سارا باند (Sarah Bond)، مدیر Xbox، گفته است که طیف وسیعی از عوامل، برای گرفتن چنین تصمیماتی در نظر گرفته میشوند.
سارا باند، مدیر Xbox، بهتارگی جزئیات بیشتری را از تصمیم کمپانی، مبنی بر تعطیلی استودیوها به اشتراک گذاشته است. روز سهشنبه، اعلام شد که Xbox چهار استودیوی فرستپارتی را تعطیل میکند. اگر بخواهیم نگاهی به استودیوها و آثار آنها داشته باشیم، میتوان به Arkane Austin (توسعهدهنده بازی Redfall)، Tango Gameworks (توسعهدهنده Hi-Fi Rush)، Alpha Dog (توسعهدهنده Mighty Doom) و استودیوی Roundhouse Games، اشاره کرد.
در نشست اخیر Bloomberg حول محور فناوری، که در سانفرانسیسکو برگزار شد، دینا باس (Dina Bass، از بلومبرگ) از سارا باند پرسید که انتظار دارد، بازیکنان چگونه تعطیلی استودیوها را درک کنند. باند در پاسخ گفت که این تعطیلیها، به سلامت تجارت در درازمدت کمک خواهند کرد:
همیشه سخت است چنین تصمیماتی بگیرید. آنچه که قبلا، در مورد این صنعت گفته بودم را مرور میکنم. با نگاه به رویههای اساسی، مسئولیت بزرگی داریم تا موقعیت بازیها و دستگاههایی که میسازیم و سرویسهایی که ارائه میدهیم را حفظ کنیم، حتی زمانی که صنعت در حال رشد نیست و در فاز تغییر به سر میبرد.
و اخباری که اواخر هفته اعلام کردیم، نتیجه همین موضوع است، تا مطمئن باشیم این کسبوکار در طولانی مدت سالم باقی خواهد ماند.
دینا باس یادآور شد که بازیکنان، از تعطیلی استودیوی Tango Gameworks بسیار ناامید شدهاند و معتقدند که آخرین ساخته آنها، بازی موفقی بود. بنابراین موقعیت این استودیو باید حفظ میشد. با این حال، سارا باند دوباره تاکید کرد که تمامی این تصمیمات، برای حفظ حیات پایدار Xbox گرفته شده است. باند در ادامه گفت:
ماهیت این صنعت به عنوان یک هنر خلاقانه است و همیشه از این جنبه آن قدردانی کردهام. بدان معنی که موقعیت و موفقیت هر بازی و استودیویی منحصر به خودش است. معیار مشخصی نیست که برای همه کارآمد باشد.
ما هر استودیو و تیم بازیسازی را بررسی میکنیم و وقتی با چنین تصمیمگیریهایی مواجه میشویم، طیف وسیعی از عوامل مختلف را در نظر گرفتهایم.
نهایتا همه این عوامل، به حفظ بلندمدت بازیها، دستگاهها و سرویسها منتهی میشود و اطمینان حاصل میکنیم که این وعده محقق شود.
source