در حال حاضر، برخی از پرفروش‌ترین بازی‌های فروشگاه پلی استیشن، آثار منتشر شده توسط برند Xbox هستند و این تعداد بیشتر از عناوین خود سونی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وبسایت TweakTown، در میان ۲۵ بازی پرفروش برتر پلی استیشن، ۷ عدد از آن‌ها تحت مالکیت مایکروسافت، ۵ عدد از دارایی‌های سونی و مابقی برای شرکت‌های EA و Take-Two هستند. این آمار نشان می‌دهد که مایکروسافت روی پلتفرم رقیب عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

همانطور که انتظار می‌رفت، Call of Duty محبوب‌ترین بازی ویدیویی روی پلی استیشن است و تقریباً از زمان عرضۀ PS5، هر ماه پرفروش‌ترین بازی روی این پلتفرم بوده. پس از خرید Activision Blizzard، مایکروسافت این IP را در اختیار دارد.

در رتبه‌های دیگر Fallout 76 و Fallout 4 را می‌بینیم که به لطف سریال تلویزیونی این فرنچایز، دوباره محبوب و پرطرفدار شده‌اند. این محبوبیت تنها مختص پلی استیشن نیست و روی پلتفرم استیم نیز تعداد بازیکنان عناوین Fallout افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده است. Overtwatch 2 و Minecraft در کنار دو بازی مورد انتظار Sea of Thieves و Grounded چهار بازی دیگر هستند که در میان پرفروش‌ترین محصولات پلی استیشن دیده می‌شوند.

source

توسط funkhabari