نهفته بود که برای عملکرد آن، نیازی به درخواست‌های اضافی از توسعه‌دهندگان بازی‌ها وجود نداشت.

از سوی دیگر، ما نمی‌خواستیم برای رسیدن به هدفمان، از سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌ها، خواسته‌ای اضافی داشته باشیم.

با در نظر گرفتن این موارد، احتمالاً درک اینکه چرا سونی به جای یک PS Vita جدید سراغ توسعه پلی استیشن پورتال رفته، آسان‌تر می‌شود. در حقیقت این وسیله راهی برای گسترش خانواده دستگاه‌های مرتبط با PS5 و در عین حال، عدم معرفی یک پلتفرم کاملاً جدید بوده است.

البته این نکته هرگز طرفداران را از واکنش‌های منفی نسبت به این دستگاه باز نداشت؛ واکنش‌هایی که طبق ادعای واکای، کاملاً قابل انتظار بوده‌اند:

از همان ابتدا، پلی استیشن پورتال محصولی در نظر گرفته شده بود تا برای افرادی با نیازهای خاص و کسانی که می‌خواهند به شیوه‌ ویژه‌ای بازی کنند مناسب‌ باشد؛ بنابراین واکنش‌های پس از معرفی آن، کاملاً مطابق انتظارات ما بودند.


نظر شما در رابطه با این مصاحبه چیست؟

source

توسط funkhabari