مفهوم سفر در زمان یکی از آرزوهای دیرینه بشر بوده و روایات مختلفی حول محور آن شکل گرفته که در دنیای انیمه مسبب خلق مجموعه‌های جذاب و به یاد ماندنی شده است.

مفهوم “سفر در زمان” یک ایده علمی تخیلی و کلاسیک در کلیت دنیای سرگرمی محسوب می‌شود که در مدیوم‌های مختلفی اعم از سینما، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و انیمه به آن پرداخته شده و جنبه‌های مختلفی از این ایده مورد کنکاش قرار گرفته است. مفهومی که شاید آرزوی هر یک از ما نیز بوده باشد که روزی بتوانیم به گذشته و یا آینده سفر کرده و تغییراتی را اعمال نماییم که بتواند زندگی ما و اطرافیانمان را تحت الشعاع قرار بدهد.

در حالی که آثاری نظیر میان‌ستاره‌ای، درباره زمان و لوپر در سینمای هالیوود توانسته‌اند تا سفر در زمان را به شکلی تحسین شده و به یاد ماندنی به تصویر بکشند اما شاید بد نباشد بدانید که در دنیای انیمه نیز این ایده به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و مسبب خلق آثاری شده که نه تنها چیزی از پروژه‌های پرهزینه هالیوودی کم ندارند، بلکه چه بسا با جزئیات بیشتر و دقت قابل تاملی آن را مورد بررسی قرار داده و داستان‌هایی را به ارمغان آورده که در ژانرهای گوناگون حتی در حوزه‌های برشی از زندگی و روان‌شناختی می‌تواند توجه هر مخاطبی را جلب نماید.

به همین منظور در مقاله امروز به سراغ معرفی و رتبه بندی ۲۰ انیمه جذاب حول محور سفر در زمان رفته تا ببینیم سازندگان شرقی چه دیدگاهی نسبت به این ایده و مفهوم داشته‌اند.

۲۰. انیمه Tokyo Revengers

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

این مقاله را با انیمه Tokyo Revengers آغاز می‌کنیم که از کیفیتی پرفراز و نشیب بهره برده و اصولاً روند ثابتی را طی نکرده است.

اثری حول محور مردی به نام تاکه‌میچی هانگاکی که زندگی سخت و تیره و تاریکی را پشت سر گذاشته و پشیمانی و تاسف تمام وجودش را در بر گرفته است. با این حال شرایط زمانی بدتر می‌شود که دوست دختر وی کشته شده و تمام عالم بر سرش خراب می‌شود و او که دیگر تحمل چنین شرایطی را ندارد، دست به کار شده تا در زمان سفر کرده و از مرگ معشوقه‌اش جلوگیری نماید. Tokyo Revengers از شیوه روایتی بهره می‌برد که چندان برای همه جذابیتی نخواهد داشت و سلیقه‌ای عمل کرده است. با این حال پیامدهای سفر در زمان را به خوبی نشان داده و مسیر خطرناکی را به تصویر می‌کشد که می‌تواند هر بیننده‌ای را شوکه نماید. البته باید اشاره کنیم که به لطف بهره گیری از المان‌های شونن شاهد زد و خوردهای جذاب و شخصیت پردازی قابل قبولی از سوی سازندگانش بوده‌ایم.

۱۹. انیمه Iroduku: The World in Colors

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

انیمه Iroduku: The World in Colors سعی داشته تا ایده‌ سفر در زمان را با ژانر برشی از زندگی ترکیب نماید که به نتیجه مطلوبی هم دست پیدا کرده است.

این انیمه ما را به سال ۲۰۷۸ میلادی می‌برد؛ جایی که هیتومی تسوکیشیرو به عنوان یک جادوگر جوان زندگی چالش برانگیزی را پشت سر گذاشته است؛ از رها شدن توسط مادرش گرفته تا از دست دادن توانایی تشخیص رنگ‌ها و در این گیر و دار مادربزرگش دست به کار شده تا نوه خود را ۶۰ سال به گذشته فرستاده تا هیتومی تسوکیشیرو نه تنها بتواند کوررنگی خود را به واسطه جادو درمان نماید، بلکه تحت آموزش نیز قرار گرفته تا بتواند روی پاهاش خودش ایستاده و زندگی متفاوتی را تجربه نماید. Iroduku: The World in Colors روایتی سراسر احساس را با ترکیب رنگ‌ها به عنوان نمادهای مفهومی پدید آورده که قطعاً توجه شما را جلب خواهد کرد.

۱۸. انیمه Re:Zero − Starting Life in Another World

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

انیمه Re:Zero را می‌توان نامه‌ای عاشقانه برای دوست داران سفرهای زمانی و حلقه‌های زمانی خطاب کرد که با پیچیدگی خاصی می‌تواند به مانند یک پازل ذهن شما را به چالش بکشد.

یکی از مجموعه‌های گسترده دنیای انیمه حول محور پسری به نام سوبارو ناتسوکی که به صورت اتفاقی در یکی از روزها از دنیای خود به دنیای فانتزی و موازی دیگری فرستاده می‌شود تا ناخواسته چالش‌های مرگباری را پشت سر بگذارد. نکته جالب توجه اینجاست که او برای رهایی از این دنیا با موانع سخت و چالش برانگیزی روبرو می‌شود که برای گذر از آن‌ها بارها و بارها کشته شده و به نقطه آغازین بازگردانده می‌شود تا به مرور یاد گرفته که از قدرت‌هایش استفاده کرده و قوانین این دنیای جدید را یاد بگیرد. انیمه Re:Zero یکی از بهترین‌ مجموعه‌های علمی تخیلی تمام دوران محسوب می‌شود که دیدگاه منحصر به فردی حول محور سفر در زمان را ارائه کرده است.

۱۷. انیمه Vivy: Fluorite Eye’s Song

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر قهرمان اصلی فیلم ترمیناتور ۲ به جای جان کانر، ربات T-800 می‌بود، داستان چه تفاوتی می‌کرد؟ سوالی که انیمه Vivy: Fluorite Eye’s Song به آن پاسخ داده است.

در دنیای این انیمه، هوش مصنوعی به قدری تکامل پیدا کرده که عملاً بشریت را به نابودی کشانده و اکثریت جمعیت سیاره زمین را قلع و قمع می‌کند. اینجاست که رباتی به نام ماتسوموتو به ۱۰۰ سال گذشته فرستاده می‌شود تا بلکه بتواند از بروز چنین جنگی جلوگیری کرده و جلوی قدرت گرفتن هوش مصنوعی را بگیرد. فارغ از بحث سفر در زمان، انیمه Vivy: Fluorite Eye’s Song را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین آثار علمی تخیلی ساخته شده در مدیوم خود به شمار آورد که روایت جذاب و در عین حال تامل برانگیزی حول محور رویارویی انسان و هوش مصنوعی را به تصویر کشیده است. در دوره و زمانه امروز که هوش مصنوعی بیشتر از هر زمان دیگری پیشرفت کرده، تماشای این مجموعه می‌تواند خطرات احتمالی آن را در آینده برای ما به تصویر بکشد.

۱۶. انیمه Link Click

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

در رتبه ۱۶م به سراغ یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده توسط چینی‌ها به نام Link Click می‌رویم که قطعاً تا مدت‌ها می‌تواند در یاد شما باقی بماند.

اثری به شدت جذاب و متفاوت حول محور ۲ دوست که یک عکاسی را اداره می‌کند. عکاسی که البته تفاوت‌های چشمگیری با آنچه که ما تصور می‌کنیم، داشته و مردم به آنجا رجوع کرده تا در صورت نیاز، عکس از گذشته خود را به آن‌ها ارائه کرده تا بتوانند با قدرت‌های فرابشری خود به درون آن عکس سفر کرده و گذشته را تغییر دهند. البته که تغییر گذشته تاوان خودش را داشته و آن‌ها می‌بایست تا کمترین دخالت ممکن را انجام دهند. زبان چینی Link Click را نادیده گرفته و خیلی سریع به تماشای آن نشسته تا یک شاهکار تمام و کمال را شاهد باشید که از سکانس‌های مبارزه دیدنی و شخصیت پردازی چشمگیری بهره برده است.

۱۵. انیمه Occult Academy

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

یکی دیگر از انیمه‌هایی که همچون فرنچایز ترمیناتور سعی داشته تا تغییر در گذشته و اعمال آن بر آینده را مورد کنکاش قرار دهد، Occult Academy نام دارد که این بار حمله بیگانگان را دستمایه روایت داستان خود قرار داده است.

در سال ۲۰۱۲ میلادی سیاره زمین مورد تهاجم همه جانبه و مرگباری از سوی بیگانگان قرار گرفته تا حدی که بشر هیچ شانسی برای پیروزی نداشته و در شرف انقراض قرار دارد. اینجاست که دختری به نام مایا به سال ۱۹۹۹ میلادی فرستاده شده تا کلید نوستراداموس را پیدا کرده و آن را نابود کند؛ چیزی که می‌تواند از انقراض بشریت و شکست آن‌ها جلوگیری نماید. با این حال نجات بشر چندان هم کار راحتی نبوده و قهرمان داستان با موانع سخت و غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شود که او را در رسیدن به ماموریتش حسابی به چالش می‌کشد. Occult Academy ایده سفر در زمان را بهانه کرده تا روایتی علمی تخیلی، رازآلود و ماورایی را به تصویر بکشد که طرفداران داستان‌های پسا-آخرالزمانی را حسابی به وجد خواهد آورد.

۱۴. انیمه Orange

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

به مانند فیلم درباره زمان، داستان‌های سفر در زمان همیشه نباید درباره نجات دنیا و رویارویی انسان با تهدیداتی مرگبار باشد تا بتواند جذاب و دیدنی جلوه نماید.

گاهی به مانند انیمه Orange می‌توان روایت ساده‌ای مد نظر قرار داد که از حال و هوایی درام و عاشقانه بهره برده باشد. اثری حول محور دانش آموزی به نام تاکیا که در یکی از روزها نامه‌ای مرموز به دستش رسیده که در آن ادعا می‌کند خودش از ۱۰ سال آینده آن را نوشته است. آینده‌ای مرموز که بارها و بارها سعی در ابراز پشیمانی داشته و در عین حال سعی دارد تا روزمره تاکیا را پیش بینی کرده و در انجام امور او را راهنمایی نماید. Orange از روایتی ساده شروع شده و به مرور هیجانش افزایش پیدا کرده و در نهایت به ماجراجویی جذاب و احساسی تبدیل می‌شود که مفهوم “تغییر در گذشته و تبعاتش” را مورد کنکاش قرار داده است. داستانی مملو از عشق، دوستی و غلبه بر اندوه که به لحاظ احساسی می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار بدهد.

۱۳. انیمه Zipang

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

تاکنون این سوال برای شما مطرح شده که چه می‌شد اگر نیروهای نظامی با تجهیزات مدرن به جنگ جهانی دوم فرستاده می‌شدند؟ قدرت نظامی آن‌ها چه تاثیری بر این جنگ ویرانگر می‌توانست داشته باشد؟ ایده جذابی که بارها و بارها در فیلم و سریال‌های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است.

دنیای انیمه نیز به سراغ چنین ایده‌ای رفته و مجموعه Zipang را پدید آورده است. مجموعه حول محور خدمه یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های جنگی تمام دوران که یک روز در حین اجرای تمرینات نظامی، طوفانی سهمگین در دریا به راه افتاده و این کشتی و خدمه‌اش را به سال ۱۹۴۳ و بحبوحه جنگ جهانی دوم انتقال می‌دهد. جایی که آن‌ها سعی دارند تا با دانش نظامی پیشرفته خود و همچنین برخورداری از تسلیحاتی مدرن به کمک کشورشان شتافته و چاره‌ای برای شکست نیروهای متفقین پیدا نماید. نکته جذاب انیمه Zipang در این است که خدمه کشتی از وضعیت کشورشان در آن زمان مطلع شده و سعی می‌کنند تا گذشته را به گونه‌ای تغییر دهند که کشت و کشتار و نسل‌کشی تا حد ممکن کاهش پیدا نماید. تصمیمی که سلسله‌ای از رخدادهای جدید را در تاریخ رقم زده و مسیر جنگ جهانی دوم را به کل تغییر می‌دهد.

۱۲. انیمه Buddy Complex

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که فرنچایز Mobile Suit Gundam به حدی بزرگ و گسترده است که انیمه Buddy Complex نیز جزوی از آن محسوب می‌شود. البته که حال و هوای کاملاً متفاوتی با آثار اصلی فرنچایز نام برده شده داشته و در حالت عادی شاید متوجه این قضیه نشوید.

در این انیمه آن مفهوم نبرد برای آزادی فرنچایز Mobile Suit Gundam جای خود را به سربازانی داده که به صورت داوطلبانه تصمیم می‌گیرند تا به آینده سفر کرده و خود را درگیر جنگی نمایند که هنوز اتفاق نیفتاده است. داستانی سرراست و ساده که از پیچیدگی فرنچایز اصلی بهره نبرده و سعی کرده تا مفهوم سفر در زمانی معمولی را پدید بیاورد که صرفاً با سکانس‌های اکشنش مخاطبیش خود را سرگرم نماید. Buddy Complex قهرمانی را به تصویر می‌کشد که از مرگ خود اطلاع داشته و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از وقوع آن جلوگیری نماید.

۱۱. انیمه Summer Storm

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

تا پیش از نگارش رمان تصویر دوریان گری توسط اسکار وایلد، روایات چندان ارزشمندی حول محور مفهوم توطئه‌گری من باب جاودانگی و جوان بودن وجود نداشت. اثری که دنیای داستان نویسی را متحول کرد تا حدی که امروزه انیمه‌ای به نام Summer Storm با الهام از آن ساخته و پخش شده است.

اثری کمدی و عاشقانه با حال و هوای نوجوانانه حول محور آشنایی غریبه‌هایی به نام‌های هاجیمه یاساکا و سایوکو آراشیاما که به مرور دوستی جذابی بین آن‌ها شکل گرفته تا در نهایت یاساکا با حقیقت غیرمنتظره و شوکه‌کننده‌ای من باب دوستش روبرو شود. سایوکو انسانی معمولی نبوده و در اصل روحی متعلق به دختری می‌باشد که در جریان جنگ جهانی دوم کشته شده است. برملا شدن این واقعیت سبب می‌شود تا با همکاری یکدیگر در زمان سفر کرده و به نجات قربانیان جنگی بپردازند که در دنیای حال به عنوان کشته شده از آن‌ها یاد می‌شود. انیمه Summer Storm روایت داستان عجیب و منحصر به فردی را ترتیب داده که دیدگاه شما نسبت به سفر در زمان را به چالش می‌کشد.

۱۰. انیمه Steins;Gate

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

رتبه دهم این مقاله متعلق به یکی از شاهکاری دنیای انیمه یعنی Steins;Gate تعلق می‌گیرد که سفر در زمان را با روایتی روان‌شناختی ترکیب کرده و محصولی را پدید آورده که به معنای واقعی کلمه ذهن و احساسات شما را به چالش کشیده و تحت تاثیر قرارتان می‌دهد.

اثری با یکی از بهترین روایت‌های داستان حول محور سفر در زمان که ما را با دانشمندی به نام اوکابه رینتورو آشنا می‌کند. مردی که دستگاهی عجیب و غریبی را اختراع کرده که به واسطه آن می‌تواند به گذشته پیام ارسال نماید. اختراعی بزرگ و پیشگامانه که اگرچه در ابتدا شگفتی سازندگانش را در پی دارد اما آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که دستکاری گذشته می‌تواند عواقب دیوانه‌واری برای دنیا داشته باشد تا حدی که اتفاقاتی دلخراش را منجر خواهد شد. انیمه Steins;Gate بیشتر از آن که سفر در زمان را جذاب جلوه دهد، به نمایش تبعات دستکاری زمان پرداخته و آن را ترسناک جلوه می‌دهد که منجر به خلق اثری به شدت تاثیرگذار و به یاد ماندنی شده است.

۹. انیمه Noein: To Your Other Self

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده حول محور ایده سفر در زمان به Noein: To Your Other Self اختصاص می‌یابد که از علم فیزیک کوانتومی برای روایت داستان خود بهره گرفته است.

اثری که المان‌های علمی تخیلی و عرفانی را با یکدیگر ترکیب کرده تا اثری به شدت درگیر کننده را به ارمغان بیاورد. اثری که در آن دنیا بین ۲ جناح تقسیم شده و هر لحظه امکان در گرفتن جنگی ویرانگر میان آن‌ها وجود دارد؛ جناحینی که یکی قصد نابودی مفهوم زمان را داشته و دیگری به طبع مخالف چنین عملی بوده و اجازه آن را نمی‌دهد. در این گیر و دار سر و کله گروهی پیدا می‌شود که وظیفه پیدا می‌کنند تا در فضا و زمان به جست و جو برای کلیدی بپردازند که می‌تواند جلوی نابودی زمان توسط یکی از جناحین را بگیرد. Noein: To Your Other Self چندین و چند ژانر را با یکدیگر ترکیب کرده و محصول ایده‌آل و بی‌نظیر را پدید آورده که هیچ یک از قسمت‌هایش با یکدیگر شباهتی نداشته است.

۸. انیمه Sagrada Reset

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

گاهاً دیدگاه منفی نسبت به ژانر برشی از زندگی وجود داشته که مخاطب را از تماشای آثار مرتبط با چنین حال و هوایی زده کرده است. با این حال باید گفت که که برشی از زندگی تنها ظاهر قضیه انیمه‌ای همچون Sagrada Reset بوده و در باطن می‌تواند حسابی شما را شگفت‌زده نماید.

با اثری حول محور دنیایی طرف هستیم که ساکنین آن هر یک از توانایی‌های فرابشری عجیب و غریبی بهره برده است. قهرمان داستان به نام کی آساهی یکی از این مردم می‌باشد که توانایی یادآوری خاطرات گذشته را دارا بوده و دوستی او با هاروکی میسورا و توانایی بازی با زمان وی سبب می‌شود تا قدرت‌هایشان را با یکدیگر ترکیب کرده و به کمک اطرافیانشان بشتابند. Sagrada Reset داستانی هیجان انگیز را به تصویر می‌کشد که در ابتدا حال و هوای برشی از زندگی داشته و خیلی زود قهرمانان داستان را درگیر وقایع پررمز و راز و تیره و تاریکی می‌کند که هر مخاطبی را شگفت‌زده خواهد کرد.

۷. انیمه The Disappearance of Haruhi Suzumiya

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

یکی از پیچیده‌ترین و گُنگ‌ترین داستان‌های روایت شده در طی سال‌های اخیر دنیای انیمه به The Disappearance Of Haruhi Suzumiya مربوط می‌شود که اگر به آن زمان دهید، شما را در بهت و حیرت فرو خواهد برد.

اثری حول محور شخصیتی که از خواب بیدار شده و هیچ چیزی برایش آشنا به نظر نمی‌رسد. او خیلی زود متوجه می‌شود که با نسخه دیگری از خود در جهانی دیگر جایگزین شده و عملاً تمام دانسته‌ها و خاطراتش در دنیای جدید معنا و مفهومی نخواهد داشت. او حال باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد دنیای جدیدش را پذیرفته و آن را زندگی نماید یا که در زمان و مکان‌های مختلف سفر کرده و همه چیز را به حال سابق بازگرداند. The Disappearance Of Haruhi Suzumiya دیدگاه جالبی نسبت به سفر در زمان و دنیاهای موازی داشته و از پیچیدگی‌های جذابی بهره می‌برد که اگر زمان داده و اجازه دهید تا داستان گسترش پیدا نماید، منطقی جلوه کرده و درک و فهم کلیت ماجرا را برای شما آسان می‌کند.

۶. انیمه Future Diary

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

انیمه Future Diary از مکانیک‌های سفر در زمان برای روایت داستانی مسابقه‌ای و حول محور بهره گرفته که نتیجه مطلوب و منحصر به فردی را ارائه کرده است.

در این این انیمه با دانش آموزی تنها به نام یوکیترو آمانو آشنا می‌شویم که از تلفن همراه خود استفاده کرده تا خاطرات روزانه‌اش را در آن به ثبت برساند. رقم خوردن سلسله‌ای از اتفاقات سبب می‌شود تا او با خدای زمان و مکان ارتباط برقرار کرده و ناخواسته وارد بازی مرگباری شود که از ۱۲ نفر بهره برده است. هر یک از این شرکت‌کنندگان از تلفن همراه خود به عنوان سلاح باید استفاده کرده تا به پیروزی بر علیه دیگری دست پیدا نماید. Future Diary در هر قسمت مسابقه‌ای را میان یوکیترو آمانو و باقی شرکت‌کنندگان رقم زده که از مکانیک‌های سفر در زمان برای نمایش سکانس‌های دوئل بهره گرفته است.

۵. انیمه Erased

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

برای درک بهتر داستان سراسر احساسی Erased باید با مفهوم “اثر پروانه‌ای” آشنایی داشته باشید. مفهومی که به صورت کلی بیان می‌کند: اعمال تغییری حتی بسیار کوچک در یک سیستم می‌تواند تغییرات بسیار بزرگ و غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد. مفهومی که برای مخاطبین بازی ویدیویی Life Is Strange بسیار آشنا به نظر می‌رسد.

در این انیمه با مردی به نام ساترو فوجینوما آشنا می‌شویم که از توانایی سفر به چند دقیقه در گذشته برخوردار می‌باشد. توانایی که البته کنترل کاملی بر آن نداشته و نمی‌تواند طبق میل خود از آن استفاده نماید. با این حال او در تلاش برای کمک به دیگران به حدی از این توانایی بهره می‌گیرد که به گذشته‌ای بسیار دور در زمان مدرسه‌اش فرستاده می‌شود؛ جایی که هم‌کلاسی‌اش به زودی توسط یک قاتل زنجیره‌ای کشته خواهد شد. تلاش قهرمان داستان برای جبران گذشته و در عین حال نجات جان دوستش سبب شده تا با یکی از بهترین انیمه‌های کوتاه طرف باشیم که حسابی احساسات شما را به چالش خواهد کشید.

۴. انیمه The Girl Who Leapt Through Time

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

پس از معرفی چندین و چند انیمه سریالی، بد نیست تا به سراغ یکی از آثار سینمایی تحسین شده به نام The Girl Who Leapt Through Time برویم که در عین سادگی می‌تواند نظر مثبت شما را جلب نماید.

اثری حول محور دختری سرخوش و بیخیال از دغدغه‌های روزمره به نام ماکوتو کونو که به شکلی ناگهانی از توانایی خارق‌العاده‌اش مطلع شده و متوجه می‌شود که می‌تواند در زمان سفر کرده و گذشته را دستخوش تغییر و تحول قرار دهد. با این حال خیلی زود درمی‌یابد که توانایی‌اش بی‌حد و اندازه نبوده و نه تنها استفاده از آن محدودیت دارد، بلکه سر و کله زدن با گذشته نیز چندان کار آسان و راحتی نبوده و می‌تواند حسابی برایش گران تمام شود. The Girl Who Leapt Through Time در روایت داستانی فارغ از هرگونه اکشن به مفاهیمی همچون ارزش زندگی و قدردانی از تک تک لحظات پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه ساده‌ترین روزها در تصور ما می‌تواند به خاطره‌ای ارزشمند و دست نیافتنی تبدیل شود که هیچگاه فرصت تکرار آن را نخواهیم داشت.

۳. انیمه The Tatami Galaxy

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

دوران دانشگاه برای هر جوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. دورانی که می‌توانید بهترین دوستانتان را پیدا کرده، با چالش‌های جدیدی در روزمره خود دست و پنجه نرم کنید و در نهایت عشق را تجربه نمایید. دورانی که برای برخی می‌تواند با خاطرات تلخ و فقدان‌های عاطفی گره بخورد.

انیمه زیبای The Tatami Galaxy حول محور همین دوران جریان دارد. اثری که در آن با مردی متوجه می‌شویم که دوران دانشگاه نه چندان خوشی را سپری کرده و تراژدی عاطفی تلخی را پشت سر گذاشته است. با این حال به او فرصتی داده می‌شود تا به آن دوران بازگشته و دوباره دانشگاه را مجدداً سپری نماید. فرصتی که سبب می‌شود تا به سراغ کارهای نیمه‌کاره‌اش رفته و همچنین عشقی نافرجام را دوباره تجربه نماید تا بلکه این بار بتواند نتیجه مطلوبی را حاصل نماید. The Tatami Galaxy به ما نشان می‌دهد کسی در زندگی پیروز خواهد شد که با تصمیمات درست و عاقلانه بتواند در لحظه زندگی کرده و نهایت لذت را ببرد تا این که بعدها حسرت روزهای گذشته‌ای را بخورد که راهی برای تکرار تجربیات آن نخواهد داشت.

۲. انیمه Thermae Romae Novae

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

پس از معرفی آثاری ارزشمند و به یاد ماندنی که مفهوم سفر در زمان را به شکلی احساسی و دردناک مورد بررسی قرار داده، در رتبه دوم به سراغ انیمه Thermae Romae می‌رویم که روایتی کمدی و تاریخی را ترتیب داده است.

مجموعه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و تکرار نشدنی حول محور هنرمندی از روم باستان به نام لوسیوس مدستوس که زندگی‌اش به تباهی رفته و نمی‌تواند موفقیتی کسب نماید. او به اصرار دوستانش به حمام عمومی رفته تا بتواند کمی آرام شده و درست تصمیم بگیرد. با این حال شلوغی حمام موجب شده تا ناچاراً سرش را به داخل آب برده و در آن لحظه با تونلی مواجه می‌شود که رفتن به درون آن موجب خواهد شد تا به ژاپن مدرن قدم بگذارد. دنیای مدرنی که می‌تواند از ایده‌های معماری‌اش بهره گرفته و شهرت و ثروتی را برای خود دست و پا نماید که در دوران روم باستان آرزوی دست یافتن به آن‌ها را داشته است. Thermae Romae یکی از منحصر به فردترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان بوده که تک تک دقایقش می‌تواند شما را شیفته خود کرده و حسابی سرگرمتان نماید.

۱. انیمه Nobunaga Concerto

بهترین انیمه‌ها حول محور مفهوم سفر در زمان - گیمفا

در نهایت در رتبه نخست این مقاله شما را با اثری تاریخ محور به نام Nobunaga Concerto آشنا می‌کنیم که برداشت متفاوتی از سفر در زمان را ارائه کرده است.

انیمه‌ای غیرقابل پیش بینی حول محور پسری بیخیال از دغدغه‌های زندگی به نام سابورو که از دنیای مدرن به دوره سنگوکو فرستاده شده و زندگی‌اش متحول می‌شود. جایی که او از سر ناچار خود را به عنوان یک ژنرال معرفی کرده و از دانش خود و همچنین اطلاعات گذشته و تاریخی‌اش باید بهره گرفته تا ژاپن را در دورانی پرفراز و نشیب رهبری نماید؛ دورانی که با جنگ و ویرانی‌های متعددی گره خورده و سابورو باید از هر آنچه که در توان دارد، بهره گرفته تا بتواند گذشته را طبق میل و خواسته‌اش تغییر دهد. Nobunaga Concerto با جلوه‌های بصری متفاوتی که ارائه می‌دهد، داستانی به ظاهر ساده ولی درگیر کننده و احساسی را روایت کرده که قوش شخصیتی قهرمان داستانش می‌تواند وقایع جذاب و خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.


منبع: CBR

source

توسط funkhabari