یک گزارش جدید نشان میدهد که بازار جهانی بازی در سال گذشته نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.
پلتفرمهای مختلفی شامل PC، کنسولها و تلفنهای همراه برای تجربه بازیها در دسترس هستند و معمولاً به طور سالانه درآمدزایی قابل توجهی را به ثبت میرسانند. بازیهای PC در سال گذشته به لطف پلتفرمهایی مانند Steam بیشترین سهم را در رشد بازیها داشتند. با این حال، یک گزارش نشان میدهد که بازار جهانی گیمینگ در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.
صنعت بازی بیش از هر زمان دیگری در سراسر جهان به محبوبیت بالایی دست یافته و به یک پدیده جهانی تبدیل گردیده و این ارقام نشان میدهد که صنعت مذکور تا چه اندازه بزرگ و گسترده شده است. در این میان، منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم را در درآمد صنعت بازی داشته است. شرکت Newzoo اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که اطلاعات مهمی را در مورد بازار گیمینگ ارائه میکند.
در این گزارش آمده است:
بهبود زیرساخت اینترنت تلفن همراه، دسترسی مقرون به صرفه به اینترنت، در دسترس بودن بازیهای مقرون به صرفه و تعداد فزاینده کاربران گوشیهای هوشمند در رشد قابل توجه درآمد صنعت بازی تاثیرگذار بوده است.
همانطور که اشاره شد، منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم درآمد بازی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده و درآمد ۸۴.۶ میلیارد دلاری به ثبت رسانده است. این یک رقم قابل توجه است اما گزارش مذکور نشان میدهد که درآمد سالانه این منطقه نسبت به سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشته است.
دومین منطقه از نظر بیشترین سهم درآمد، آمریکای شمالی است و نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار درآمد را به ثبت رسانده که میزان درآمد آن نسبت به سال قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. اروپا سومین منطقه بزرگ با درآمد ۳۳.۷ میلیارد دلار و افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به سال قبل است. سایر مناطق مهم عبارتند از آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا. این مناطق به سرعت در حال رشد هستند و علاقه بیشتری را از سوی مخاطبان عمومی بازی نشان میدهند.
به نظر میرسد که گستردگی بازی در سطح جهانی در حال افزایش بوده و علاقه مخاطبان بیش از هر زمان دیگری است. از آنجایی که ناشران نسبت به گذشته توجه خود را روی بازار PC و موبایل افزایش دادهاند، این ارقام در سالهای آینده میتواند افزایش یابد. Newzoo تخمین میزند که درآمد صنعت بازی تا سال ۲۰۲۶ به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
source