هزینه ساخت عناوین مختلف در صنعت گیم، به دلیل تورم و افزایش منابع مورد نیاز، افزایش یافته است. توسعهدهندگان نیز مجبور شده بودند تا قیمت بازیها را از ۶۰ به ۷۰ دلار افزایش دهند و به نظر میرسد بازیکنان، مخالف این موضوع هستند. حتی شرکت Capcom، از فروش بازی Dragon’s Dogma 2 که ۷۰ دلار قیمت داشت زیاد راضی نیست.
اخیرا Capcom طی یک جلسه پرسش و پاسخ، اعلام کرد که بازی AAA و ۷۰ دلاری Dragon’s Dogma 2 با استقبال عادی و معمولی از سوی بازیکنان روبهرو شده است. کاملا واضح است که بازیکنان، از افزایش قیمتها راضی نیستند و از سوی دیگر، توسعهدهندگان برای سودآوری و تولید بازیهای با کیفیت، باید دست به چنین اقدامی بزنند.
شرکت Capcom همچنین بیانیهای را پیرامون قیمتگذاری بازیها منتشر کرد:
پس از ارزیابی دقیق واکنش بازیکنان و در نظر گرفتن افزایش هزینه توسعه بازیها، قیمتها را تعیین خواهیم کرد.
بازی Dragon’s Dogma 2 در ماه عرضه بیش از ۲.۵ میلیون نسخه فروخت و در اواخر ماه مه، فروش آن از مرز ۳ میلیون نسخه عبور کرد. این بازی همچنین، یکی دیگر از عناوین Capcom بود که عرضه موفقی را روی پلتفرم استیم تجربه میکرد. با این حال، به نظر میرسد Capcom از این آمار و ارقام زیاد هم راضی نیست.
هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto)، مدیر شرکت Capcom، قبلا اشاره کرده بود که قیمت بازیها نسبت به هزینههای توسعه بسیار پایین است و هزینههای ساخت حدودا ۱۰۰ برابر بیشتر از دوران NES برآورد میشوند.
با این حال و بر اساس شواهد گذشته، قبلا ثابت شده است که بازیکنان نگران پرداخت ۷۰ دلار برای بازی هستند و ممکن است همین بازی، محتویات قابل توجهای نداشته باشد. از زمان اجرایی شدن تا به امروز، قیمت ۷۰ دلاری بازیها واقعا بحثبرانگیز بوده است.
این موضوع در اوایل مشکل حادی تلقی نمیشد. اما از آنجایی که عرضه بازیهای ناتمام و گرفتن پول نقد از بازیکنان، ترند این روزهای صنعت گیم شده است، مصرفکنندگان با احتیاط بیشتری عناوین دلخواه خود را انتخاب و تهیه میکنند.
بنابراین، امیدواریم نهایتا راه حلی ارائه شود که به ثبات و تعادل هزینهها در صنعت گیم کمک کند، به صورتی که مصرفکنندگان و توسعهدهندگان، همگی راضی باشند. همچنین، باید دید استراتژیهای شرکت Capcom، پیرامون قیمتگذاری، نهایتا چگونه پیادهسازی خواهند شد.
source