پیتر مور (Peter Moore)، رییس سابق برند Xbox، در مصاحبهی جدید خود ادعا کرد که مایکروسافت قبلاً امکان انتشار Halo روی پلی استیشن را در نظر گرفته است.
فرنچایز Halo در اوایل دهه ۲۰۰۰ خود را به عنوان یک اثر شوتر اول شخص برای ایکس باکس معرفی کرد و قبل از اینکه شهرت Call of Duty به اوج برسد، در این ژانر روی کنسولها تسلط یافت. این سری همچنان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هویت Xbox عمل میکند. مدتی پیش شایعاتی در خصوص عرضهی Halo، Starfield و Indiana Jones برای پلی استیشن منتشر شد که نگرانی طرفداران ایکس باکس را برانگیخت.
در حالی که این شایعات در نهایت توسط فیل اسپنسر (Phil Spencer) تکذیب شد، یکی از مدیران سابق ایکس باکس اظهار داشت که مایکروسافت قبلاً گزینه عرضه Halo روی پلی استیشن را بیش از یک دهه پیش در نظر گرفته بود. پیتر مور در مصاحبهی اخیر خود با IGN مکالمات مربوط به این موضوع را مطرح کرد.
وی در این باره گفت:
من مکالمات مربوط به عرضه Halo روی پلی استیشن را به یاد دارم.
او توضیح داد که چنین فرآیندهای فکری در صنعت بازی غیرمعمول نیست و همه شرکتها به طور مداوم گزینههای خود را ارزیابی میکنند. حتی اگر ایده Halo در پلی استیشن مضحک به نظر برسد، ایکس باکس اطمینان حاصل کرد که همه احتمالات را برای رشد خود در نظر میگیرد.
در حالی که این امر هرگز محقق نشد، اما ممکن است این موضوع شوکه کننده به نظر برسد که Xbox به فکر عرضهی نمادینترین آیپی خود یعنی Halo به یک پلتفرم رقیب باشد. ذکر این نکته ضروری است که ایکس باکس در آن زمان (سال ۲۰۰۷) رهبر بازار بود و PS3 را در مراحل اولیه عمر خود شکست داد. Halo نیز در اوج خود قرار داشت و بازی Halo 3 هنوز هم از نظر بسیاری اوج این سری محسوب میشود.
پیتر مور در ادامه افزود اگر ناشر بتواند درآمد خود را از طریق پلتفرم دیگری سه یا چهار برابر کند، اهمیت چندانی به قربانی کردن هویت برند خود نخواهد داد. به گفتهی وی، یک سناریوی احتمالی که در آن Halo به درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری در ایکسباکس محدود شود و عرضهی روی پلی استیشن بتواند به آن کمک کند تا به یک میلیارد دلار درآمد برسد، کافی است تا مایکروسافت را مجبور نماید تا به شدت درباره این احتمال فکر کند.
رییس سابق Xbox همچنین در این مصاحبه در خصوص نظر خود در خصوص آینده صنعت بازی صحبت کرد. او میگوید مایکروسافت میتواند آینده خود را در یک اکوسیستم مبتنی بر Cloud پیدا کند و اولین گام ممکن در سال جاری با معرفی استریم بازیهای تحت مالکیت برداشته شود.
source