هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیوی FromSoftware، در مصاحبهای پیرامون سختی بازی Elden Ring بیان کرد که به ندرت عناوین خود را تجربه کرده و هنگام بازی کردن، از تمام امکانات موجود برای جبران کمبود مهارت خود استفاده میکند.
میازاکی پیش از انتشار بسته الحاقی Shadow of the Erdtree در مصاحبهای با Guardian گفت:
در زمان ساخت هر بازی، فعالانه آن را بازی و تا جای ممکن وقت صرف آن میکنم، اما بعد از انتشار، تمایلی به تجربه کردن آن ندارم، چون میدانم چیزهایی را پیدا میکنم که فکر میکنم نباید اعمال میکردم یا مشکلاتی که حالا میخوام اصلاحشان کنم.
میازاکی در ادامه توضیح داد که تجربه بازیهای FromSoftware پس از انتشار به او احساس ناتوانی میدهد، اما در جهت آماده شدن برای انجام بازی Shadow of the Erdtree، کل بخش داستانی Elden Ring را تمام کرده است. او گفت:
میخواهم با گفتن این نکته شروع کنم که من در بازیهای ویدیویی افتضاح هستم، بنابراین رویکرد یا سبک بازی من این بود که از تمام چیزهایی که در اختیار دارم استفاده کنم؛ همه کمکها، هر ذرهای از یاری که بازی ارائه میدهد و همچنین تمام دانشی که به عنوان سازنده بازی دارم. آزادی و جهان باز بودن Elden Ring، موانع ورود به بازی را برای بازیکنان کم کرده است و من، به عنوان یک بازیکن، بیش از هر کس دیگری از آن سود بردهام.
پیش از انتشار Shadow of the Erdtree ، میازاکی به صراحت اعلام کرد که مشکلی با استفاده طرفداران از راهنماها و مادهای غیررسمی برای راحتتر کردن بازیهای به شدت دشوار FromSoftware ندارد.
این دشواری در پیشروی، منجر به ایجاد چندین ماد برای آسانتر کردن محتوای جدید و انتشار یک بهروزرسانی رسمی که سیستم ارتقای بازی را بازنگری میکند، شده است. از طرف دیگر، به نظر میرسد در کمال تعجب، برخی از هواداران تمام تلاش خود را میکنند تا سطح چالش بازی را حتی بالاتر ببرند. به تازگی یک بازیکن با استعداد، تمام بسته الحاقی را بدون حتی یک بار ارتقاء سطح به اتمام رسانده است.
source