بیوگرافی ابوالفضل امیری مهندس پرواز هواپیمایی وارش که به درون موتور هوایپما کشیده شد و فوت کرد او مهندس پرواز در کنارک بود.
بیوگرافی ابوالفضل امیری
ابوالفضل امیری مهندس پرواز شرکت هواپیمایی وارش بود که متاسفنه در 16 تیرماه 1403 هنگام تعمیر و بررسی موتور هواپیما به داخل موتور کشیده شد و جانش را از دست داد و فوت کرد.
ابوالفضل امیری مهندس پرواز شرکت هواپیمایی وارش در فرودگاه کنارک مشغول کار روی موتور هواپیمای بوئینگ بود که ناگهان به داخل موتور کشیده شد و جانش را از دست داد.
روز ۱۲ تیرماه مهندس ابوالفضل امیری، مهندس پرواز شرکت هواپیمایی وارش در فرودگاه کنارک در هنگام پاور دادن خلبان به دلایلی که نیازمند بررسی و تحلیل متخصصان سوانح هوایی در محل سانحه بود، ناگهان در مسیر مکش هوای دهانه ورودی موتور قرار گرفته و به درون موتور توربوپراپ از نوع CFM۵۶-۳ نصب شده برروی بوئینگ۷۳۷ کشیده شد و در دم جان سپرد.
سانحه کشیده شدن انسان به درون موتور جت در کشورهای دیگر هم سابقهمند است اما اتفاقی بسیار نادر در صنعت هوانوردی است.
به طور کلی شش مدل موتور هواپیما وجود دارد که از این تعداد پنج تا جت هستند و یک مدل نیز پیستونی. هر یک از انواع موتور های هواگرد ها دارای مزایا و معایب خود هستند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
اختراع موتور های جت به پس از جنگ جهانی دوم بر میگردد تا قبل از آن از سال 1903تا پیداش موتور جت موتور های پیستونی تنها پیشرانه ها صنعت بودند.
source