Metal Gear Solid Delta: Snake Eater فقط یک تاریخ انتشار کم دارد، ریمیک موردانتظار کونامی با هر رونمایی بهتر و بهتر به نظر میرسد. در این مقاله به تمام نکاتی که باید در مورد بازی بدانید میپردازیم.
ماهی که گذشت، شامل رونماییهای زیادی بود؛ از عناوین انحصاری گرفته تا آثار تردپارتی و شاید یکی از محبوب ترین آنها Metal Gear Solid Delta: Snake Eater باشد. به هرحال Konami هنوز تاریخ انتشاری برای این ریمیک مشخص نکرده است. احتمال عرضه آن در سال جاری بسیار کم شده و با وجود شایعاتی مبنی بر تاخیر این عنوان تا سال ۲۰۲۵، باز هم بازه زمانیای مشخص نشده. ناگفته نماند که با وجود این شایعهها، فروشگاه GameStop این بازی را برای عرضه در نوامبر ۲۰۲۴ لیست کرده بود (اکنون دسامبر ۲۰۲۵). حداقل هماکنون جزئیات جدیدی درباره گیمپلی بازی وجود دارد که فعلا برای ما کافی است.
Konami بجز تریلر گیمپلی جدیدی که در شوکیس ایکس باکس به نمایش گذاشت، با ویدیوهای تحلیل و بررسی عمیق، به نمایش پیشرفتها و ویژگیهای جدید آن نیز پرداخته است. در این مقاله، به ۱۰ نکته جدید میپردازیم که قبل از عرضه بازی باید بدانید.
۱- جلوههای بصری بهبود یافته
در تریلر رونمایی کاملا مشخص بود که Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نسبت به نسخه اورجینال پیشرفت بصری زیادی داشته است. این عنوان از پایه روی موتورگرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده و جلوههای بصری واقعگرایانهای را در نورپردازی، سایهها، فیزیک آب و شاخ و برگ درختان به نمایش میگذارد. جنگلها و باتلاقها هرگز بهتر از این به نظر نرسیده بودند، زیرا با توجه ویژه به جزئیات، پردازش شدهاند. حتی جزئیاتی مانند پخش شدن آب باران هنگام حمله به دشمن، یا بلند شدن برگها وقتی دشمنان را به زمین میکوبید، همه و همه عالی به نظر میرسند. و شاید از همه مهمتر اینکه، فضا و اتمسفر نسخه اورجینال کاملا حفظ شده است.
۲- مدلهای بهبود یافته و آپدیت شده
البته این همه ماجرا نیست، طبق گفتهی تهیهکننده بازی، آقای نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، مدلهای شخصیتها نیز پیشرفتها و بهروزرسانیهای بیشماری دریافت کردهاند. هدف این است که شخصیتهای این بازی از نظر جزئیات همتراز شخصیتهای Metal Gear Solid 5 باشند و اینطور که به نظر میرسد، تا اینجای کار موفق بودهاند. البته که این رویکرد در مورد گیاهان و حیوانات داخل بازی هم صدق میکند.
۳- جزئیات بیشتر چهرههایی که همگی به صورت دستی طراحی شدهاند
نه تنها بافت صورت و مدل موی هر شخصیت متناسب خودش است، Konami حتی جزئیات ظریفتری مانند چین و چروکها و منافذ پوست صورت هر شخصیت را نیز به ما نشان میدهد. طبق اعلام رسمی، حرکات چشم و عنبیه مجزا از انمیشنهای صورت که غنی و احساسی هستند عمل میکنند. برای اینکه حالات و احساسات مختلف چهرهها تا حد ممکن واقعگرایانه به نظر برسند، از مدلهای آنها عکسبرداری شده، اما اوکامورا گفت که بیشتر این جزئیات به صورت دستی طراحی شدهاند. این کار برای نوعی ارائه که مردم از نسخه اورجینال به یاد دارند انجام شده تا بازی بتواند اتمسفر اصلی خود را حفظ کند.
۴- بازسازی وفادارانه کاتسینها
اگر Metal Gear Solid: The Twin Snakes را تجربه نکردهاید و یا چیزی از آن ندیدهاید، خود را خوششانس بدانید، در واقع این بازی یک بازسازی ناامیدکننده از اولین نسخه این فرنچایز یعنی Metal Gear Solid بود. خوشبختانه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater از این مشکل رنج نمیبرد. ابعاد تمامی کاتسینها ۱:۱ است، برای اینکه شرایط فیلمبرداری سینمایی و نحوه ارائه نسخه اورجینال حفظ شود. شما متوجه تغییرات اندکی خواهید شد، اندک تغییرات تنها شامل بهبود نورپردازی، انیمیشنها و تکسچرها میشوند. بقیه موارد دقیقا همانطور هستند که به یاد دارید.
۵- سیستم آسیب بازی آپدیت شده است
مانند نسخه اورجینال، اسنیک از آسیبها صدمه دیده و نیاز به بهبود دارد. بسته به جراحات لباسهای او دچار ساییدگی و پارگیهای واقعگرایانه میشود. زخمهای ناشی از گلوله و کبودیها به صورت «در لحظه» خواهند بود که باعث یک بازخورد فوری در مورد وضعیت فیزیکی شما میشود. اما بزرگترین تغییر این است که، آسیبها زخمهای دائمی از خود به جای میگذارند. این موضوع میتواند نسبت به هر بازیکن و اینکه چطور بازی را تجربه میکند متفاوت باشد.
بله، شما میتوانید ورژن صدمه دیده و بدون پیرهن اسنیک خود را به نمایش بگذارید و از مردم بپرسید که آیا میخواهند بدانند که چطور این زخمها ایجاد شدهاند. و مهمتر از همه، شاید این ویژگی بتواند مدرک افرادی باشد که بازی را بدون هیچ آسیبی تمام میکنند، و از این طریق مهارت مخفیکاری خود را به رخ بکشند.
۶- تنظیمات مدرن و کلاسیک
بدون مکانیکهای کلاسیک، این بازی Snake Eater نخواهد بود و همه آنها از بزرگترین تا کوچکترین همگی در این ریمیک هستند. کسانی که میخواهند بازی را با سبک کنترل قدیمی تجربه کنند نیز باید خوشحال باشند، زیرا این قابلیت هم در بازی وجود دارد. بازیکنان امروزی میتوانند از سبک کنترل جدید بازی استفاده کنند. همانطور که در وبسایت رسمی گفته شده، این کنترلها به شما اجازه میدهند که کاملا روی بازی تمرکز کنید و هیجان غوطهور شدن در یک تجربه بقا و مخفیکاری را احساس کنید. هنوز اطلاعات کاملی از سیستمهای کنترل بازی نداریم، اما اگر گیمپلی نمایش داده شده به سبک مدرن آن باشد، وعده یک تجربه روان را میدهد.
۷- سبک قدیمی و جدید دوربین
دوربین کلاسیک از بالا بازی کاملا دست نخورده باقی مانده است، تقریبا دیدی از بالای سر کاراکتر به شما ارائه و هنگام کاورگیری تغییر زاویه میدهد. همانطور که در تریلر گیمپلی اخیر مشاهده کردیم، دوربین هنگام هدفگیری زاویه بالای شانه (Over the Shoulder) میگیرد. در کل دوربین بازی روان و دقیق است و چه در هنگام شلیک دارت برای بیهوش کردن دشمنان، و چه در هنگام شلیک راکت برای خلاص شدن از دست هلیکوپترهای مزاحم، دقت فوقالعادهای دارد.
۸- دیالوگهای مجدد ضبط شده و گزینههای صوتی جدید
یکی از ویژگیهای مهم Metal Gear Solid Delta: Snake Eater که از زمان رونمایی بازی مطرح میشد، استفاده از دیالوگها و حضور صداپیشگان نسخه اصلی برای این ریمیک بود. با توجه به اینکه کنترل بازی تغییراتی داشته است، Konami از صداپیشگان اصلی برای ضبط مجدد برخی از دیالوگها استفاده کرده تا به بازیکنان تغییر محسوسی را القا کند. از آنجایی که توسعهدهنگان نیازی به نگرانی در مورد فشردهسازی صدا ندارد، میتوانند عملکرد بهتری در بخش صدا ارائه دهند. این بازسازی همچنین تنضیمات صدای متفاوتی را ارائه میکند، گزینههایی مانند صدای ۷.۱ کاناله که شما را به درون بازی سوق میدهد و صدای ۲ کاناله که در نسخه اوجینال مورد استفاده قرار گرفته بود، در تنظیمات وجود دارند.
۹- فیلتر بصری
اگر شما طرفدار انیمیشن، نورپردازی و هر ویژگی بهبود یافته دیگری در این ریمیک هستید، اما آیا احساس نمیکنید که Metal Gear Solid Delta: Snake Eater چیزی را فراموش کرده است؟ چیزی که نسخه کلاسیک سال ۲۰۰۴ با آن تعریف میشد. آقای اوکامورا در آخرین مصاحبه خود در پادکست رسمی ایکس باکس تایید کرد که یک فیلتر بصری وجود دارد که با اعمال کردن آن، ظاهر بازی با وفاداری بیشتری نسبت به نسخه اورجینال بازسازی میشود و این فیلتر با دوربین Legacy Style در دسترس است. اما هنوز مشخص نیست که آیا بتوانید این فیلتر را به طور جداگانه با سبک دوربین جدید نیز فعال کنید یا خیر. صرف نظر از این موضوع، باید به بازسازی ظاهر کلی نسخه اصلی کمک کند.
۱۰- نسخه های Tactical، دیلاکس و کالکتورز
عنوان Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در حال حاضر سه نسخه مختلف برای پیشخرید دارد. نسخه استاندارد که با نام Tactical Edition شناخته میشود، و با قیمت ۶۹.۹۹$ برای PC، پلیاستیشن ۵ و ایکس باکس سریز ایکس و اس به فروش میرسد که برخی آیتمهای خاص دیجیتال که بعدا اطلاعاتی راجع به آنها منتشر خواهد شد را در خود دارد. نسخه فیزیکی دیلاکس نیز گزینهای دیگر است که شامل جعبه فلزی، جعبه مخصوص، پچ FOX، برچسب علامت تعجب و یک پوستر مجزا از خود کاراتر میشود (عرضه تنها در انگلستان).
در ایالات متحده نسخه کالکتور هم عرضه خواهد شد که علاوه بر محتویات نسخه دیلاکس، حاوی یک تراریوم با مجسمه شخصیت اسنیک و نشان جعلی که هنگام نفوذ به Groznyj Grad Northeast استفاده میشود است. این نسخه و یک پچ لاستیکی که هنگام سقوط آزاد از هواپیما استفاده میشود نیز در خود دارد. همه این آیتمها در یک جعبه بزرگ و مخصوص بستهبندی شده و با قیمت ۱۹۹.۹۹$ عرضه خواهد شد.
source