هیدتاکا میازاکی، خالق بازی Elden Ring و مدیرعامل FromSoftware، در مصاحبه‌ای با وبسایت PC Gamer متذکر شد که استفاده از راهنما برای به اتمام رساندن بازی‌های این استودیو «شیوه‌ای مطلوب و کاملاً قابل قبول» برای تجربۀ بازی است، اما اگر پلیرها نمی‌توانند بدون استفاده از راهنما بازی را به اتمام برسانند، پس «جا برای پیشرفت استودیو در این زمینه» وجود دارد.

میازاکی در این باره گفت:

البته که پلیرها از راهنماهای مختلف استفاده خواهند کرد و همیشه اطلاعات غنی و زیادی در جوامع آثارمان به اشتراک گذاشته می‌شود که حاوی استراتژی‌های گوناگون و محتویات مخفی است. ما انتظار وجود آن‌ها را داریم.

از آنجایی که آثار فرام‌سافتور و به خصوص Elden Ring مسیر‌های مخفی، باس‌های سرسخت و مکانیک‌های متعددی دارند، سایت‌ها و منابع زیادی با تمرکز روی ویدیوها و متن‌های «راهنما» شکل گرفته‌اند. اما میازاکی در ادامۀ صحبت‌های خود می‌گوید که بازی‌ها را با در ذهن داشتن راهنماها طراحی نمی‌کند. وی در ادامه متذکر شد:

ما مشخصاً درک می‌کنیم که پلیرها از راهنما استفاده می‌کنند، اما ما چیزی را طوری طراحی یا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم که نیاز به راهنما داشته باشد. ما کاملاً پلیری را در نظر داریم که بدون تجربۀ اولیه و بی‌خبر از دنیای بازی، در آن پیش می‌رود. اگر آن‌ها نمی‌توانند به راحتی پیش‌روی کنند، پس از سمت ما باید بهبودهایی صورت گیرد و من علاقه دارم در آینده این دسته از پلیرها را بیشتر در نظر بگیرم.

بسته‌الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

source

توسط funkhabari.ir