منتقدان اولین واکنش‌های خودشان نسبت به فیلم سینمایی A Quiet Place: Day One را ارائه کردند.

فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» سومین فیلم ساخته شده از این مجموعه فیلم ساخته جان کرازینسکی به شمار می‌رود ولی پیش‌درآمدی برای دو فیلم قبلی این مجموعه محسوب می‌شود و قرار است داستان اولین روز از تهاجم این موجودات بیگانه و وحشتناک به سیاره زمین را به نمایش در بیاورد.

اکران اولیه این اثر سینمایی باعث شده تا منتقدان و بینندگانی که فرصت تماشای آن را به دست آوردند، تجربه تماشای دلهره‌آور و مهیجی را پشت سر بگذرانند. اولین واکنش‌ها نسبت به فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» جو شدید و خط داستانی جذاب آن را ستایش کردند و تغییر محیط به سمت خیابان‌های پر هرج و مرج و پر سروصدای شهر نیویورک به هنگام ورود بیگانگان باعث ایجاد سطح جدیدی از وحشت و تعلیق شده است.

لوپیتا نیونگو توانسته به خوبی نقش شخصیت اصلی داستان فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» به نام سم را بازی کند و بسیاری از افراد نیز توانایی او برای انتقال احساسات و ترس به بینندگان را بسیار تحسین کردند. جوزف کوئین نیز نقش‌آفرینی خوبی در نقش اریک داشته و جذبه میان این دو بازیگر بسیار عالی بوده است.

نقش‌آفرینی دوباره جایمن هانسو در نقش هنری از فیلم A Quiet Place Part II نیز جالب‌توجه بوده و توانسته عمق بسیار بیشتری را به این دنیای در حال گسترش اضافه کند. کارگردان مایکل سارنوسکی نیز توانسته فضای پرتنش این مجموعه را در این فیلم نیز تداعی کند. با اینکه این فیلم شاید برای برخی از افراد به اندازه فیلم‌های قبلی ترسناک نباشد اما داستان انسانی بسیار خوبی دارد.

نظرات منتقدان درباره فیلم A Quiet Place: Day One

فیلم a quiet place day one
فیلم A Quiet Place: Day One

جک همیلتون:

فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» را خیلی دوست داشتم. اگر فیلم اول و دوم این مجموعه از لحاظ لحظات کوچک ترسناک شبیه به فیلم ALIEN باشد، فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» بیشتر شبیه به فیلم ALIENS است و یک قتل عام هیولایی بزرگ، پر سروصدا و ترسناک به شمار می‌رود. لوپیتا نیونگو توانسته نقش‌آفرینی بسیار خوبی ارائه کند.

ریچل ریشمن:

فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» محبوب‌ترین فیلم من در این مجموعه است. این اثر انسانی و خام است و داستانی درباره زمانی است که همه امیدها از بین می‌رود و یأس و ناامیدی شکل می‌گیرد و همین نیز باعث ایجاد ارتباطی عمیق با دیگری می‌شود. جوزف کوئین و لوپیتا نیونگو واقعا نقش‌آفرینی خوبی ارائه دادند.

اندرو جی سالازار:

فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» محبوب‌ترین اثر من در این فرنچایز است. محیط شهری فیلم توانسته هیجان و تعلیق جدیدی را به این مجموعه بیاورد. اما آنچه که باعث بهتر شدن آن شده، نقش‌آفرینی لوپیتا نیونگو و کارگردانی سارنوسکی است که داستانی تلخ درباره پیدا کردن آرامش درونی حتی در دوران آخرالزمان را روایت می‌کند.

فیلم a quiet place day one
فیلم A Quiet Place: Day One

برندون دیویس:

فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» عالی است. این اثر آنطور که انتظار داشتم قتل عام آخرالزمانی نداشت اما داستان انسانی روایت شده در اینجا هم وحشتناک و هم زیبا است. لوپیتا نیونگو و جوزف کوئین واقعا فوق‌العاده بودند.

بینز:

این فیلم تازه را دوست داشتم. اگرچه برخی از سوالات را بی‌پاسخ گذاشت اما در مقایسه با دو فیلم اول توانسته لحظات مهیج و پرتنش بزرگتری را ارائه کند. در کنار جوزف کوئین و لوپیتا نیونگو نیز آن گربه واقعا بازیگر خوبی بوده است.

شانون مک‌گرو:

مایکل سارنوسکی به خوبی از عهده کارگردانی این اثر سینمایی برآمده است. با اینکه ترس و وحشت این اثر سینمایی بسیار دلهره‌‌آور است اما داستان زیبای آن را خدشه‌دار نکرده است. نقش‌آفرینی لوپیتا نیونگو شگفت‌انگیز بود و من را به گریه وا داشت.

source

توسط funkhabari