پاتریک کلاوس (Patrick Klaus)، مدیر کل استودیوی Motive، میگوید: «Iron Man یک اولویت مهم برای Motive است و من به کاری که تاکنون انجام دادهایم افتخار میکنم».
استودیوی Motive، سازنده Dead Space Remake، اعلام کرده در حال تشکیل یک تیم داخلی جدید با تمرکز بر توسعه فرنچایز Battlefield است. با اعلام این خبر، استودیوی Motive رسماً به جمع استودیوهای بزرگ دیگری میپیوندد که در حال توسعه فرنچایز Battlefield هستند؛ استودیوهایی از جمله DICE ،Ripple Effect Studios و Criterion Games.
با این حال، Motive مدتی است که روی یک بازی اکشن-ماجراجویی تکنفره از شخصیت Iron Man نیز کار میکند؛ پس این سوال مطرح میشود که تغییر مورد بحث دقیقاً چگونه بر توسعه آن پروژه تأثیر میگذارد؟ در اطلاعیه خبری فوقالذکر، مدیر کل شرکت، پاتریک کلاوس، اعلام نمود یک تیم جداگانه در استودیوی Motive به کار خود روی Iron Man ادامه میدهند و توسعه این بازی اخیراً یک نقطه عطف داخلی بزرگ را پشت سر گذاشته است. پاتریک کلاوس نوشت:
به موازات Battlefield، توسعه پروژه Iron Man ما به رهبری اولیویر پرولکس (Olivier Proulx – تهیهکننده اجرایی) و یان فریزر (Ian Frazier – کارگردان خلاق) در حال پیشرفت است. تیم امسال پیشرفت بسیار خوبی داشت و به یک نقطه عطف داخلی بزرگ دست یافت و پایهای محکم را برای مراحل آینده بنا نهاد. Iron Man همواره یک اولویت مهم برای Motive بوده و من به کاری که تاکنون انجام دادهایم افتخار میکنم.
در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲) گفته شد که پروژه Iron Man هنوز در مراحل اولیه پیشتولید قرار دارد. برخلاف عناوین قبلی Motive که بر روی موتور داخلی Frostbite ساخته شده بودند، این بازی با استفاده از Unreal Engine 5 توسعه مییابد. همچنین فهرستهای شغلی آن نشان میدهند که میتواند یک تجربه جهان باز باشد.
در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، شرکت Electronic Arts اعلام کرد به عنوان بخشی از بازسازی داخلی که شامل اخراج ۶۷۰ کارمند میشود، از توسعه IPهای دارای لایسنس دور خواهد شد؛ در نتیجه، بازی شوتر تکنفره Star Wars از استودیوی Respawn Entertainment لغو گشت. با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، تایید شد که توسعه بازیهای Iron Man از استودیوی Motive و Black Panther از Cliffhanger Games ادامه دارد.
source