پس از Warner Bros، حالا شرکت EA نیز به این موضوع پرداخته که عنوانی سرویس محور در آینده اهمیت بیشتری خواهند داشت.
نکات برجسته
- EA مدتی است که روی بازیهای سرویس محور تمرکز کرده.
- استودیو قصد دارد تمرکز خود را بر بازیهای سرویس محور با جهانهای باز بزرگ تقویت کند.
- این شرکت معتقد است که بازار آینده به سمت عناوین سرویس محور پیش خواهد رفت؛ زیرا ریزتراکنشها بسیار سودآور هستند.
EA اخیراً بسیاری از کارمندان خود را به دلیل چالشهای کنونی صنعت ویدیو گیم اخراج کرد. بسیاری از شرکتها نیز از همین الگو پیروی کردهاند که منجر به لغو عناوین مختلفی شده است؛ از جمله بازی مورد انتظار Mandalorian. به نظر میرسد که EA اهداف خود را برای آینده روشن کرده. این ناشر، بازیهای سرویس محور خود را دوچندان خواهد کرد.
آثار سرویس محور بارها و بارها شکست خوردهاند و Suicide Squad آخرین نمونه از آنها بود. با این حال، ناشران آماده عقبنشینی نیستند. توجیه EA این است که بازیکنان بیشتر از سایر ژانرها به سمت بازیهای سرویس محور روی میآورند. اکنون هدف آنها تمرکز بیشتر بر روی ایجاد بازیهایی با مدل خدمات آنلاین، جوامع عظیم و جهانهای باز بزرگ خواهد بود.
ما شاهد تغییر جهت سریع بازیکنان به سمت بازیهای سرویس محور با جهان بزرگ و جوامع عظیم هستیم.
به گفته EA، این چیزی است که بازیکنان میخواهند؛ بنابراین ناشر روی برآورده کردن خواستهها و گوش دادن به طرفداران خود تمرکز خواهد کرد. EA بخش عمدهای از این بازار را به خود اختصاص داده؛ با IPهای مختلفی مانند Apex Legends ،FIFA ،Battlefield 2042 و موارد دیگر که شامل خدمات آنلاین گسترده هستند. مخصوصا Apex Legends که یکی از بزرگترین بازیهای بتل رویال در بازار کنونی به شمار میرود. با این حال، توضیحات EA بیشتر برای عناوینی مانند Destiny 2 و Genshin Impact مناسب خواهد بود. هر دو بازی علاوه بر بهروزرسانیهای مداوم، بر محتوای روایی و جهانهای بزرگ تأکید دارند.
EA بیان میکند که نیازهای بازیکن میتواند در طول زمان تغییر کند؛ بنابراین هنوز گزینههای دیگر نیز بر روی میز هستند. البته با وجود محبوبیت ریزتراکنشها در بازیهای AAA، تصمیم این ناشر چندان تعجبآور نیست. با این حال، طرفداران خیلی به ریزتراکنشهای بیش از حد علاقه ندارند. با وجود بازیهایی که اکنون ۷۰ دلار قیمت دارند، خرید لوازم تزئینی گرانقیمت به طور فزایندهای سخت میشود و طرفداران اغلب نسبت به چنین تاکتیکهایی ابراز ناامیدی میکنند.
خوشبختانه EA در حال ساخت بازیهای تکنفره نیز است. سری Star Wars Jedi از استودیوی Respawn Entertainment نسخه سوم خود را دریافت خواهد کرد؛ در حالی که استودیوی BioWare روی عناوین Mass Effect و Dragon Age کار میکند. به نظر نمیرسد این ناشر بریتانیایی به طور کلی از تجربیات تکنفره دور شود؛ اگرچه موفقیت بیشتر عنوانی سرویس محور، مطمئناً میتواند نظر آنها را به این سمت سوق دهد.
source