همانطور که به یاد دارید، در دسامبر ۲۰۲۳ با انتشار تریلری از بازی GTA 6 رونمایی شد. در آن زمان کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس به عنوان تنها پلتفرمهای مقصد بازی در نظر گرفته شده بودند و همین موضوع، باعث شد تا بازیکنان PC ناامید شوند. البته، این تصمیم Rockstar آنچنان دور از انتظار نبود.
در یکی از مصاحبههای رسمی اخیر، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل Take-Two، به سوالاتی پیرامون نسخه PC بازی GTA 6 و سایر موضوعات مربوط به این فرنچایز پاسخ داد. این رویداد رسمی که پنجاه و دومین کنفرانس سالانه فناوری، رسانه و مخابرات TD Cowen بود، در روز پنجشنبه برگزار شد.
دو بازی GTA V و GTA Online درآمدزایی بالایی داشتهاند
مجری این مراسم، به این موضوع اشاره کرد که بازی GTA V، از زمان عرضه تاکنون، حدودا ۱۰ میلیارد دلار درآمد را برای شرکت سازنده حاصل کرده است. زلنیک با این اطلاعات موافق بود و اظهار داشت که با ریاضی ساده، میتوان این موضوع را استنباط کرد. بعد از آن، در مورد GTA 6 گفتوگو کردند.
مجری برنامه چنین سوالی را از زلنیک پرسید:
با توجه به اینکه در جریان توسعه GTA 6 قرار داشتهاید، آیا باور دارید فروش این بازی هم موفقیتآمیز خواهد بود و میتواند از دستاوردهای پیشین فرنچایز پیشی بگیرد؟
زلنیک با تاکید بر رشد چشمگیر فرنچایز GTA، اظهار داشت:
چشمانداز بازار فعلی نسبت به زمانی که GTA V عرضه شد، بسیار متفاوت است. GTA IV نسخه قبلی آن زمان بود که محتوای قابل دانلود داشت، اما محتوای سرویس محور آن، با GTA Online قابل قیاس نبود.
در آن زمان رقابت بین Call of Duty و فرنچایز ما بسیار شدید بود. یک دهه پس از آن را که بررسی کنیم، متوجه میشوید با GTA V، خود را از دیگر عناوین جدا کرده بودیم. صعود ما بهگونهای بود که به معیار سرگرمی، در میان تمامی پلتفرمها تبدیل شدیم. زمانی هم که Rockstar تریلر را منتشر کرد، عملا غوغایی در رسانههای دیجیتالی به پا شد. این تریلر در روز اول ۹۳ میلیون بازدید داشت و معیارهای قبلی را از نو تعریف کرد. بازیکنان از ما انتظار زیادی دارند و نمیتوان آن را انکار کرد.
هر چند، همچنان تریلر گیمپلی بازی را ندیدهایم و عملکرد بازی در زمان انتشار، غیرقابل پیشبینی است. استراوس هم موافق بود که همه اینها صرفا حرف هستند:
در حالی که به نقطه اوج مهمی دست پیدا کردهایم، هدف نهایی ما همچنان ساخت یک بازی ویدیویی بی عیب و خارقالعاده است. تا زمانی که این هدف اجرایی نشود، حرفهای ما اهمیتی نخواهند داشت. ما “باید” موفق شویم و این آرزوی مشترک Rockstar و Take-Two است. تصورات ما بی مرز هستند، واقعا بی حد و مرز.
موفقیت و نفوذ Take-Two در بازار ۲۰۱۳ را در نظر بگیرید و آن را با زمان حال مقایسه کنید؛ جایی که به عنوان دومین نهاد پیشروی صنعت، قرار داریم. جایگاه ما از آن زمان، به طور قابل ملاحظهای تغییر کرده است. ما توانایی بینظیری برای پشتیبانی از عنوانی پرفروش داریم، شکاهکاری که در دنیای بازیها بیرقیب باشد.
نسخه PC بازی GTA 6
سوال بعدی در مورد نسخه PC بازی GTA 6 بود و اینکه چرا هنوز معرفی نشده است. میزبان این مصاحبه، از آقای زلنیک پرسید:
نسخههای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس بازی را معرفی کردید ولی خبری از نسخه PC نشد. میتوانید کمی راجع به آن صحبت کنید؟
تا جایی که میدانم، عدم معرفی آن به معنی نیست که به فراموشی سپرده شده باشد. ممکن است مراحل طبیعی طی شوند و نهایتا از آن صحبت شود. حداقل از نظر من موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.
استراتژی Rockstar Games پیرامون پلتفرمهای مقصد بازی مشخص است و در صورت لزوم، از آن صحبت میکند. فکر میکنم رویکرد بهینه کسبوکارمان این باشد که با همه مصرفکنندگان در تعامل باشیم. طبق سنت، این سازمان تلاش کرده است تا به مخاطبان خود در تمامی بسترهای مشخص دسترسی پیدا کند و با حضور آنها سازگار باشد.
به صورت خلاصه، استراوس زلنیک مشخص نکرد که نسخه PC منتشر خواهد شد یا خیر. زلنیک همچنین یادآور شد که Rockstar Games، نسبت به انتشار دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2، رویکردی مشابه داشت.
در ادامه مصاحبه، میزبان از استراوس زلنیک پرسید:
درست است که هنوز GTA 6 عرضه نشده، اگر قرار بود پیشبینی کنیم…
استراوس زلنیک به طنز صحبت وی را قطع کرد و از GTA 7 صحبت کرد:
باید چند موضوع را بپذیریم. اول از همه، Rockstar ترجیح میدهد تا نهایتا هر ۱۲ سال، ورودی جدید فرنچایزهایش را منتشر کند. دوما، آنها برنامههای بزرگی برای بخش آنلاین بازیهای خود در نظر گرفتهاند که فعلا، جزئیاتش فاش نخواهد شد. با این حال، با توجه به موفقیتی که GTA Online داشت، منطقی است که در حال ابداع استراتژیهایی نوین برای گسترش و تقویت این مؤلفه باشند. سوما، این احتمال هم وجود دارد که Rockstar در دهه آینده، روی پروژههایی غیر از GTA کار کند. بنابراین شاید قصد داشته باشند همه این کارها را انجام دهند، مسئله نهایی مربوط به چیست؟ منابع یا موارد دیگر؟
آقای زلنیک، تایید کرد که Rockstar Games، از زمان عرضه GTA V به شدت فعال بوده است و توسعه GTA 6 به مدت ۱۲ سال طول نکشیده است:
این موضوع مهم را باید در نظر بگیریم. به این شکل نبود که Rockstar بازی GTA V را عرضه کند و برای ۱۲ سال بیکار بماند.
GTA Online بهعنوان اکوسیستمی گسترده و پویا معرفی شد و تا امروز، به رشد و گسترش خود ادامه میدهد. در نتیجه، این شرکت از تولیدکننده بازیهای بزرگ و منحصر به فرد، به یک مهره اصلی در دنیای بازیهای آنلاین تبدیل شده است.
باید گفت که Rockstar در این مدت محتوای عظیمی را برای عنوان آنلاین خود منتشر کرده است و همچنین ورودی جدیدی از Red Dead را عرضه کرد.
باید گفت که نکات قابل توجهی در این مصاحبه بررسی شدهاند. منتظر اطلاعات بیشتر، پیرامون محبوبترین فرنچایز جهان باز صنعت بازیهای ویدیویی باشید.
source