طبق شایعات منتشر شده، ویژگی ارتقاء رزولوشن پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) بر روی پردازنده گرافیکی (GPU) کنسول اجرا خواهد شد؛ زیرا APUای که سیستم را تغذیه میکند، واحد پردازش عصبی ندارد.
طی اظهار نظر در پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق)، افشاگر معروف AMD، یعنی Kepler، در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه کنسول مورد بحث ما از NVIDIA DLSS پشتیبانی میکند، اظهار داشت ویژگی ارتقاء رزولوشن شایعه شده برای پلی استیشن ۵ پرو که سیستم باید ارائه کند، روی GPU آن اجرا خواهد شد.
از آنجایی که APU Viola موجود در کنسول فاقد NPU است، پلی استیشن ۵ پرو باید قادر به پشتیبانی از ارتقاء رزولوشن با هوش مصنوعی از طریق gfx11/12 WMMA intrinsics باشد. با این حال، Kepler در مورد ارتقای رزولوشن با استفاده از هوش مصنوعی برای این سیستم تردید دارد؛ چرا که او دلیلی نمیبینند سونی این کار را به تنهایی و بدون به اشتراک گذاشتن تلاشهای تحقیق و توسعه با AMD انجام دهد.
NPU وجود ندارد. اگر Viola از gfx11/12 WMMA intrinsics پشتیبانی کند (که باید)، به راحتی میتواند از ارتقاء رزولوشن با هوش مصنوعی پشتیبانی نماید؛ اما من هنوز این نکته را نمیدانم که چرا سونی باید خودش به جای اشتراکگذاری تلاشهای R&D با AMD، این فناوری را توسعه دهد.
گفته میشود ارتقاء سطح هوش مصنوعی پلی استیشن ۵ پرو (که وجود آن توسط برخی از اسلایدهای Marvel’s Wolverine فاش شده از استودیوی ایسامنیاک گیمز (Insomniac Games) تأیید گشت) یکی از ویژگیهای تعیینکننده این سیستم بوده و به سونی اجازه میدهد آن را به عنوان یک دستگاه ۱۲۰ FPS و ۴K به بازار عرضه کند. با این حال، مشخصات مذکور هنوز به طور رسمی تایید نشدهاند؛ اگرچه ممکن است بهزودی اطلاعات بیشتری در مورد آن بشنویم، زیرا اخیراً برخی از توسعهدهندگان سکند پارتی ادعا کردند به کنسول پلی استیشن ۵ پرو دسترسی دارند.
شایعه شده است که پلی استیشن ۵ پرو اواخر امسال عرضه خواهد شد. به محض افشای اطلاعات بیشتر، شما را در جریان سیستم قرار خواهیم داد، بنابراین منتظر آخرین اخبار باشید.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.
source