پس از تعدیل تعداد کثیری از کارکنان پلی استیشن، رئیس استودیوهای بازی‌سازی این شرکت راجع به بازنگری در نحوه کارکرد مجموعه PlayStation Studios صحبت کرده است.

رئیس PlayStation Studios، هرمن هالست (Hermen Hulst)، اخیراً اظهار داشته که این پلتفرم در حال ارزیابی مجدد نحوه عملکرد خود بوده و همین مسئله، بخشی از تصمیم این شرکت برای اخراج ۹۰۰ کارمند خود در سراسر جهان را توجیه می‌کند. امروز، بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (SIE) دوره‌ای از اخراج‌ها در استودیوهای توسعه‌دهنده‌ بازی‌ خود از جمله اینسامنیاک (Insomniac) و ناتی داگ (Naughty Dog) در ایالات متحده و گوریلا (Guerrilla) و فایراسپرایت (Firesprite) در بریتانیا را اعلام کرد. همچنین مشخص شده که استودیوی لندن پلی استیشن به طور کامل بسته خواهد شد.

در ارتباط با این خبر، هالست تایید کرد که این اخراج‌ها منجر به لغو چندین پروژه‌‌ شده که هنوز معرفی نگشته‌اند و می‌توان گفت که به طور قطع، عنوان در دست ساخت استودیوی لندن پلی استیشن (بازی آنلاین روایت شده در یک لندن فانتزی) را شامل می‌شود. هالست در ادامه نوشت:

همواره تنها هدف ما در PlayStation Studios این بوده که بهترین و باکیفیت‌ترین بازی‌ها را به طرفداران پلی استیشن عرضه کنیم و جامعه‌ جهانی استودیوهای ما، دارنده‌ برخی از خلاق‌ترین و با استعدادترین تیم‌های صنعت بازی هستند. هم اکنون پلی استیشن ۵، چهارمین سال عرضه خود را سپری می‌کند و ما در مرحله‌ای قرار داریم که ضرورت دارد به عقب برگردیم و با هدف بهبود کیفیت، به نیازهای خود توجه کنیم.

در عین حال، صنعت ما تغییراتی اساسی و ادامه‌دار را تجربه کرده که بی‌شک بر نحوه‌ ساخت بازی‌ها و تجربه‌ آن‌ها از سوی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. ارائه داستان‌های همه‌جانبه‌، روایت محور و غنی از محتوا که استودیوهای پلی استیشن، پرچمدار آن‌ها هستند و در عین حال با کیفیتی که ما خواستار آن هستیم، نیازمند ارزیابی مجدد نحوه‌ عملکردمان می‌باشد. ارائه و حفظ تجربیات آنلاین و اجتماعی – که به گیمرهای پلی استیشن این امکان را می‌دهد تا دنیای ما را به روش‌های مختلف کاوش کنند – در کنار عرضه‌ بازی‌ها در دستگاه‌های دیگری همچون رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه، قطعاً به رویکرد و منابع متفاوتی نیاز دارد.

هالست در ادامه درباره فلسفه کار استودیو‌های پلی استیشن توضیح می‌دهد:

موفقیت در این چالش‌ها، در گرو رشد و توسعه‌ PlayStation Studios بود. برای رسیدن به این هدف، ما استودیوهای درخشان و موفقی را به خانواده‌ خود اضافه کرده‌ایم؛ روی فناوری‌ها و همکاری‌های جدید سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و همچنین استعدادهایی از سرتاسر صنعت خود و حتی فراتر از آن را به استخدام درآورده‌ایم. رشد به خودی خود یک رویای جاه‌طلبانه محسوب نمی‌شود. PlayStation Studios به کشف مداوم راه‌هایی برای همکاری با یکدیگر و با هدف ارائه‌ عناوینی که مرزهای صنعت بازی را پشت سر گذاشته و انتظارات شما از ما را برآورده سازد، متعهد است.

ما با نگاه به استودیوها و مجموعه‌ خود، پروژه‌های در حال ساخت در مراحل مختلف توسعه را ارزیابی و در ارتباط با توقف برخی از آن‌ها تصمیم‌گیری کرده‌ایم. من قصد دارم به وضوح اذعان کنم که تصمیم برای توقف کار روی این پروژه‌ها، به هیچ عنوان بازتابی بر استعداد یا اشتیاق اعضای تیم‌های مربوطه نیست. فلسفه‌ کاری ما همواره بر پایه‌ آزمایش و تجربه بوده. گاهی اوقات، ایده‌های عالی به بازی‌هایی عالی بدل نمی‌شوند و گاهی اوقات، یک پروژه با انگیزه فراوان آغاز می‌شود و سپس تغییرات در بازار و یا برنامه‌‌های پیشین را به کلی دستخوش تغییر می‌کند.

من از مشاهده‌ ترک افراد بسیار بااستعداد شرکت، عمیقاً غمگین هستم و نسبت به عملکرد آن‌ها حسی جز تحسین، قدردانی و احترام ندارم. PlayStation Studios همچنان به عنوان یک سازمان سازنده محور فعالیت خواهد کرد که بر اساس دستیابی به هدف خود مبنی بر گسترش فرنچایزهای محبوبمان و ارائه تجربه‌های جدید گیم‌پلی با بالاترین کیفیت برای طرفداران خود، هدایت خواهد شد.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: VGC

source

توسط funkhabari.ir