امروز شرکت Atari در بیانیهای اعلام کرد که به طور رسمی «برند و کتابخانه عناوین تحت مالکیت» Intellivision را خریداری کرده است.
مدیرعامل Atari، وید رُزن (Wade Rosen)، بیان کرد که این خرید «فرصتی نادر برای اتحاد رقبای سابق» است. رُزن همچنین گفت که میخواهد «طرفداران عصر طلایی بازی را گرد هم آورد». او افزود که نام Intellivision تغییر خواهد کرد، اما همچنان به توزیع کنسول Amico ادامه خواهد داد.
طرفداران احتمالاً Intellivision را به خاطر عناوین کلاسیک آرکید آن، مانند BurgerTime، میشناسند.
Atari در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد که قصد دارد «توزیع دیجیتالی و فیزیکی بازیهای قدیمی Intellivision را گسترش دهد» و «به کمک آن بازیهای جدید بسازد». لازم به ذکر است که Atari فقط «تعداد مشخصی از بازیهای این برند» را خریداری کرده.
با توجه به خرید امتیاز بیش از ۲۰۰ عنوان، مطمئناً Atari به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد داد. همچنین، Atari در حال حاضر اقدام به فروش تیشرتهای Intellivision کرده است.
Atari در بیانیه مطبوعاتی امروز خود تأیید کرد که در حال بررسی «فرصتهای به دستآمده» به واسطه این خرید است.
فیل آدام (Phil Adam)، مدیرعامل Intellivision، به تازگی بیان کرد که به Atari اعتماد دارد و مشتاقانه منتظر «همکاری گستردهتر» و تهیه «مجموعه وسیعی از عناوین جدید Atari و Intellivision» است.
Atari پیشتر Infogrames را نیز تصاحب کرده بود. آنها در آن زمان اعلام کرده بودند که از برند Infogrames به منظور افزودن IPهای جدید به مجموعه بازیهای Atari استفاده خواهند کرد.
source