در مقاله‌ای ۳ قسمتی قصد داریم تا به معرفی مجموعه‌های جذابی بپردازیم که تازه‌واردان به مدیوم انیمه می‌توانند به تماشای آن‌ها نشسته و لذت ببرند.

محبوبیت دنیای انیمه و آثار مرتبط با آن به حدی گسترش پیدا کرده که با سرعتی باورنکردنی در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی نادر به عنوان یک سرگرمی برای تمام سنین می‌باشد که فارغ از جنسیت و سن و سالی که دارید، می‌توانید به تماشای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی این مدیوم نشسته و نه تنها از تماشای آن‌ها لذت ببرید، بلکه چه بسا موضوعاتی آموزنده را نیز تجربه نمایید.

با این حال کسانی که می‌خواهند برای نخستین‌بار قدم به این مدیوم بگذارند، با حجم وسیعی از آثار طرف هستند که گاهاً انتخاب انیمه‌ای اشتباه برای شروع می‌تواند ذهنیت و دیدگاه شما را تحت تاثیر قرار داده تا آنطور که می‌بایست با این مدیوم ارتباط برقرار نکرده و چه بسا از آن فاصله بگیرید. دنیایی که میزبان انواع و اقسام ژانر‌ها و زیرژانرها بوده و مجموعه‌های ۱۰ تا ۱۰۰۰ قسمتی را شامل می‌شود که همین گستردگی آن می‌تواند به پاشنه آشیلی برای تازه‌ واردان تبدیل شود.

به همین سبب نیز در مقاله‌ای ۳ قسمتی قصد داریم تا به معرفی انیمه‌هایی بپردازیم که تازه‌ واردان به حوزه انیمه می‌توانند به تماشای آن نشسته و شیفته دنیای خاصی تکرار نشدنی شوند که مملو از اتفاقات و شخصیت‌های هیجان انگیز، احساسی و خاطره انگیز خواهد بود. پس در ادامه برای مطالعه قسمت نخست با ما همراه باشید.

۴۵. انیمه Vinland Saga

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

قسمت نخست را با انیمه‌ای تاریخی و افسانه‌ای به نام Vinland Saga آغاز می‌نماییم که در عصر طلایی وایکینگ‌ها داستانی انتقام محور را به تصویر کشیده است.

اثری حول محور وایکینگ جوانی به نام تورفین که پدرش به قتل رسیده و دنیا بر سرش خراب می‌شود. او باید یاد بگیرد تا برای مهیا کردن شرایط انتقام، مستلزم یادگیری مسائل مهمی باشد که می‌تواند زندگی خود و دیگران را تحت الشعاع قرار دهد و در این مسیر قوس شخصیتی جذابی را تجربه می‌کند که او را تبدیل به مردی صلح طلب خواهد نمود. از نمایش فرهنگ و تاریخ مردم وایکینگ گرفته تا افسانه‌ها و سکانس‌های اکشن و نبرد، انیمه Vinland Saga گزینه‌ای ایده‌آل برای تازه‌واردان به این مدیوم محسوب می‌شود که قطعاً شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

۴۴. انیمه Shaman King

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

آثار مدیوم انیمه مملو از حضور موجودات ماورایی و تخیلی مختلفی می‌باشد که مجموعه Shaman King در نمایش برخی از آن‌ها سنگ تمام گذاشته است.

در این مجموعه با شمنی به نام آساکورا یو آشنا می‌شویم که از توانایی برقراری ارتباط با ارواح برخوردار می‌باشد. توانایی منحصر به فردی که او را مجاب می‌کند تا برای تبدیل شدن به پادشاه شمن‌ها، وارد ماجراجویی خطیر و مرگباری شود که دشمنان چالش برانگیزی را بر سر راهش قرار خواهد داد. انیمه Shaman King در عین این که سکانس‌های هیجان انگیزی از تقابل آساکورا یو با دشمنانش را به تصویر می‌کشد، مخاطبینش را حسابی به وجد خواهد آورد، شخصیت پردازی قهرمانش را به نحو احسنت انجام می‌دهد که برقراری ارتباطی عمیق میان او و بیننده را در پی خواهد داشت.

۴۳. انیمه The Future Diary

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

در عجیب بودن کلیت انیمه The Future Diary تنها می‌توان همین را گفت که با مجموعه‌ای روان شناختی طرف هستیم که می‌تواند موجبات حال خوب شما را فراهم نماید.

در دنیای این انیمه با پسری تنها و نه چندان اجتماعی به نام یوکیترو آمانو آشنا می‌شویم که عادت دارد تا تمام روزمره و وقایع زندگی‌اش را هر روز بر روی تلفن همراهش به ثبت رسانده و در عین حال با دوستی زاییده ذهنش ارتباط برقرار نماید. با این حال خیلی زود متوجه می‌شود که نوشته‌های دفتر خاطراتش می‌توانند به حقیقت پیوسته و اتفاقاتی غیرمنتظره و دیوانه‌وار را رقم بزنند که قهرمان داستان را وارد بازی مرگ و زندگی در برابر ۱۱ نفر دیگر خواهد کرد. The Future Diary اثری منحصر به فرد به شمار می‌رود و خلاقیت و ایده‌پردازی متمایز ژاپنی‌ها را به نحو احسنت ثابت می‌کند.

۴۲. انیمه Crayon Shin-chan

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

مجموعه Crayon Shin-chan یکی از آثار قدیمی دنیای انیمه محسوب می‌شود که نمایشی طنز و سرگرم کننده را با شخصیت‌هایی دوست داشتنی به ارمغان آورده است.

اثری در ژانر برشی از زندگی حول محور پسری ۵ ساله به نام شینوسوکه نوهارا که در بستری از طنز و شوخی، تعاملات وی با دوستان و خانواده‌اش را به معرض نمایش گذاشته و می‌تواند حسابی شما را بخنداند. در ظاهر هنگام آشنایی با Crayon Shin-chan شاید تصور نمایید با اثری کودکانه طرف هستید؛ باید این را بدانید در دنیای انیمه هیچگاه صرفاً از روی ظاهر آثار را قضاوت نکرده و خود را عادت دهید به تماشای قسمت‌های آن نشسته و با محتوایی بزرگسالانه مواجه شوید که می‌تواند حسابی شما را سرگرم نموده و روایتی جذاب را پدید بیاورد که برخلاف تصور اولیه، حسابی شوکه‌تان خواهد کرد.

۴۱. انیمه Frieren: Beyond Journey’s End

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

در رتبه ۴۱م این مقاله به سراغ انیمه Frieren: Beyond Journey’s End می‌رویم که طی ۱ سال گذشته حسابی سر و صدا به راه انداخته است.

سر و صدایی که سبب شده تا با اثری مخاطب پسند و بسیار محبوب طرف باشیم؛ مجموعه‌ای به شدت دیدنی و دوست داشتنی حول محور الفی نامیرا به نام فریرن که در بستری از جهانی قرون وسطی به ماجراجویی پرداخته و مفاهیم مختلفی همچون دوستی و مرگ را مورد کنکاش قرار می‌دهد. دختری که روزمرگی‌هایش به حدی مفرح و جذاب از کار در آمده که Frieren: Beyond Journey’s End را تبدیل به یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده در کشور ژاپن طی سال‌های اخیر کرده و برای جذب مخاطب دست به دامن سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار نشده و بالعکس تمرکز خود را بر داستانی شخصیت محور و دیالوگ‌ گویی‌های جذاب بین آن‌ها اختصاص داده است.

۴۰. انیمه Monster Rancher

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

اگر به آثار هیولا محوری همچون فرنچایز پوکمون علاقه دارید، مجموعه Monster Rancher می‌تواند توجه شما را به خود جلب نماید.

انیمه‌ای درباره پسر نوجوانی به نام گنکی که علاقه شدیدی به بازی‌های ویدیویی داشته و در یکی از روزها به شکلی اتفاقی به درون بازی ویدیویی هیولا محور منتقل می‌شود؛ دنیایی مملو از موجودات عجیب و غریب و ماجراجویی‌های گوناگون که گنکو را مجاب می‌کند تا برای غلبه بر اهریمنی قدرتمند، با این هیولاها متحد شده و روایتی هیجان انگیز را رقم بزند. ویژگی منحصر به فردی که سبب گشته تا Monster Rancher از حال و هوای متفاوتی نسبت به آثار مشابه همچون پوکمون برخوردار باشد، به شیوه شخصیت پردازی قهرمانانش مربوط می‌شود که از همان قسمت‌های ابتدایی می‌تواند توجه شما را جلب نموده و گزینه‌ای ایده‌آل برای ورود به دنیای انیمه محسوب گردد.

۳۹. انیمه Akazukin Chacha

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

در اکثر آثار انیمه‌ای شاهد قهرمانانی هستیم که در کسری از ثانیه می‌توانند به توانایی‌ها و جادوهای مرگبار مسلط شده و وقایعی حماسی را رقم بزنند.

نکته‌ای که در سمت مقابل انیمه Akazukin Chacha را حائز اهمیت جلوه می‌دهد، به شخصیت اصلی‌اش یعنی ماهو شوجو مربوط می‌شود که در استفاده از جادو بسیار آماتور و بی‌دست و پا بوده و اجرای هر جادویی بارها و بارها منجر به رقم خوردن خرابکاری‌های گوناگون می‌شود. پیدا شدن سر و کله تهدیدی بسیار خطرناک و در خطر قرار گرفتن جان عزیزان این دختر، او را مجاب می‌کند تا بر عیب و ایراداتش غلبه کرده و سلسله روایات جذاب و جالب توجهی را در Akazukin Chacha پدید بیاورد که اگرچه جلوه‌های بصری آن می‌تواند کمی تاریخ مصرف گذشته جلوه نماید اما شخصیت پردازی و داستان زیبایش قطعاً شما را مجذوب خود خواهد کرد.

۳۸. انیمه Gurren Lagann

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

یکی از ژانرهای پرطرفدار، قدیمی و تاثیرگذار دنیای انیمه، مکا حول محور ربات‌های عظیم الجثه جریان دارد که آثار قابل توجهی را در خود جای داده است.

در رتبه ۳۸م به سراغ یکی از این آثار به نام Gurren Lagann رفته‌ایم که به طرز عجیبی آنطور که می‌بایست مورد توجه مخاطبین این مدیوم قرار نگرفته است. انیمه‌ای زیبا و به یاد ماندنی حول محور ۲ دوست به نام‌های سایمون و کامینا که تمام عمر را در زیر زمین سپری کرده و آرزو دارند تا به روی سطح رفته و آسمان را تماشا کنند. زمانی که سر و کله تهدیدی مرگبار و جهانی پیدا می‌شود، آن‌ها وظیفه خود دانسته تا به رویارویی با این تهدید پرداخته و انسان‌ها را نجات دهند. Gurren Lagann مجموعه‌ای از اکشنی ناب، مبارزات مرگبار ربات‌های عظیم الجثه و شخصیت پردازی تحسین برانگیز می‌باشد که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ورود به دنیای انیمه و ژانر مکا محسوب شود. اثری که در صورت علاقه به آن می‌تواند انیمه سینمایی آن به نام Gurren Lagann the Movie – The Lights in the Sky Are Stars محصول سال ۲۰۰۹ میلادی را نیز تماشا کنید.

۳۷. انیمه Berserk

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

برخی از آثار به حدی مشهور و شناخته شده هستند که تنها نامشان کافیست تا شما را مجاب به تماشای آن نماید؛ حتی اگر با اثری همچون Berserk طرف باشیم که اقتباس انیمه‌ای درخور نامی را دریافت نکرده است.

این مجموعه حول محور جنگجویی به نام گاتس جریان دارد که در بستری از دنیایی بی‌رحم، مرگبار و به معنای واقعی کلمه تیره و تاریک، در جست و جوی فرمانده سابق خود به نام گریفیث بوده تا از او بابت جنایت‌ها و بی‌رحمی‌هایش انتقام بگیرد. هدفی که زندگی گاتس و دیدگاه او نسبت به مسائل مختلفی را به چالش کشیده و در این بین شما به عنوان بیننده را به دفعات شوکه می‌کند. در وهله اول مانگا و سپس انیمه Berserk قطعاً جزو یکی از مهمترین آثار فانتزی تمام دوران به شمار می‌روند که به ترتیب مطالعه و تماشای آن می‌تواند شما را در بهت و حیرت فرو ببرد. توجه داشته باشید که با یکی از خونین‌ترین داستان‌های فانتزی تمام دوران طرف هستیم که غرق شدن در دنیای آن برای هر روحیه‌ای توصیه نمی‌شود.

۳۶. انیمه Yu-Gi-Oh! Duel Monsters

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

برخی از فرنچایزهای دنیای انیمه به حدی شناخته شده و قدیمی هستند که نه تنها بسیاری از علاقه مندان به این مدیوم با آن بزرگ شده‌اند، بلکه حتی اگر مخاطب این حوزه نباشید هم بالاخره برای ۱ بار نام آن‌ها را شنیده‌اید.

یکی از این آثار Yu-Gi-Oh! Duel Monsters نام دارد. مجموعه حول محور پسر خجالتی و تنها به نام یوگی موتو که هیچ دوستی نداشته و تمام علاقه و روزمرگی‌اش به انجام بازی‌های کارتی خلاصه می‌شود. به همین منظور نیز وارد بازی‌هایی پرهیجانی تحت عنوان Duel Monsters شده که رقبای قدرتمندی را در مقابل وی قرار می‌دهد؛ با این تفاوت که این بار بحث جادو و هیولاها نیز به میان آمده و کارت‌ها، صاحبان خود را به توانایی‌های مختلفی مجهز کرده که اتفاقاتی سراسر هیجان و اکشن را پدید می‌آورند. تماشای Yu-Gi-Oh! Duel Monsters نه تنها شروع خوبی برای ورود به دنیای انیمه محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند زمینه را برای آشنایی با فرنچایزی قدیمی و محبوب نیز مهیا نماید که مملو از چندین و چند انیمه سینمایی و تلویزیونی مختلف بوده است.

۳۵. انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

پیشتر به ژانر مکا و جذابیت آن اشاره کرده بودیم. شاید جالب باشد بدانید که آغازگر و نماد این ژانر به فرنچایز Mobile Suit Gundam نسبت داده می‌شود که از حیث تعداد قسمت‌های کلی می‌تواند اثر بلندی همچون وان پیس را کیلومترها پشت سر بگذارد.

اساساً این فرنچایز به حدی بزرگ و پیچیده با روایتی فلسفی جلوه کرده که دنبال کردن آن به ترتیب سال انتشار، شاید امری غیرممکن به شمار آید. با این حال برای شروع بد نیست تا به سراغ یکی از مجموعه‌های مستقل و جدیدی همچون Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury بروید که با تعداد قسمت‌های کوتاه، روایتی به شدت درگیر کننده، شخصیت‌هایی دوست داشتنی و سکانس‌های اکشن چشم‌نوازی را در کنار موسیقی متنی گوش‌نواز و حماسی به ارمغان آورده و می‌تواند حسابی شما را سرگرم نماید. Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury به خودی خود می‌تواند علاقه و درک شما را از ژانر مکا را به چالش کشیده و اگر که بتوانید با آن ارتباط برقرار نمایید، شرایط برای ورود به فرنچایز Mobile Suit Gundam را برای خود مهیا کرده‌اید که به معنای واقعی کلمه می‌تواند مفهوم سرگرمی را برای شما دگرگون نماید.

۳۴. انیمه Code Geass

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های تمام دوران به Code Geass مربوط می‌شود که میزبان حضور شخصیتی نمادین و فراموش نشدنی بوده است.

در دنیای این انیمه شاهد هستیم که کشور ژاپن مورد حمله همه‌جانبه امپراتوری بریتانیا قرار گرفته و شاهزاده‌ای به نام لولوش لامپروژ بازیچه دست پدرش در قامت پادشاه شده و علی‌رغم میل باطنی به ژاپن فرستاده می‌شود. به همین منظور نیز با خود عهد می‌بندد که به واسطه برخورداری از قدرتی تحت عنوان گیاس، پادشاهی پدرش را نابود کرده و او را جرم قتل مادرش به زانو دربیاورد. Code Geass در عین این که یکی از آثار منحصر به فرد ژانر مکا محسوب می‌شود، در دنیای انیمه نیز از محبوبیت قابل توجهی بهره برده و یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای ورود به این مدیوم محسوب می‌شود که از کیفیتی مثال‌زدنی با شخصیت‌ها و روایاتی به یاد ماندنی بهره برده است.

۳۳. انیمه Gintama

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

یکی از آثاری که در عین طولانی بودن، گزینه محبوب تازه‌ واردان به دنیای انیمه در نظر گرفته می‌شود، Gintama نام دارد که از شهرتی قابل توجهی برخوردار است.

این مجموعه سعی داشته تا تاریخ ژاپن فئودال را با المان‌های علمی تخیلی ترکیب کرده که حقیقتاً نتیجه جذابی را پدید آورده است. دوره‌ای که سر و کله موجودات فضایی پیدا شده و در عین حال منجر به نابودی و شکست تعداد زیادی از سامورایی‌ها گشته تا شرایطی بحرانی را در جامعه ژاپن پدید بیاورد. در این گیر و دار یکی از معدود سامورایی‌های باقی مانده به نام گینتوکی تبدیل به جایزه بگیر شده و صرفاً هر کاری که به او پیشنهاد شود را قبول کرده تا بلکه بتواند روزگارش را سپری نماید. گینتوکی یک قهرمان منحصر به فرد و دوست داشتنی محسوب می‌شود که از همان ابتدای داستان شما را شیفته خود خواهد کرد. Gintama با ساختاری قسمت محور آغاز شده و به مرور داستان خود را بسط و گسترش می‌دهد تا در نهایت وقایعی بسیار حماسی و شوکه‌کننده را رقم بزند که می‌تواند مخاطبین تازه وارد به دنیای انیمه را حسابی به وجد بیاورد.

۳۲. انیمه Slam Dunk

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

پس از معرفی چندین و چند انیمه اکشن و حماسی بد نیست تا به سراغ اثری ورزشی رفته که دوست داران به بسکتبال و ورزش را می‌تواند هیجان‌زده نماید.

در این رتبه با اثری به نام Slam Dunk آشنا می‌شویم که اساساً به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تمام دوران در ژانر ورزشی شهرتی بین المللی پیدا کرده است. اثری حول محور پسر جوانی به نام ساکوراگی هانامیچی که علی‌رغم تنفر شدیدی که از ورزش بسکتبال دارد اما برای جلب نظر دختر مورد علاقه‌اش وارد این حوزه شده و به شکلی ناگهانی استعداد شگفت‌انگیز خود را کشف می‌کند که می‌تواند او را تبدیل به بازیکنی توانمند و بسیار مشهور نماید. Slam Dunk در عین برخورداری از سکانس‌های واقع‌ گرایانه حول محور مسابقات بسکتبال، روایتی جذاب با شخصیت‌هایی دوست داشتنی و جلوه‌های بصری شگفت انگیز را به تصویر کشیده که مملو از لحظات درام و کمدی خاطره انگیزی بوده است.

۳۱. انیمه Yuri!!! On Ice

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

یکی دیگر از مجموعه‌های ورزشی جذاب انیمه Yuri!!! On Ice نام دارد که روایتی کاملاً متفاوت و غیر قابل پیش بینی را به ارمغان آورده است.

در این مجموعه زیبا و تحسین شده با اسکیت‌باز ژاپنی به نام یوری کاتسوکی آشنا می‌شویم که در تمام دوران زندگی‌اش عاشق رشته ورزشی خود بوده و از تک تک لحظات حضور در مسابقات و نمایش‌های مرتبط با آن لذت می‌برد. با این حال شکست‌های متعدد، حرفه او را در خطر قرار داده و می‌تواند برای همیشه به خاطرات بپیوندد. مسئله‌ای که اگرچه اعتماد به نفسش را تمام و کمال دگرگون کرده اما سبب می‌شود تا تسلیم نشده و برای کسب قهرمانی وارد رویارویی حساسی با اسکیت‌بازی به نام ویکتور نیکیفوروف شود که دنیا را مات و مبهوت توانایی‌هایش قرار داده است. Yuri!!! On Ice در عین برخورداری از سکانس‌های هیجان انگیز مسابقلت اسکیت که هر بار به مانند نبردی حماسی به تصویر کشیده شده، از مفاهیم ارزشمندی حول محور تسلیم ناپذیری و کنکاش خلق و خوی انسان‌ها نیز بهره می‌برد که ارزش تماشایش را دو چندان کرده است.

۳۰. انیمه Say I love you

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت اول - گیمفا

در نهایت بخش نخست از مقاله ۳ قسمتی بهترین انیمه‌ها برای تازه‌واردان به این مدیوم را با اثری عاشقانه و دبیرستانی به نام Say I love you به پایان می‌رسانیم.

انیمه‌ای درام و در ظاهر ساده حول محور دختری گوشه‌گیر به نام می تاچیبانا که با مادرش به زندگی پرداخته و زمان خالی پس از مدرسه خود را به کار مشغول می‌شود تا بتواند از پس هزینه‌ها بربیاید. دختری معصوم و دوست داشتنی که تجربیات تلخ زندگی و همچنین مرگ پدرش سبب شده تا علاقه‌ای با آشنایی با افراد جدید نداشته باشد. خلق و خویی که در هنگام آشنایی او با هم‌کلاسی‌اش به نام یاماتو کوروساوا شخصیت می تاچیبانا را به چالش کشیده و زندگی‌اش را متحول می‌کند. رقم خوردن عشقی غیرمنتظره میان آن‌ها سبب می‌شود تا دختر داستان اصطلاحاً طعم خوش زندگی را چشیده و اتفاقاتی را تجربه نماید که تا پیش از این حتی تصورش را هم نمی‌کرده است. اگر که علاقه‌ای به انیمه‌های اکشن و پر زد و خورد نداشته و تنها می‌خواهید تا روایتی آرام ولی درگیر کننده را شاهد باشید، مجموعه کوتاه Say I love you می‌تواند به اثری به یاد ماندنی برای شما تبدیل بشود.


منبع: کولایدر

source

توسط funkhabari