Metal Gear Solid منبع الهام بخش مخفیکاری Splinter Cell بوده است و ریمیک این اثر نیز از همان عناصر استفاده خواهد کرد.
Splinter Cell یکی از محبوبترین فرنچایزهای یوبیسافت (Ubisoft) به شمار میرود. اولین بازی این سری که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، بر روی گیمپلی مخفیکاری تاکید داشت و تیم توسعهدهنده برای ریمیک نسخه اول روی مدرنسازی این المانها کار میکند. به گفته کارگردان ریمیک Splinter Cell، بسیاری از این المانها به طور مستقیم از Metal Gear Solid الهام گرفته شدهاند.
این اولین باری نیست که Metal Gear Solid به عنوان یک اثر انقلابی در مخفیکاری شناخته میشود. این فرنچایز از آیپیهای مختلفی الهام گرفته و آن را منحصر به فرد کرده است. فرانسوا کولون (Francois Coulon)، کارگردان ریمیک Splinter Cell، در مصاحبهای با وبسایت GamesRadar فاش کرد که Metal Gear Solid به تیم نشان داد که چگونه مکانیکهای مخفیکاری را ایجاد کنند. این بازی دارای قوانین ثابتی بود که در خلق این تجربه نقش بزرگی داشت.
این کارگردان توضیح داد هر المانی که در این تجربه وجود نداشته باشد، آن را کسلکننده یا مضحک میکند. با این حال، Metal Gear Solid همه چیز را به خوبی پیادهسازی کرد و آن را به یک اثر متعادل تبدیل نمود که به خوبی جواب داد.
Splinter Cell به طور مستقیم از المانهای چند دهه پیش وام گرفته است. از آنجایی که این فرنچایز قبلاً نیز از Metal Gear Solid الهام گرفته بود، طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که منابع الهام را در نسخه ریمیک مشاهده کنند. گفته میشود که یوبیسافت قصد دارد یک ریمیک وفادار به نسخه اصلی را ارائه دهد، با این حال تغییراتی را در داستان ایجاد خواهد کرد.
علاوه بر این، ریمیک مذکور از انعکاسهای ری تریسینگ برای گیمپلی مخفیکاری استفاده میکند. گزارشهای قبلی نیز حاکی از آن بود که پروسه توسعه این بازی در حال تکمیل شدن است. Ubisoft Toronto، توسعهدهنده ریمیک Splinter Cell، در حال حاضر به عنوان استودیوی پشتیبان روی بازی Prince of Persia: Sands of Time Remake کمک میکند که قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود.
source