بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (SIE) اعلام کرده که پلی استیشن ۴، همچنان بخش مهمی از تجارت آن‌ها می‌باشد.

طی دیدار تجاری سونی در روز گذشته، اطلاعات جدیدی مربوط به برنامه پلی استیشن و استراتژی‌های آینده منتشر شد. فایل کامل این گزارش را در این نشانی می‌توانید دریافت کنید.

هیدئاکی نیشینو (Hideaki Nishino)، که به‌تازگی به عنوان مدیرعامل‌های جدید پلی استیشن انتخاب شده، اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی به ارمغان آورده است. البته با این وجود، مشخص شد که کاربران پلی استیشن ۴ حدود نیمی از مشترکین فعال کنونی را تشکیل می‌دهند. نیشینو در این دیدار، چنین گفت:

همانطور که مشاهده می‌کنید، تعداد کاربران فعال پلی استیشن ۵ به شکل قابل توجه‌ای رو به رشد بوده و آن‌ها حدود نیمی از مشترکین فعال ماهانه را تشکیل داده‌اند. با وجود این که پلی استیشن ۴ هنوز بخش مهمی از تجارت ما می‌باشد، بازیکنان پلی استیشن ۵ بیشتر از نسل پیشین فعال هستند و ما انتظار داریم که این روند ادامه یابد.

پلی استیشن ۴ بخش مهمی از تجارت سونی باقی خواهد ماند - گیمفا
پلی استیشن ۴ بخش مهمی از تجارت سونی باقی خواهد ماند - گیمفا

بر اساس گزارش SIE، کاربران پلی استیشن ۵ نسبت به نسل قبل پول بیشتری خرج کرده و زمان بیشتری صرف تجربه بازی‌های می‌کنند. کاربران پلی استیشن ۵ به ازای کنسول، به طور میانگین ۱۷۶ درصد بیشتر بر محتوای الحاقی، ۵۷ درصد بیشتر بر سرویس‌ها و ۳۴ درصد بیشتر بر تجهیزات جانبی هزینه می‌کنند. این در حالی است که هر کاربر ۱۲ درصد کمتر روی بازی‌ها خرج می‌کند.

دنیل احمد (Daniel Ahmad)، رئیس تحقیقات Niko Partners، به‌تازگی گفته که بازی‌های سرویس محور انتقال به کنسول جدید را منحصر به فرد کرده‌اند.

یک چیز که انتقال به نسل نهم را از دیگر نسل‌ها متفاوت می‌کند این است که بازی‌های سرویس محور اکنون نقش بزرگتری دارند. پلی استیشن ۵ در بازه زمانی مشابه توانسته به اندازه پلی استیشن ۴ به فروش برسد، اما دارندگان پلی استیشن ۳ هر روز بسته‌الحاقی و بتل‌پس نمی‌خریدند.

پلی استیشن ۴ بخش مهمی از تجارت سونی باقی خواهد ماند - گیمفا

شرکت سونی در ادامه گفت که می‌خواهد با استفاده از دستگاه‌های جانبی و گسترش به دستگاه‌های جدید، بازیکنان بیشتری را با پلی استیشن ۵ معرفی کند. طبق آخرین گزارش شرکت سونی توانسته ۵۹.۳ کنسول پلی استیشن ۵ را به فروش برساند. پلی استیشن ۴ در بازه زمانی مشابه، به فروش ۶۰ میلیون دستگاه رسیده بود.

طی دیدار مذکور، آقای هرمن هولست (Hermen Hulst) اعلام کرد که پلی استیشن به گسترش فرنچایزهای پرطرفدار، تقویت قابلیت‌های سرویس محور و گسترش آثار به دستگاه‌های جدید ادامه خواهد داد.

پلی استیشن ۴ بخش مهمی از تجارت سونی باقی خواهد ماند - گیمفا

هولست در ادامه از آثار جدید استودیوهای پلی استیشن گفت.

بازی‌های اصلی پلی استیشن از فرنچایزهای موفق و آیپی‌های جدید جاه‌طلبانه خواهند بود و این بازی‌ها توسط استودیوهایی که با موفقیتشان خود را ثابت کرده‌اند، توسعه خواهند یافت. این روند با بازی‌های سرویس محور و عناوین آزمایشی نوآورانه همراه خواهد بود.

پلی استیشن به انتشار بازی‌های تک‌نفره ابتدا روی کنسول ادامه می‌دهد. البته بازی‌های سرویس محور هم کنسول و هم رایانه‌های شخصی را هدف قرار خواهند داد.

بخش گیمینگ سونی ابتدای سال جاری میلادی طی تصمیمی که سونی آن را «بسیار سخت» توصیف کرده بود، حدود ۸ درصد از کارمندان خود را حدود ۹۰۰ نفر می‌شدند، اخراج کرد. این شرکت پیش‌تر تایید کرده بود که تا آوریل ۲۰۲۵ هیچ برنامه‌ای برای انتشار یک بازی بزرگ و اصلی از فرنچایزهای موجود ندارند.

source

توسط funkhabari.ir