کمیک‌های زیادی توسط دی‌سی به چاپ رسیدند که برخی از آن‌ها جزو بهترین کمیک‌های دی‌سی محسوب می‌شوند.

دی‌سی کمیک ابرقهرمانی مدرن را خلق کرد و کاراکترها و تیم‌های اصلی همچون سوپرمن، بتمن، واندر وومن، رابین، جامعه عدالت و بسیاری دیگر را معرفی کرد. برای طرفداران دی‌سی، مجموعه بی‌پایانی از کمیک‌های شگفت‌انگیزی برای انتخاب وجود دارد اما برخی از کمیک‌ها بالاتر از بقیه هستند. در ادامه مطلب قبلی، در بخش دوم مطلب «بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید» به سراغ دیگر کمیک‌های برجسته می‌رویم.

۲۵. کمیک Penguin – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک penguin
کمیک Penguin

نویسنده تام کینگ از آن دسته نویسنده‌هایی است که دی‌سی به سراغ آن رفته تا دوازده کمیک درباره یک شخصیت بنویسد. اغلب اوقات این کمیک‌ها خارج از تداوم اصلی جریان دارند اما کمیک «پنگوئن» با طراحی رافائل دو لاتوره، به‌عنوان بخشی از Dawn of DC معرفی شده بود. این کمیک داستان شخصیتی به همین نام را روایت می‌کند که دشمن بتمن است. پنگوئن پس از رانده شدن از گاتهام و ایجاد زندگی جدیدی برای خودش در متروپولیس، به خدمت گرفته می‌شود تا برای انتقام به شهر قدیمی خودش بازگردد، اگرچه او کنترل این نقشه را در دست ندارد.

پنگوئن می‌تواند شروری ترسناک باشد و این کمیک روی همین موضوع تمرکز دارد. تام کینگ تمام تلاش خودش را به کار برده تا بفهماند که پنگوئن چقدر خطرناک است و همه کسانی که او را می‎‌شناسند، چقدر از او هراس دارند. این کمیک واقعاً عالی عمل کرده و هنر و طراحی دو لاتوره نیز به‌خوبی این داستان بی‌رحمانه را زنده کرده است.

۲۶. کمیک Batman: The Brave and the Bold – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک batman the brave and the bold
کمیک Batman: The Brave and the Bold

بتمن کمیک‌های ماهانه زیادی دارد و بسیاری از طرفداران نیز درباره این موضوع شکایت داشتند و این چیزی است که دی‌سی از آن آگاه است. با این حال، کمیک‌های بتمن فروش خوبی دارند و بنابراین، قرار دادن نام او روی یک کمیک می‌تواند روی فروش آن تأثیرگذار باشد، به خصوص اگر یک کمیک آنتولوژی باشد. دی‌سی با کمیک Batman: The Brave and the Bold توانسته آنتولوژی کلاسیک خودش را بازگرداند.

این کمیک توسط تام کینگ، اد بریسون، کریستوفر کانتول و دن مورا نوشته شده و میچ گرادز، جف اسپوکس، خاویر رودریگز و دن مورا نیز آن را طراحی کرده‌اند. این کمیک داستان‌هایی از بتمن، استورم واچ و سوپرمن را ترکیب می‌کند و همچنین شامل داستان‌های کوتاهی به نویسندگی و طراحی دن مورا است. به لطف حضور سازندگان با استعداد، این کمیک توانسته مورد توجه همه افراد قرار بگیرد.

۲۷. کمیک Shazam!  – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک shazam
کمیک Shazam!

شخصیت شزم در عمر طولانی خودش در کمیک‌های مختلفی حضور داشته است. کاپیتان مارول سابق یکی از کاراکترهای پرفروش در این صنعت بوده و همچنین برای مدتی طولانی نیز ناپدید بوده است. با این حال، دی‌سی بار دیگر شانسی به این شخصیت داده و این کمیک تازه به نویسندگی مارک وید و طراحی هنری دن مورا توانسته این شخصیت ابرقهرمان کلاسیک را دوباره به صفحه‌های کمیک بیاورد.

مارک وید و دن مورا در کمیک World’s Finest توانستند ترکیبی کاملی از مدرن و کلاسیک را ارائه بدهند و از همین رویکرد برای کمیک «شزم» استفاده کردند. در حالی که همه از انتخاب نام کاپیتان توسط شزم هیجان‌زده نیستند اما هیچ کس از کیفیت نویسندگی و هنر این کمیک شکایتی ندارد. طرفداران حتماً باید این کمیک را بخوانند.

۲۸. کمیک Green Lantern – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک green lantern
کمیک Green Lantern

گرین لنترن یکی از شخصیت‌های برجسته دی‌سی به شمار می‌رود اما هال جردن از زمان کمیک بیست و چهار شماره‌ای حماسی خودش به نویسندگی گرنت موریسون و طراحی لیام شارپ کمیکی نداشته است. مجموعه Dawn of DC با این کمیک تازه به نویسندگی جرمی آدامز و هنرمندی زرمانیکو بار دیگر شخصیت هال جردن را بازگردانده است. جردن پس از ترک سپاه لنترن، به زمین باز می‌گردد و تلاش دارد تا زندگی جدیدی برای خودش پیدا کند.

نویسندگی جرمی آدامز در کمیک The Flash نشان داد که او چه کاری می‌تواند با قهرمانان دی‌سی انجام بدهد؛ بنابراین، نویسندگی داستان هال جردن برای او یک موهبت الهی است. زرمانیکو نیز از جمله هنرمندان برجسته دی‌سی به شمار می‌رود که این کمیک نیز یکی از نمونه آثار برجسته وی است. این کمیک همچنین آشکار می‌کند که چرا هال جردن از سپاه لنترن رفت و کیلووگ چطور مرده است.

۲۹. کمیک Titans – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک titans
کمیک Titans

نایت‌وینگ در حال حاضر و از بسیاری از جهات مرد اصلی دی‌سی است. پس از انحلال لیگ عدالت پس از رویدادهای Dark Crisis On Infinite Earths،‌ نایت‌وینگ مأموریت جدیدی به دست آورده و آن ایجاد تیمی است که بتواند با بدترین تهدیدها مبارزه کنند. طبیعتاً او از دوستانش برای این کار کمک می‌گیرد. کمیک «تایتان‌ها» به نویسندگی تام تیلور و هنرمندی نیکولا اسکات بازگشت این تیم کلاسیک را روایت می‌کند.

تیم جدید تایتان‌ها متشکل از اعضای بزرگ شده تیم New Teen Titans است و این تیم را در کانون توجه خواننده‌ها قرار می‌دهد. در طول سال‌ها سری‌های متعددی از تایتان‌ها به چاپ رسیده اما هیچ کدام به اندازه این کمیک مهم نبوده‌اند. سازندگان این کمیک استعداد بسیار بالایی دارند و این کمیک را بسیار هیجان‌انگیز کردند.

۳۰. کمیک Green Arrow – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک green arrow
کمیک Green Arrow

گرین ارو یک قهرمان نمادین است اما از زمانی که او مجموعه کمیک پرفروشی داشته است، مدتی می‌گذرد. در حقیقت، آخرین باری که گرین ارو یک کمیک برجسته داشته، دو دهه قبل است، زمانی که نویسنده‌های برجسته کوین اسمیت و برد ملتزر داستان بازگشت اولیور کوئین را قلم زدند. از آن زمان، مجموعه کمیک‌های خوبی وجود داشتند اما هیچ کدام از آن‌ها پرفروش نبودند.

جدیدترین کمیک «گرین ارو» این موضوع را تغییر داده است. این کمیک به نویسندگی جاش ویلیامسون و هنرمندی شان ایزاکس است که بازگشت اولیور کوئین را روایت می‌کند، کسی که فکر می‌شد از زمان کمیک Dark Crisis On Infinite Earths مرده است. طرفداران برای این کمیک بسیار هیجان‌زده بودند چراکه سازندگان بسیار بااستعدادی مسئول ساخت آن بودند.

۳۱. کمیک Superman  – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک superman
کمیک Superman

سوپرمن و خانواده سوپرمن بخش بزرگی از برنامه‌های دی‌سی در سال ۲۰۲۳ بودند. در سال ۲۰۲۲، کمیک Warworld Saga از سوپرمن طرفداران را به وجد آورد و موفقیت این داستان بیش از هر زمان دیگری نگاه‌ها را به مرد پولادین معطوف کرده است. مجموعه Action Comics کتاب خانواده سوپرمن است و کمیک «سوپرمن» نیز کمیکی است که روی خود وی متمرکز شده است.

این کمیک توسط جاش ویلیامسون نوشته و طراحی هنری آن را نیز جمال کمپبل برعهده داشته است، کمیکی که نقطه عطفی برای مرد پولادین بود. با زندانی شدن لکس لوثر و قدرتمندتر شدن خانواده سوپرمن، خواننده‌ها مشتاقانه منتظر اتفاقات بعدی برای سوپرمن هستند.

۳۲. کمیک Batman – محصول سال ۲۰۲۲

کمیک batman
کمیک Batman

کمیک‌های بتمن همیشه مورد توجه طرفداران قرار می‌گیرند و این کمیک تازه نیز در رأس آن‌ها قرار دارد. این کمیک توسط چیپ زدارسکی نوشته و میگل مندونکا و مایک هاثورن نیز آن را طراحی کرده‌اند. این کمیک همیشه جزو پرفروش‌ترین کمیک‌ها بوده و این نسخه از آن نیز واقعاً شایسته این موضوع است. زدارسکی توانسته داستان‌سرایی خارق‌العاده‌ای ارائه بدهد و اولین داستان او از بتمن با هنرمندی خورخه خیمنز نیز بسیار پرفروش بود.

این کمیک تازه نیز همین گونه است. خمینز روی این کمیک تازه کار نکرده اما تیم طراحی جدید به‌خوبی جای او را پر کردند. این کمیک همچنین یک قوس داستانی به نام Joker: Year One دارد که داستان خاستگاه این شخصیت را روایت می‌کند. این کمیک حتی بهتر هم شده و داستان‌های بسیار مهمی را نیز ایجاد کرده که برای آینده مولتی‌ورس دی‌سی بسیار مهم هستند. دی‌سی همیشه سعی کرده تا کمیک‌های بتمن درجه یک باشند و این کمیک تازه نیز همین گونه است.

۳۳. کمیک Poison Ivy – محصول سال ۲۰۲۲

کمیک poison ivy
کمیک Poison Ivy

  کمیک «پویزن آیوی» به نویسندگی جی ویلو ویلسون و هنرمندی مارسیو تاکارا در ابتدا قرار بود یک مجموعه کمیک کوتاه باشد، روندی که اخیراً به استراتژی دی‌سی تبدیل شده است. با این حال، عملکرد این کمیک و به وجد آمدن طرفداران از آن سبب شد تا دی‌سی داستان‌های بیشتری را به چاپ برساند. هر کسی که این کمیک را خوانده، واقعاً تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

جی ویلو ویلسون ثابت کرد که او عملکرد خوبی در مارول داشته و دوران او در دی‌سی حتی بهتر بوده است. کمیک پویزن آیوی نمونه کاملی از عملکرد عالی این نویسنده است. او قادر بوده تا بخش‌های مختلف این شخصیت را با هم ترکیب کند و نشان بدهد که او علاوه بر اینکه قادر است قهرمانانه رفتار کند، شیوه‌ای وحشتناک و شرورانه را نیز در پیش می‌گیرد.

۳۴. کمیک Nightwing – محصول سال ۲۰۲۱

کمیک nightwing
کمیک Nightwing

زمانی که نویسنده تام تیلور و هنرمند برونو ردوندو مسئولیت توسعه این کمیک را برعهده گرفتند، شخصیت نایت‌وینگ بار دیگر در بین طرفداران برجسته شد. با پایان دادن به خط داستانی ریک گریسون که طرفداران از این کار متنفر بودند، این سازندگان وضعیت جدیدی را به دیک دادند. پس از مرگ آلفرد، دیک میلیاردها دلار به ارث برد و از پول خود برای تعمیر Blüdhaven استفاده کرد و مبارزه با جرم و جنایت را با بشردوستی ترکیب کرد.

گریسون به همراه باربارا گوردون در تلاش برای پاک‌سازی شهر، حذف Blockbuster و همچنین همکاری با شهردار جدید قرار داشت و در همین حین با خواهر ناتنی‌اش به نام ملیندا زوکو آشنا شد که قبلاً از آن خبر نداشت. نایت‌وینگ به روند عالی خودش ادامه داده و توانسته برخی از سرنخ‌های رها از دوران ریک گریسون را به پایان برساند.

۳۵. کمیک Batman/Superman: World’s Finest – محصول سال ۲۰۲۲

کمیک batmansuperman world's Finest
کمیک Batman/Superman: World’s Finest

بازگشت مارک وید به دی‌سی با کمیک Batman/Superman: World’s Finest شروع شد. او در این کمیک با هنرمندانی همچون دن مورا و تراویس مور همکاری کرد و توانست بهترین کار خودش را انجام بدهد. او در ترکیب کلاسیک و مدرن مهارت بسیار بالایی دارد که باعث شد تا این کمیک بسیار شگفت‌انگیز باشد. همکاری بتمن و سوپرمن به خواننده‌ها اکشنی ابرقهرمانی در بهترین حالت را ارائه کرد.

از معرفی نزا که نقشی در کمیک Batman Vs. Robin and Lazarus Planet نیز داشت تا پرداختن به منشأ جدیدی برای شخصیت ماگوگ از کمیک Kingdom Come، این کمیک توانسته یکی از بهترین‌های دی‌سی باشد که داستان‌های شگفت‌انگیزی را ماه به ماه به خواننده‌ها ارائه کرده بود.

۳۶. کمیک Justice Society of America – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک justice society of america
کمیک Justice Society of America

گروه جامعه عدالت آمریکا اولین تیم ابرقهرمانی دی‌سی است که میراث غنی آن بیش از هشتاد سال است که وجود دارد. در دهه ۲۰۰۰ میلادی، بسیاری از افراد JSA و جامعه عدالت آمریکا را بهترین تیم ابرقهرمانی در کمیک‌ها می‌دانستند. این تیم از زمان کمیک New 52 کمیکی نداشتند اما در سال ۲۰۲۳، این موضوع تغییر کرد و کمیکی به نویسندگی جف جانز و هنرمند میکل جانین ساخته شد.

در آینده، دختر بتمن و کت‌وومن به نام هانترس رهبری گروه جامعه عدالت آمریکا را به دست می‌گیرد، آن هم زمانی که آن‌ها زیر حمله قرار دارند. با کشته شدن اعضا، او و تیم باید با دشمن خود روبه‌رو شوند. از سوی دیگر، وقتی هانترس در زمان به عقب فرستاده می‌شود، زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. تیم سازنده توانستند کار فوق‌العاده در به تصویر کشیدن این تیم انجام بدهند و طرفداران مشتاقانه منتظر ادامه آن هستند.

۳۷. کمیک Detective Comics – محصول سال ۱۹۳۷

کمیک detective comics
کمیک Detective Comics

این مجموعه کمیک طولانی‌ترین کمیک دی‌سی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر، یک کمیک غیرمتعارف از بتمن بوده است که خواننده‌ها را به مکان‌های مختلف می‌برد و با حضور کاراکترهای مختلفی همچون بت‌وومن است. با حضور نویسنده جدید رم وی، این مجموعه کمیک توانسته شهرت خودش را به‌عنوان یک کمیک منحصربه‌فرد از بتمن حفظ کند.

رم وی در کنار هنرمندانی به نام رافائل آلبوکرکی و ایوان ریس، همراه با پشتوانه‌هایی از نویسنده سی اسپوریر و هنرمندان دنی و هیدن شرمن، توانسته خانواده‌ای اشرافی و جاودانه هندی به نام اورگام را معرفی کند که از جمله خانواده‌های بزرگ شهر گاتهام از همان ابتدای تأسیس آن هستند. این مجموعه کمیک در بهترین حالت خودش همچنان بتمنی ترسناک و گوتیک است که داستان اصلی و فرعی آن از جمله بهترین داستان‌ها برای خواننده‌ها به شمار می‌رود. این کمیک مسیر کاملاً جدیدی را برای گاتهام و بتمن ترسیم کرد، چیزی که شوالیه تاریکی به آن نیاز داشت.

بهترین کمیک‌های مینی سری یا رویدادی کلاسیک دی‌سی

۳۸. کمیک Watchmen – محصول سال ۱۹۸۶

کمیک watchmen
کمیک Watchmen

توصیه خواندن کمیک «واچمن» به نویسندگی آلن مور و هنرمندی دیو گیبونز تقریباً کلیشه‌ای محسوب می‌شود. به طور کلی، این کمیک یکی از بهترین کمیک‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود و صنعت کمیک را برای همیشه متحول کرد. در واقع، افراد بسیار زیادی این کمیک را خوانده‌اند و کسانی که تمایل دارند تا بهترین فرم دی‌سی در دهه هشتاد میلادی را شاهد باشند، باید این کمیک را بخوانند.

آلن مور و دیو گیبونز با این کتاب همه چیز را تغییر دادند و به ابرقهرمانان رقت‌انگیز و پیچیدگی‌ای تزریق کردند که هرگز قبلاً همانند آن وجود نداشت. داستان این کمیک سابقه‌ای را برای دی‌سی ایجاد کرد تا رسانه ابرقهرمانی را در دست بگیرد و مورد توجه افراد بسیار زیادی از علاقه‌مندان به کمیک‌ها قرار بگیرد.

۳۹. کمیک Final Crisis – محصول سال ۲۰۰۸

کمیک final crisis
کمیک Final Crisis

کمیک‌های رویدادی Crisis از جمله بزرگترین داستان‌های دی‌سی هستند که هر کدام چیزی متفاوت را ارائه می‌کنند. کمیک Final Crisis به نویسندگی گرنت موریسون و هنرمندان جی جی جونز، کارلوس پاچکو و داگ ماهنکی، هوشمندانه‌ترین مورد از رویدادهای مختلف است. این کمیک داستان قهرمانان مولتی‌ورس دی‌سی را روایت می‌کند که در برابر تهاجم نهایی دارک‌ساید به مبارزه می‌پردازند ولی این تنها شروع ماجرا است.

سازندگان این کمیک بحرانی را ارائه می‌کنند که خواننده شبیه آن را نه دیده‌اند و نه خوانده‌اند. این داستان خوانندگان را از آغاز تاریخ بشر به ناامیدکننده‌ترین ساعت آن می‌برد و داستانی را ارائه می‌دهد که قبلاً هرگز همانند آن را تصور نمی‌کردند. کمیک‌های رویدادی همیشه جالب هستند اما این کمیک واقعاً چیز خاصی درون خودش دارد.

۴۰. کمیک Crisis on Infinite Earths – محصول سال ۱۹۸۵

کمیک crisis on infinite earths
کمیک Crisis on Infinite Earths

کمیک Crisis on Infinite Earths زمینه را برای هر کمیک رویدادی بعد از خودش فراهم کرد. این کمیک به نویسندگی مارو ولفمن و هنرمندی جورج پرز، قهرمانان دی‌سی را در مقابل آنتی مانیتور قرار می‌دهد، هیولایی که جهان‌های بی‌شماری را نابود کرده است. این نبرد توانست یکی از پربارترین دوره‌های دی‌سی را رقم بزند.

این کمیک همه چیزی که یک کمیک رویدادی نیاز دارد را درون خودش جای داده است که شامل شرور ترسناک، بهترین قهرمانان، مجموعه‌های اکشن عالی، لحظات بزرگ و تغییر شدید در وضعیت کلی خط داستانی است. این تغییرات پایدار نیز باعث شدند تا دی‌سی بهتر از سال‌های قبلش باشد.

کمیک‌های کلاسیک Vertigo

۴۱. کمیک Y: The Last Man – محصول سال ۲۰۰۲

کمیک y the last man
کمیک Y: The Last Man

این کمیک به نویسندگی برایان کی وان و هنرمندی پیا گوررا، گوران سودزوکا و پل چادویک بزرگترین کمیک ورتیگو در دهه ۲۰۰۰ میلادی بود. اتفاقات این کمیک در جهانی رخ می‌دهد که در آن، یک ویروس همه افراد با کروموزم Y را کشته است و داستان ماجراهای یوریک و میمونش به نام آمپرسند را دنبال می‌کند که آخرین نفرها از جنس مذکر روی زمین هستند.

سازندگان این کمیک توانستند در طول شماره‌های مختلف آن، داستانی استادانه را روایت کنند. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این کمیک نیز این است که هرگز آشکار نمی‌کند که ویروس از کجا آمده است. این کمیک پر از شخصیت‌ها و طرح‌های داستانی عالی است که اثری درخشان در میان کمیک‌های ورتیگو به شمار می‌رود.

۴۲. کمیک Preacher – محصول سال ۱۹۹۵

کمیک preacher
کمیک Preacher

ورتیگو برخی از بزرگترین کمیک‌های دهه ۹۰ میلادی را به چاپ رسانده و این آزادی عمل را در اختیار سازندگان و نویسندگان قرار داده تا هر داستانی که می‌خواهند را بازگو کنند. کمیک پریچر به نویسندگی گارث انیس و هنرمندی استیو دیلون، نمونه بارزی از آن چیزی است که کمیک‌های دهه ۹۰ میلادی ورتیگو را شگفت‌انگیز کرده است.

این کمیک داستان واعظی به نام جسی کاستر را دنبال می‌کند که توسط نیرویی نیمه فرشته و نیمه شیطانی به نام جنسیس تسخیر می‌شود. آن‌ها به همراه نامزد جسی به نام تولیپ و بهترین دوستش به نام کسیدی که یک خون‌آشام ایرلندی است، به دنبال پیدا کردن خدا هستند که به دنبال تولد جنسیس، بهشت را ترک کرده است. این کمیک پر از لحظات خنده‌دار و اشک‌آور است و یک تجربه کمیک شگفت‌انگیز را رقم می‌زند.

۴۳. کمیک ۱۰۰ Bullets – محصول سال ۱۹۹۹

کمیک 100 bullets
کمیک ۱۰۰ Bullets

این کمیک به نویسندگی برایان آزارلو و هنرمندی ادواردو ریسو، اغلب در میان بزرگترین کمیک‌های شرکت ورتیگو فراموش می‌شود. با این حال باید گفت که این اثر یکی از مهم‌ترین کمیک‌هایی ورتیگو به شمار می‌رود که پس از رونق کمیک‌های ورتیگو در میانه دهه ۹۰ میلادی عرضه شد. سازندگان توانستند داستانی خاص را خلق کردند که بر خلاف انتظارات است.

فرض داستانی این کمیک ساده است و داستان مأمور گریوز را دنبال می‌کند که کیفی حاوی صد گلوله غیر قابل ردیابی دارد و به شخصی نزدیک می‌شود و به او اجازه می‌دهد تا هر کاری دوست دارد با آن‌ها انجام بدهد. چیزی که در ابتدا به‌عنوان یک کمیک جنایی شروع شد، در ادامه پیچیده‌تر و معمایی‌تر شد و داستانی فراموش‌نشدنی را خلق کرد.

۴۴. کمیک Swamp Thing – محصول سال ۱۹۸۴

کمیک swamp thing
کمیک Swamp Thing

کمیک‌های ترسناک به بهترین شکل ممکن نوشته می‌شوند و دلیل آن نیز به‌خاطر کارهای نویسندگی آلن مور در کمیک Swamp Thing است. از شماره ۲۰ تا ۶۴، آلن مور داستان کمیک Saga Of The Swamp Thing را نوشته بود و با هنرمندانی همچون استیو بیست، جان تاتلبن، ریک ویتچ و تعدادی دیگر همکاری کرد. نویسندگی آلن مور سبب شد تا این کمیک ترسناک و هیولایی ساده به چیزی فراتر از آن تبدیل شود.

تلاش‌های آلن مور در این کمیک نه‌تنها سرچشمه همه کارهایی بود که او پس از آن انجام داد بلکه روی تمام کمیک‌های ترسناک پس از خودش نیز تأثیرگذار بوده است. آلن مور توانسته با نویسندگی خودش بیننده‎ها را به وحشت بیندازد یا قلب آن‌ها را با رابطه میان سوامپ ثینگ و ابی آرکین به تپش وا بدارد. این یک اثر شاهکار است که هر فردی باید آن را بخواند.

۴۵. کمیک The Sandman – محصول سال ۱۹۸۹

کمیک the sandman
کمیک The Sandman

کمیک سندمن یکی از بهترین کمیک‌ها به شمار می‌رود که توسط نیل گیمن نوشته شده و شامل بیش از هفتاد و پنج شماره، یک نسخه ویژه و یک مینی سری پیش‌درآمد است و هنرمندان برجسته و سرشناسی همچون سم کیث، مایک درینگنبرگ، کلی جونز، پی کریگ راسل، مایکل زولی، جیل تامپسون، شاون مک‌مانوس و تعداد زیاد دیگری روی آن کار کردند.

کمیک سندمن دستاوردی بی‌نظیر در عرصه کمیک به شمار می‌رود که روایتی فراگیر و عالی دارد و داستان‌های فرعی آن نیز جالب توجه هستند. نیل گیمن و دیگر همکارانش توانستند این کمیک را به یک قطعه داستانی بسیار زیبا و جذاب تبدیل کنند.

داستان‌های کلاسیک بتمن

۴۶. کمیک Tom King’s Batman – محصول سال ۲۰۱۶

کمیک tom king's Batman
کمیک Tom King’s Batman

بتمن یکی از معدود شخصیت‌هایی بود که از کمیک بدنام New 52 بدون آسیب بیرون آمد و این در حالی بود که اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو با کارهای خود سطح انتظار را بسیار بالا برده بودند. خوشبختانه تام کینگ فردی مناسب برای نوشتن داستان کمیک «بتمن» از شماره ۱ تا ۸۵ بود و در این کمیک‌ها با هنرمندانی همچون دیوید فینچ، میکل جانین، میچ جرادز، جوئل جونز، جان رومیتا جونیور و تعداد دیگری همکاری کرد.

این کمیک نوشته تام کینگ درون ذهن بتمن نفوذ کرده و کاوش می‌کند که دیگر کمیک‌ها اصلاً همانند آن را انجام نداده بودند. تام کینگ توانسته داستان‌های شگفت‌انگیزی از بتمن را خلق کند که در دو خط داستانی روایت می‌شدند که یکی حول محور رابطه بتمن با کت‌وومن است و دیگری مربوط به نقشه شخصیت بین برای نابودی بتمن است.

داستان‌های کلاسیک سوپرمن

۴۷. کمیک All-Star Superman – محصول سال ۲۰۰۶

کمیک all star superman
کمیک All-Star Superman

شخصیت سوپرمن در کمیک‌های شگفت‌انگیزی حضور داشته اما هیچ کدام در حد و اندازه این کمیک نیستند. کمیک All-Star Superman به نویسندگی گرنت موریسون و هنرمندی فرانک کویتلی داستان یک سوپرمن در حال مرگ را روایت می‌کند که بیش از حد در معرض تابش خورشیدی قرار گرفته و حالا در تلاش است تا جلوی نقشه‌های لکس لوثر را بگیرد و قبل از اینکه از دنیا برود، اینجا را دنیایی بهتر از قبل کند.

نویسنده و سازنده این کمیک از هر دوره‌ای از این شخصیت چیزی را وام برداشته تا داستانی بی‌نقص از شخصیت سوپرمن را روایت کند. این کمیک چیزی را به هر خواننده‌ای می‌دهد و داستان آن بدون وابستگی به دیگر داستان‌ها است و طرفداران بدون دانش قبلی نسبت به داستان‌های دیگر سوپرمن می‌توانند از خواندن این کمیک لذت ببرند.


منبع: cbr

source

توسط funkhabari