وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ بازار کنسول‌های بازی این کشور را برای احیای صنعت بازی خود گسترش دهد.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، دولت کره جنوبی روز چهارشنبه از برنامه پنج ساله خود برای کاهش وابستگی به پلتفرم‌های موبایل و آنلاین و افزایش فروش کنسول‌های بازی رونمایی کرد. بر اساس اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر کنسول‌ها ۲۸ درصد از کل صنعت بازی‌ها در جهان را تشکیل می‌دهند، اما سهم کره جنوبی از این بازار تنها ۱.۵ درصد است. این وزارتخانه همچنین گزارش داد که در آمریکای شمالی و اروپا، ۴۰ درصد از بازیکنان روی کنسول بازی می‌کنند.

آخرین آمار فروش سالانه نشان می‌دهد که بازیکنان کره‌ای ۲۲.۲ تریلیون وون (۱۶.۰۴ میلیارد دلار آمریکا) برای بازی‌های ویدئویی هزینه کرده‌اند که این رقم کره جنوبی را به عنوان چهارمین بازار بزرگ بازی در جهان تبدیل می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد که در پنج سال آینده به توسعه‌دهندگان داخلی برای همکاری با شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، سونی و نینتندو برای ساخت عناوین آینده و همچنین حمایت از استودیوهای مستقل کمک خواهد کرد.

نوامبر گذشته، Niko Partners گزارش داد که بازار بازی‌های ویدیویی کره جنوبی ۵۵ درصد از درآمد شرق آسیا را تشکیل می‌دهد. این شرکت پیش‌بینی کرده است که بازار بازی‌های ویدیویی و موبایل شرق آسیا ممکن است تا سال ۲۰۲۷ به ۳۰.۸ میلیارد دلار برسد.

source

توسط funkhabari