تا کنون درباره چیزهایی که میخواهیم در GTA 6 باشند، زیاد شنیدهایم اما اکنون جامعه هواداران GTA 6 چیزهایی که نباید در بازی باشند را به اشتراک گذاشتهاند.
احتمالا یک سال تا عرضه GTA 6 باقی مانده. این بدان معنا است که Rockstar احتمالا آخرین مراحل ساخت عنوان آینده خود را سپری میکند. با این حال، این موضوع مانع طرفداران نشده که از توسعهدهنده بخواهند تا انواع ویژگیها را به Grand Theft Auto جدید اضافه کند اما امروز شاهد مسئلهای کاملاً برعکس هستیم زیرا جامعه هواداران GTA 6 برای به اشتراک گذاشتن ویژگی هایی که امیدوارند در نسخه مورد انتظارشان ظاهر نشوند، گرد هم میآیند.
پستی در کانال ردیت GTA 6 با جامعهای ۱ میلیون نفری که منتظر عنوان آینده راکستار هستند منتشر شده که در مورد چیزهایی که نمیخواهند به نسخه نهایی راه پیدا کنند، صحبت میکند.
بازگرداندن شخصیتهای GTA 5
مدتی پیش، یک تریلر باورنکردنی منتشر شد که مایکل، فرانکلین و ترور را به عنوان شخصیتهای اصلی در تریلر GTA 6 به تصویر میکشید. با این حال، بیش از آنکه دیدن دوباره شخصیتهای اصلی GTA 5 برای این عنوان خوب باشد، بازگرداندن شخصیتهای بازی قبل، برای GTA مضر خواهد بود.
راکستار احتمالاً میخواهد عنوان آینده این سری به خاطر خودش محبوب باشد نه به خاطر حضور شخصیتهای قدیمی سری. چنین کاری را میتوان برای GTA Online انجام داد که در آن بازگرداندن چهرههای قدیمیتر به نوعی سنت تبدیل شده است.
هر چند که در گذشته شخصیتهای نسخههای قبلی گاهی در بازی جدید حضور پیدا میکردند اما به ندرت پایان خوشی در انتظارشان بوده است.
در آخرین مورد، شاهد حضور جانی کلیبیتز (Johnny Klebitz)، شخصیت اصلی بستهالحاقی بازی GTA 4، در GTA 5 بودیم اما او در همان ابتدا توسط ترور فیلیپس به طرز وحشیانهای کشته شد. با در نظر گرفتن این موضوع، امیدواریم مایکل و دوستانش از Vice City دور بمانند.
انتقال پیشرفت GTA Online
GTA Online در حال حاضر بیش از یک دهه قدمت دارد و به این خاطر برخی از طرفداران که از زمان عرضه، آن را بازی کردهاند، نگران هستند که پیشرفتشان در عنوان قبلی به بازی جدید منتقل نشود.
با این حال، در جهت سرگرمکننده بودن بخش آنلاین GTA 6 برای همه بازیکنان، باید همه از صفر شروع کنند. اگر بخش آنلاین GTA 6 از روز اول دارای ماشینهای پرنده، موتورهای موشکی و بازیکنان با بالاترین لول ممکن باشد، GTA 6 برای کسانی که هرگز GTA 5 را بازی نکردهاند، به یک کابوس تبدیل خواهد شد.
سیستم شرافت Red Dead
در بازی Red Dead Redemption و دنباله آن، بازیکنان بر اساس اعمال خود، در بخش داستانی بازی مورد قضاوت قرار میگرفتند. اگر بیگناهان را بیمورد بکشید یا فروشگاهی را غارت کنید، مقداری از شرافت خود را از دست میدهید و بالعکس، اگر به جامعه خود کمک کنید یا جنایتکاران خطرناک را از بین ببرید، افتخار کسب خواهید کرد.
این سیستم در غرب وحشی به خوبی کار میکند اما برای GTA مناسب نیست. از این گذشته، در بازیهای GTA ما «یک گانگستر پست فطرت هستیم، نه یک کابوی با اخلاقیات خاکستری.»
با این وجود، در حالی که به هر حال بعید است سیستمی برای سنجش شرافت به GTA 6 راه پیدا کند، اما بد نیست یک مکانیزم اعتماد بین شخصیتهای اصلی، یعنی لوسیا (Lucia) و جیسون (Jason)، وجود داشته باشد.
واقعگرایی شدید
در نهایت، GTA 6 یک بازی ویدیویی است و باید مانند یک بازی با آن رفتار شود. به تازگی، شاهد افشاگریهایی بودیم که نشان میدهند Grand Theft Auto 6 سیستم حمل سلاح مشابه Red Dead Redemption 2 دارد که به بازیکنان اجازه میدهد تنها تعداد محدودی از سلاحها را حمل کنند.
این موضوع مورد انتقاد طرفدارانی قرار گرفت که خواهان چرخ انتخاب سلاح GTA هستند. آنها معتقدند که بازیکنان همیشه باید بتوانند یک RPG را از جیب پشتی خود بیرون بیاورند. این مسئله قطعاً بحث جدیدی را در جامعه بازی ایجاد میکند که آیا GTA 6 باید اولویت را به واقعگرایی بدهد یا سرگرمی؟
در نهایت، توجه به واقعگرایی در بازی، حرکت روی لبه تیغ است. حمل سلاح به صورت واقعگرایانه یک چیز است اما اگر لوسیا و جیسون به طور منظم نیاز به غذا خوردن، نوشیدن، خوابیدن یا رفتن به دستشویی داشته باشند، در آن صورت واقعگرایی بازی جنبه سرگرمی آن را کمرنگ میکند. هر چند میتوان مطمئن بود که راکستار به تعادل درستی در این زمینه دست خواهد یافت.
همچنین، همانطور که برخی از طرفداران اشاره میکنند، یک شبیهساز زندگی واقعگرایانه در GTA صرفاً روی کاغذ جالب به نظر میرسد و چیزی نیست که دوست داشته باشیم در بازی نهایی شاهد آن باشیم.
source