شفقنارسانه- اتحادیه اروپا به «متا» شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، اطلاع داده است که مدل تبلیغات شخصی آن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را نقض میکند.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «پس از اینکه قانونگذاران اروپایی در سال ۲۰۲۲ حکم دادند که متا باید به کاربران اجازه دهد تا تبلیغات شخصی سازی شده بر اساس فعالیت خود در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را حذف کنند، کمیسیون اروپا (EU)، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، یافتههای اولیه خود را در خصوص اتهامات وارده به این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد و تأکید کرد که متا قانون بازارهای دیجیتال را نقض کرده است».
این پلتفرم از کاربران میخواهد برای ادامه استفاده از نسخه رایگان، ماهانه مبلغی را برای مشاهده تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام یا دریافت تبلیغات شخصیسازی شده پرداخت کنند.
کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت: «از نظر اولیه کمیسیون، این انتخاب دوتایی کاربران را مجبور میکند که با جمعآوری دادههای شخصی خود موافقت کنند و نسخهای کمتر شخصیشده اما معادل شبکههای فرا اجتماعی را در اختیار آنها قرار نمیدهد».
متا اکنون فرصتی برای پاسخ کتبی به یافتههای اولیه تحقیقات دارد. این کمیته تحقیقات خود را ظرف ۱۲ ماه از تاریخ آغاز به کار در ۲۵ مارس تکمیل خواهد کرد.
اتحادیه اروپا افزود: اگر متا در نهایت توسط نهاد نظارتی تشخیص داده شود که با آن مطابقت ندارد، ممکن است با جریمههایی تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی خود مواجه شود.
یکی از سخنگویان متا گفت: «اشتراک بدون تبلیغات از راهنماییهای بالاترین دادگاه اروپا پیروی میکند و با قانون بازارهای دیجیتال مطابقت دارد».
سال گذشته، متا همچنین تحت نظارت نظارتی در اتحادیه اروپا قرار گرفت که با جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری به دلیل انتقال دادههای کاربران فیس بوک به ایالات متحده مواجه شد.
این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید
source