خالق سری بازیهای Yakuza/Like a Dragon اخیراً پیرامون چالشهایی که با سگا (Sega) بر سر تایید ساخت بازی اول این مجموعه داشت، صحبت کرده است.
توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi)، خالق فرنچایز Yakuza و مدیر ارشد سابق بخش خلاقیت سگا، طی مصاحبهای جدید توضیح داد در زمانی که او در اوایل دهه ۲۰۰۰ به فکر عرضه اولین بازی Yakuza بود، سگا در تلاش بود تا بازیهایی را منتشر کند که فروش خوبی در سطح جهانی داشتند.
وی در این باره گفت:
سگا به دنبال انتشار بازیهایی بود که در میان توده مردم جذاب باشند و فروش خوبی داشته باشند. اما این طرز فکر منجر به راهحل نمیشد و من دیدم که بسیاری از پیشنهادات بازی به تدریج کم میشوند، زیرا تولیدکنندگان میخواستند تا چیزها را همانطور که مدیریت به آنها دستور داده، تغییر دهند.
به گفته ناگوشی، سگا در ابتدا علاقهای به ساخت Yakuza نداشت، زیرا احساس میکرد این مجموعه نمیتواند جذابیت جهانی مورد نظر خود را داشته باشد.
ایده ساخت Yakuza در ابتدا کاملاً رد شد. این بازی بر خلاف خواستههای سگا در جذب حداکثری افراد بود. سگا اعتقاد داشت بچهها نمیتوانند آن را بازی کنند و برای زنان و تماشاگران خارج از کشور مناسب نیست. از این نظر، هیچ راهی برای اخذ تایید ساخت بدون مقاومت وجود نداشت.
ناگوشی میگوید ایده ساخت Yakuza سه بار رد شد تا این که سگا سرانجام به ساخت بازی اول چراغ سبز نشان داد.
سری Yakuza پس از گذشت حدود دو دهه موفقیت بزرگی را برای سگا به ارمغان آورده است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که این سری مجموعا ۲۱.۳ میلیون نسخه فروخته است و در اوایل سال جاری Like a Dragon: Infinite Wealth تنها در هفته اول فروش یک میلیون نسخهای را به ثبت رساند.
آقای ناگوشی پس از ترک سگا در اکتبر ۲۰۲۱، با همکاری کمپانی NetEase استودیوی جدیدی را تأسیس کرد و روی ساخت اولین بازی خود کار میکند.
source