برنارد هیل که سابقه حضور در فیلم Titanic و سه‌گانه Lord of the Rings را در کارنامه خودش دارد، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

هنرپیشه مشهور بریتانیایی برنارد هیل که در کارنامه هنری خودش توانسته حضور در فیلم‌های برجسته و بزرگی را رقم بزند، در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفته است. مدیر برنامه وی لو کولسون تأیید کرده که این بازیگر در روز یکشنبه از دنیا رفته و میراثی از نقش‌های جذاب را از خودش به جای گذاشته است.

برنارد هیل در شهر منچستر انگلیس به دنیا آمده و اولین تجربه بازیگری خودش با نقش‌آفرینی در سریال درام Boys from the Blackstuff محصول شبکه بی‌بی‌سی را به دست آورد. با این حال، این بازیگر بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی‌های خودش در آثار بلاک‌باستری اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شهرت دارد.

برنارد هیل بازیگر فیلم Titanic و سه‌گانه Lord of the Rings درگذشت - گیمفا
فیلم Titanic

او در فیلم Titanic محصول سال ۱۹۹۷ میلادی به کارگردانی جیمز کامرون نقش کاپیتان ادوارد اسمیت را بازی کرده بود،‌ کسی که فرمانده کشتی تایتانیک بود. او نقش‌آفرینی بسیار خوبی در این نقش داشت و توانست عمق بسیار خوبی را به این شخصیت تاریخی ببخشد.

او همچنین حضور درخشان و برجسته‌ای نیز در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون داشت. او در این فیلم‌ها نقش شاه تئودون از روهان را بازی می‌کند و توانسته نقش‌آفرینی بسیار درخشانی را ارائه کند که مورد توجه طرفداران و بینندگان بسیار زیادی قرار گرفت.

منبع: collider

source

توسط funkhabari